Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 21:25

En kommentar till om confirmation email...

I callEd apple about the confirmation email, guy said it'll come in 24 hours not instantaneously, as long I you got an order number and a receipt. your good

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-06-15 21:30

Från borderlinx twitter-sida i ett svar till en som undrar om de skeppar iPhone 4 till UK:

@theatman Apple doesn't want to ship to Borderlinx US address anymore and we believe they will block the UK one too.

Borderlinx (Borderlinx) on Twitter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 22:42

Fik precis min confirmation mail från Apple och beställningen till borderlinx.....kan de fortfarande dra tillbaka den då?

Ursprungligen av mickys:

Fik precis min confirmation mail från Apple och beställningen till borderlinx.....kan de fortfarande dra tillbaka den då?

Apple kan dra tillbaka beställningen ända fram till att den har lämnat deras fabrik eller lager.

Ursprungligen av mickys:

Fik precis min confirmation mail från Apple och beställningen till borderlinx.....kan de fortfarande dra tillbaka den då?

Kan och kan, klart att de kan göra det om så önskas. Men troligen så kommer den att gå igenom.

En utav mina "misslyckade" (en sån som jag fick order misslyckades-meddelande på) ordrar gick igenom utan att det syntes, jag cancellerade den då jag redan fått en bekräftad ok, det var ca 3-4 timmar sen jag cancellerade den, fick bekräftelse via e-mail nu.

Så det verkar vara ganska lång fördröjning på deras e-postsvar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-15 23:31
Ursprungligen av mickys:

Fik precis min confirmation mail från Apple och beställningen till borderlinx.....kan de fortfarande dra tillbaka den då?

Ja, de kan när som helst dra tillbaka den.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-16 01:41
Ursprungligen av zappee:

Ja, de kan när som helst dra tillbaka den.

Precis som zappee har skrivit så kan Apple dra tillbaka beställningen när som helst. Jag beställde förra året från Italien. Allt gick bra men efter 3-4 dagar fick jag ett email där det stod att de kan inte fullfölja ordern till den adressen. Men kanske lyckas det.

Förresten så verkar Apple ha höjt priset med ca 50€ förmodligen pga växelkursen. Uselt.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2010-06-15 23:54

Jaha, nu får vi hålla tummarna då - Känns lite risky - tänk om luren försvinner påväg där i Stora öl-landet

Edit: det där gick ju inte så bra

  • Oregistrerad
  • 2010-06-16 09:38
Ursprungligen av sahlback:

Jag fick ett antal "Sorry..." innan det funkade men till slut så...

Alltså... Kommer våra kära telefoner att anlända eller skickas från dom 24e?

Jepp samma här. Förväntat leveransdatum står i ditt "bekräftelsemail" - Min förväntades komma den 2:a Juli

Weehooo - fick precis mitt bekräftelse-mail.
Hoppas allt går bra nu...

PS.
Liten fråga angående Borderlinx;
Man behöver inte lägga in leveransen i förväg hos dem? (Den läggs automatiskt till då paketet anländer hos Borderlinx?) Jag antar också att man betalar Borderlinx då de har fått paketet?
Hoppas frågorna inte är alltför dumma!

Har också fåt bekräftelsemail nu !

Hoppas det funkar...

//E

Nu säjer UK store att den skickas i Juli...den 2:a så då kommer den väl snart hit också!

Har alla här som beställt via Borderlinx fått sitt ordermail nu från Apple ?

//E

Fick min confirmation igår kväll

Jag har bra erfarenhet av Borderlinx. Tidigare använt dem (i USA) för att skeppa hem en Nexus One från Google. Jag beställde från UK igår eftermiddag och fick mailbekräftelse sent på kvällen (Your Apple Order Wxxxxxxxx Is Being Processed). Räknar dock med att det finns stor risk att ordern avbryts. Bara att vänta och se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 09:51

har förväntat lev datum 24/6.
Hoppas nu inte Apple hatar Borderlinx. Vore så gott få hit den om mindre än 2v.

Ursprungligen av mickys:

har förväntat lev datum 24/6.
Hoppas nu inte Apple hatar Borderlinx. Vore så gott få hit den om mindre än 2v.

Den 24:e är väll då luren kommer till Borderlinx-adressen. Sedan skall väll dom i sin tur skicka den vidare till oss i sverige, eller har jag fattat fel...?

