- raixes
- Medlem ●
- Östhammar
Skulle någon vänlig själ kunna skriva exakt vad det är man ska skriva i rutorna när man beställer på Apple? Har aldrig hållt på med affärer i eller med england så vissa saker är det ett stort frågetecken på från min sida x)
Mvh Raix
Skulle någon vänlig själ kunna skriva exakt vad det är man ska skriva i rutorna när man beställer på Apple? Har aldrig hållt på med affärer i eller med england så vissa saker är det ett stort frågetecken på från min sida x)
Mvh Raix
http://www.99.se/kopa-iphone/278696-vi-har-kopt-iphone-4-via-borderlinx-i-england-3.html#post1903605
Hej,
Jag gjorde nyss en beställning och jag är nu lite orolig om jag gjorde fel. Delivery adress skrev jag precis så som alla andra , men på Billing så visste jag inte vad som, så jag skrev min personliga uppgifter, så som adress osv.
Jag använde mitt personliga VISA kort vilket är ok eller? En sak som jag inte heller visste om, är area code + telefon numret, det blev så här när det blev samman fogat = 01908 586 411, blev detta rätt, och vad skulle hända om det nu är fel?
nu har det hänt igen. Borderlinx har snott/slarvat bort en pryl och erjbuder bara 100 USD i ersättning. Min flickvän beställde och betalade en iPhone4 för någon månad sen och den levererades från apple till Borderlinx, sen försvann den. Trist. Borderlinx kör lite sweet talk om att dom beklagar det inträffade men mellan chatraderna lyser "you're fucked". Till saken hör att soporna på Borderlinx har varit lika lätta att få tag i som påven ungefär. Jävla grisar.
nu har det hänt igen. Borderlinx har snott/slarvat bort en pryl och erjbuder bara 100 USD i ersättning. Min flickvän beställde och betalade en iPhone4 för någon månad sen och den levererades från apple till Borderlinx, sen försvann den. Trist. Borderlinx kör lite sweet talk om att dom beklagar det inträffade men mellan chatraderna lyser "you're fucked". Till saken hör att soporna på Borderlinx har varit lika lätta att få tag i som påven ungefär. Jävla grisar.
Tråkigt att höra. Att beställa från borderlinx verkar lite chansartat, ibland skiter det sig dessvärre.
nu har det hänt igen. Borderlinx har snott/slarvat bort en pryl och erjbuder bara 100 USD i ersättning. Min flickvän beställde och betalade en iPhone4 för någon månad sen och den levererades från apple till Borderlinx, sen försvann den. Trist. Borderlinx kör lite sweet talk om att dom beklagar det inträffade men mellan chatraderna lyser "you're fucked". Till saken hör att soporna på Borderlinx har varit lika lätta att få tag i som påven ungefär. Jävla grisar.
Vad då bara 100USD?
Läser du inte avtalen du accepterar?!
Där står klart och tydligt vad som händer om en produkt försvinner.
Hur vet du att det är Borderlinx anställda som har slarvat bort den?
nu har det hänt igen. Borderlinx har snott/slarvat bort en pryl och erjbuder bara 100 USD i ersättning. Min flickvän beställde och betalade en iPhone4 för någon månad sen och den levererades från apple till Borderlinx, sen försvann den. Trist. Borderlinx kör lite sweet talk om att dom beklagar det inträffade men mellan chatraderna lyser "you're fucked". Till saken hör att soporna på Borderlinx har varit lika lätta att få tag i som påven ungefär. Jävla grisar.
Vi som skickar och tar emot dussintals paket med olika speditörer varje dag vet att paket försvinner och blir skadade. Det händer alla. Därför har alla speditörer en ansvarsbegränsning. Tänk om du skulle packa ner Mona Lisa i ett paket och skicka med DHL. De vet ju inte vad som ligger i och om det paketet försvinner så blir de nog lite skakis om du kommer med krav på flera hundra miljoner för ett litet paket. I detta fallet ansvarar Apple för att varan kommer fram till Borderlinx. Sedan blir det ditt ansvar, och om du vill så kan du försäkra dig mot sånt här. Vi hade ett fall nyligen där TNT slarvade bort ett paket värt nästan 300 000:- och vi fick nånting i stil med 10 000:- i ersättning. Resten fick vi ta på vår transportförsäkring. Borderlinx har ungefär den service man kan förvänta sig i relation till vad det kostar att använda dem. Summa summarum; shit happens. Ta lärdom, gå vidare. Kolla om du kan få ersättning från hemförsäkring eller kreditkortsföretaget etc.
