Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Documents på iPad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mitt jobb har jag använt Google Documents till och från i några år.
Varit ganska smidigt att göra lite för och efterkalkyler på mina jobb (rörmokare). Även skrivit en del offerttexter. Dessa dokument har jag lätt kunnat dela ut till min arbetsgivare (som är kvar i windowsträsket och bor sex mil bort...) för delgivning.

Jag har aldrig riktigt förstått varför Google Docs inte fungerat på min iPhone, men, när jag blev med iPad trodde jag att Safari hos iPad var mer "komplett" än iPhone-Safari...

Hmmm... Så var ju inte fallet!!? Googlat lite fram och tillbaka och inte riktigt förstått varför...?
Vems är felet? Apples eller Googles? Vill Apple att Google Docs fungerar lika bra på iPad som i Safari under Mac OSX?
Kan vi förvänta oss en App från Google istället?

Någon som sitter på ett svar?

/Errka i Hultsfred

Verkar finnas ett flertal apps i AppStore, har du testat något av de som finns där? Sök på google docs t.ex.

Jag testade med Perfect Browser på min iPad nu, med den webbläsaren verkar Google Docs fungera. Den kan identifiera sig som valfri webbläsare. Testa!

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag testade med Perfect Browser på min iPad nu, med den webbläsaren verkar Google Docs fungera. Den kan identifiera sig som valfri webbläsare. Testa!

//Stefan

Kanonbra att det fungerade!

Quickoffice HD

Jag har testat QuickOffice HD mobile suite for iPad och hittils har den appen gjort vad jag bett den om, dvs ansluta till mina dokument på Google Apps och redigera dessa.

QuickOffice HDhar jag också kört och den verkar klara det mesta men inget av det som kräver servce side aktivitet, dvs oftast funktioner som heter GOOGLExxx

Safari funkar väl bättre om man längst ner väljer "Deskop view" eller nått i den stilen

Hmmm... Nu har jag testat runt med både Perfekt Browser samt Quick Office HD & Office2 HD och även Documents To Go HD...
Återkommer i kväll med en utförlig sammanfattning av mina tester. Kan redan nu säga att ingen fungerar till mer än 75% med Google Docs...

/Errka i Hultsfred

• Oregistrerad
  • 2010-06-27 19:07

Hittade precis en app för google doc - den kom i går. DocsPortal heter den - kan den funka?

DocsPortal...? Kan bara läsa in dokument men kan inte redigera dom... Allt enligt beskrivningen... Inget för mig...

De övriga officeprogrammen i AppStore håller inte heller måttet...! Bäst för Google Docs anser jag nog Office2 HD vara. Men, även detta program har vissa problem med importen av mina tidigare skapade filer.
Sämst, helt klart, är överskattande Documents To Go... Massa problem där... Inte ens valuta gå att använda vettigt...
QuickOffice HD beter sig även det knäppt... Importerar alla kalkylark bra, men räknar inte cellformlerna...? Dessutom autosparar det förbannande programmet så den skrev över fler av mina originaldokument. Grattis!

Vill nog helst se Google själva göra en App för ändamålet. Det kommer nog tyvärr aldrig att inträffa... Androidbråket med Apple är nog bara början på drakarnas totala separation. Google Maps och andra Googleapplikationer / implementationer kommer snart försvinna i Apples produkter. Tyvärr...

Kommer med en mer djuplodande Google Docsrecension senare i veckan.

/Errka i Hultsfred

Senast redigerat 2010-06-27 23:20
  • Oregistrerad
  • 2010-06-27 22:11

Usch då - jobbigt det där. Jag läste förstås inte så noga medan jag letade efter ett sätt att
titta på tv (med Silverlight) som inte funkade...

Är det någon som får google documents att fungera på iPad? Jag testade att gå in i ett dokument och det fungerar i mobilläget men när jag testade att byta till skrivbordsversionen krashar allt och sidan behöver laddas om vilket leder till att allt krashar och behöver laddas om...

Utan skrivbordsversionen av Google Docs känns det väldigt haltande att skriva på iPad.

Är det någon som får det att fungera?

1
Bevaka tråden