//E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 10:15

nä så är det så klart...men han som nämde 2/7 får ju sin till Borderlinx den 2/7.

Ursprungligen av mickys:

nä så är det så klart...men han som nämde 2/7 får ju sin till Borderlinx den 2/7.

Ja, det är det datumet som gäller nu om man går in och beställer via applestore uk.
Den första omgången som var leverans den 24:e är redan slutsåld...

//E

Alltså om man beställt själv från Apple och angett sin Borderlinxadress borde det vara grönt?

Ursprungligen av markus_lar:

Alltså om man beställt själv från Apple och angett sin Borderlinxadress borde det vara grönt?

Det var så han gjorde, och det funkade utmärkt.
Han betalade även med sitt belgiska citybank kort.

För det ryktas ju om att apple stryker ordrar, om man betalar med ett kreditkort som ej är kopplat till en adress i just det landet man handlar i.

//E

Ursprungligen av markus_lar:

Alltså om man beställt själv från Apple och angett sin Borderlinxadress borde det vara grönt?

Vadå "beställt själv"? Till skillnad från vadå?

Ingen vet ännu. Vissa tidigare beställningar från USA som gjordes på det här sättet har stoppats före leverans. Om några dagar vet vi om det blir likadant med de här beställningarna från England.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vadå "beställt själv"? Till skillnad från vadå?

Ingen vet ännu. Vissa tidigare beställningar från USA som gjordes på det här sättet har stoppats före leverans. Om några dagar vet vi om det blir likadant med de här beställningarna från England.

Citat:

Han påstår att apple ej stryker ordrar från Borderlinx. Om man ej anlitat Borderlinx direkt, och låtit dom göra hela ordern åt en.

Ja, till exempel låtit Borderlinx beställt åt en som det stod i ett inlägg, föreslår att du läser ordentligt innan du försöker racka ner på någon.

Ursprungligen av markus_lar:

Ja, till exempel låtit Borderlinx beställt åt en som det stod i ett inlägg, föreslår att du läser ordentligt innan du försöker racka ner på någon.

Jag försöker inte racka ner. Jag förstod inte vad du menade, och ville ha ett förtydligande.

Så vitt jag har förstått så kan man inte låta Borderlinx beställa åt en när det gäller vissa företag, bl.a Apple - vilket alltså betyder att alla "beställer själv" i det här fallet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-16 15:22

Jesper Ohlsson

Med just iPad kunde man beställa den direkt via Borderlinx i US för att slippa strula med virtuella kreditkort och adresser. Jag beställde så, men tyvärr gick det inte igenom hos Apple och jag fick tillbaka mina pengar.

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-16 18:02

Apple store hittar inte adressen som jag fått på borderlinx.

Borderlinx/DHL 0609-6513
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
City Milton Keynes
State
Zip MK10 0BY
Country United Kingdom
Tel 01908 586 411

Vad är det jag ska ange som adress i Apple store? kommer upp massa andra förslag..

  • Oregistrerad
  • 2010-06-16 18:26
Ursprungligen av Dunkah:

Apple store hittar inte adressen som jag fått på borderlinx.

Vad är det jag ska ange som adress i Apple store? kommer upp massa andra förslag..

Jag fick bara en annan borderlinx, vilket inte hade mitt SUITE nummer, så jag sket i det och bad Apple skapa den nya istället, trots att den enligt apple "inte fanns".

Ursprungligen av studiox:

Jag fick bara en annan borderlinx, vilket inte hade mitt SUITE nummer, så jag sket i det och bad Apple skapa den nya istället, trots att den enligt apple "inte fanns".

Så gjorde jag med...

//E

Ursprungligen av sahlback:

När den klagade på adressen så fick jag ett förslag. Antog att det var ok, DHLnåt så jag gick på den. Hoppas den inte kommer vilse.

Du klickade på någon "here"-länk antar jag och accepterade inte adressen som syntes till vänster? För det är ju inte din adress som den föreslår om du kollar... Utan du ska klicka på en "here"-länk i texten under.

Om du klickade på ok bara och accepterade den adressen så får du göra om det. Gör en cancel på ordern när du ser den i order status och gör om och gör rätt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-16 18:44

Någon som vet om man måste ange de 10 siffrorna som står längst ned i sin Borderlinx adress?

Bevaka tråden