nu har det hänt igen. Borderlinx har snott/slarvat bort en pryl och erjbuder bara 100 USD i ersättning. Min flickvän beställde och betalade en iPhone4 för någon månad sen och den levererades från apple till Borderlinx, sen försvann den. Trist. Borderlinx kör lite sweet talk om att dom beklagar det inträffade men mellan chatraderna lyser "you're fucked". Till saken hör att soporna på Borderlinx har varit lika lätta att få tag i som påven ungefär. Jävla grisar.
Detta är ju ändå USA. Om det är så att Borderlinx inte skickat varan ännu, alltså att den försvann från att den ankom borderlinx från UPS eller liknande tills att den skulle landa i din "Suite" så är det ändå deras ansvar. Jag skulle skicka ett brev till dom, på engelska och påpeka det inträffade och nämna i förbifarten att det vore trevligt om vi kunde lösa detta "missförstånd" utan att jag behöver prata med min amerikanska advokat och förbereda en stämningsansökan.
Nej, den här tråden handlar om Borderlinx i England.
Du registrerar dig på Borderlinx som ägs av DHL. Du får då en Engelsk och en Amerikansk adress. Din beställning skickas till Borderlinx och när de får varan väljer du att de ska skicka vidare den och de tar ut en liten serviceavgift.
Du kan handla från flera leverantörer i samma land och låta sakerna ligga hos Borderlinx till allt har kommit. Sen skickar de allt i ett paket för att hålla nere dina fraktkostnader. Du kan gå in på Borderlinx och använda Total cost calculator, finns i topmenyn.
Jag ser nu att Applestore dragit 5 704,90 från mitt konto. Frakten från Borderlinx inkl serviceavgift går på drygt 300 kr. 6000 kr för en olåst iPhone 4 låter som ett vettigt pris tycker jag.
Hur lade ni in adressen?
@Mickys
Jag handlade min på Applestore, men angav min virtuella engelska adress som Borderlinx tillhandahåller.
@Fredrik Dolk
Är medveten om hur det blev med iPad, men tänkte att Apple kanske inte är lika nitiska på den Engelska marknaden. Lovar att hålla er uppdaterade om hur det går.
@Everlast
Det kostar inget att registrera sig på Borderlinx. Det kostar bara en avgift när de väl skickar vidare något.
Då har man beställt en också
Men hur tänker ni ang. garantin? Tänk om ni får ett måndagsex?
Bara att skicka tillbaka den. Reklamationsrätt finns i hela EU.
Fick följande svar från konsumenteuropa.se när jag frågade om Italienska telefoner förra året.
Reklamationsrätten är din lagstadgat rätt att få en felaktig vara åtgärdat. Är varan felaktig har du rätt att få varan reparerat eller utbytt. Du måste reklamera felet inom skälig tid till säljaren (i ditt fall till säljaren i Italien). Att varan är felaktig och att felet fanns redan vid leveransen måste du bevisa. Det finns dock en 6 månadsregel: visar sig felet inom 6 månader efter köpet, så antas att felet är ursprungligt (fanns redan vid leveransen) och säljaren måste bevisa motsatsen. Därefter ligger bevisbördan hos dig.
</pre>
Nu funkade det!
Så dem ankommer då till borderlinx den 24:e juni.
Hur går det till sedan, skickas den direkt hem till mig i Sverige?
//E
Testat FAQn?
Borderlinx - create your own US and UK address and shop online!
Verkar som om folk i USA, som beställt nya iphone har börjat få sin orderstatus ändrad från
not yet shipepd, till prepared for shippment.
Undra när det börjar hända något med våra ordrar...:)
//E
Man får väl sitta och trycka refresh hela helgen!