Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från eyetv till VIDEO_TS ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har spelat in tvprogram med eyetv och vill kunna se på dem med en enkel mediaspelare (Western Digital TV Mini, 245 kr). Eyetv spelar in MPEG2 men lägger inspelningen i ett paket. En av filerna i paketet slutar på .mpg men jag kunde inte kopiera bara denna fil. Hur kan jag enklast spela upp min inspelning på min mediaspelare som inte klarar så många format men funkar utmärkt med vanliga VIDEO_TS mappar från dvdfilmer?

Låter som om du borde försöka med Toast...

Kasta filen på toast inställt till "DVD-Video" (Den gör en skiva med Video-TS-mapp på)
Men så klickar du "Bränn till Disk Image" istället.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 11:37

EyeTV menyn "Fil" har en underrubrik "Exportera" där du kan ställa in i vilket format du vill ha din fil vid export.

Ursprungligen av Joel:

EyeTV menyn "Fil" har en underrubrik "Exportera" där du kan ställa in i vilket format du vill ha din fil vid export.

Ja, men VIDEO_TS är inte ett alternativ. "Ursprungligt format (ingen omkodning)" och "MPEG Programström" lät lovande med det funkade inte. Filen blev för stor för den FAT32 formaterade hårddisk jag ville spara på.

Det funkar att med Toast skapa en skivavbild och från den kopiera den VIDEO_TS mapp jag vill ha. Tack Goflorp! Men det känns lite som en omväg eftersom programströmmen redan är i MPEG2.

1
Bevaka tråden