Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes för Windows

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-23 12:43
Citat:

Just det. På hur många Windows burkar har ni sett QuickTime? 0,05%?

QuickTime följer med de flesta digitalkameror numera, så jag tror att det är rätt vanligt i Windows-världen också. Det finns säkert lika många som använder QT för Windows som det finns användare av Mac-versionen. QT fungerar dessutom ypperligt på Windows.

Jag ser inga problem alls med Quicktime i Windows. Fungerar smärtfritt. Det är bara att se till så att man inte kryssar i och trycker OK på att alla medie-objekt tillhör Quicktime.

• Oregistrerad
  • 2003-05-24 13:43

Blev visst lite OT här men alla mina pc-kompisar fullkomligt hatar windows media player. De trivs däremot ypperligt bra med QT:)

• Medlem
  • 2003-05-24 14:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Blev visst lite OT här men alla mina pc-kompisar fullkomligt hatar windows media player. De trivs däremot ypperligt bra med QT:)

Det kanske är du som har 'dåligt' inflytande på dem Jag har synnerligen dåligt innflytande på Pc-kompisar

Är det bara jag som använder VLC i Windows?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 16:48

VLC är ett taskigt hack och buggar ur hela tiden. Finns det inget bättre? Varför kan inte QT spela DivX direkt, utan plugg?

prova MPlayer. finns på VT.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 12:37

Okej, låt gå för att Apple antagligen ska göra något iTunes-liknande för windows till Music Store, men det här är nog inte detta.
För det första är det ingen finish på användargränssnittet, vilket om något är Apples största talang och kännetecken!
För det andra:

Citat:

7. Use "+" button to Add MP3 files to list

De som faktiskt har använt iTunes till macen vet att + knappen skapar nya spellistor, och att återanvända delar av användargränssnittet på det här sättet är helt olikt Apple (bryter invanda funktioner).
Det är däremot väldigt likt sådana hopkok av många kockar som WinAmp, eller varför inte xTunes (namnet förklarar vad det handlar om...)
Mina damer och herrar, detta är inte en Apple-produkt och därmed inte iTunes.
Sedan tror jag inte att alla de som älskar iTunes (jorå!) gör det för det borstade metall-gränssnittet utan kanske för hanteringen av ID3-taggar eller de smarta spellistorna??
Min gissning är att det klientprogram (iTunes?) som kommer att släppas när iTunes music store öppnar för windows kommer att vara enklare än mac-versionen, kanske med alla funktioner för en registrerad version eller krav på minimiköp av låtar i music store. Vi får se.

Jo, jag blev också väldigt misstänksam med hur Plusknappen fungerade. "Add Mp3 to play list" såg väldigt WinAmpigt ut.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
QuickTime följer med de flesta digitalkameror numera, så jag tror att det är rätt vanligt i Windows-världen också. Det finns säkert lika många som använder QT för Windows som det finns användare av Mac-versionen. QT fungerar dessutom ypperligt på Windows.

Många pc-människor jag känner kör Quicktime för att kunna se alla filmtrailers på Apple.com. Blev lite förvånad att de hängde där, men det är tydligen den bästa källan.

• Oregistrerad
  • 2003-05-25 14:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Många pc-människor jag känner kör Quicktime för att kunna se alla filmtrailers på Apple.com. Blev lite förvånad att de hängde där, men det är tydligen den bästa källan.

Jo, Steve nämnde väl det under iTunes Music Store-keynoten?

Bevaka tråden