Jag har kopt en 13" och har samma problem, fast annu varre. Efter jag laddat datorn har jag max 4 timmar batteritid!! Detta kanns ganska oacceptabelt? Beror det pa att jag misslyckats "kalibrera" batteriet? Ska jag lamna in den pa service - ar det mojligt att fa ett battre batteri pa garantin? Ursakta bristen pa svenska bokstaver.
Det konstigaste var kring forsta laddningen jag gjorde. Jag foljde apples instruktioner "battery care", forst ladda upp helt, sen tomma, sen ladda upp helt. Men nar jag skulle ladda upp efter urtomningen hande foljande
Rod lampa pa adapterkontakten... laddar laddar laddar laddar under en langre tid, sedan..... gron lampa.... vilket indikerar att nu ar batteriet laddat och att datorn gar pa adapterns strom. Men kort efter att lampan blev gron, sa slocknar lampan.
Jag vart forvanad over att lampan slocknade och tog ur strompluggen och satte tillbaks den, da vaxlade den till rod och fortsatte och ladda fast den tidigare indikerade fardigladdad??????
Batteriet verkar lite scitzho over lag, ett upp till 10 timmars batteri med 4 timmar (och det ar utan nagra intensiva program, racker att jag lyssnar pa mp3)
en gang nar jag kollade pa antalet kvarvarande timmar sa uppdaterade den till 7:02, darefter hoppade den snabbt ner till 3:50.
Det har ar den forsta nya appleprodukten jag kopt, jag vet inte alls vad jag kan forvanta mig i form av garanti etc, men detta borde val vara ett fall for att fa nagot bytt/reparerat?
En halvtimme hit eller dit ar ok, men 4 timmar? Skulle bli tacksam om nagon gav mig rad hur jag ska gora. Ar i spanien just nu men de har en premium reseller i staden jag bor i.
Ska jag lamna in den? Eller ska jag forsoka kalibrera sjalv igen?