Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i iOS4

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av danjo:

Vet inte om det är en bugg i iOS4, men jag laddade ner Dragons Lair idag eftersom det är rea på EA spel, men jag ser absolut inga kontroller ( pilar eller svärd) vilket gör det lite svårt att spela..

Det är nog inte en bugg i iOS 4 utan i programmet. Kommer förhoppningsvis en uppdatering.

Jag har fått några mail som inte har något ämne och innehåller inte något. De är från 1970... Går inte att ta bort.

Ursprungligen av newcastle:

Jag har fått några mail som inte har något ämne och innehåller inte något. De är från 1970... Går inte att ta bort.

Jag med, också från 1970.
Jag har visserligen haft telefonen ett tag, men inte länge
Hur som helst jäkligt irriterande. Någon som har bot på detta otyg?

Ursprungligen av NickeNano:

Jag med, också från 1970.
Jag har visserligen haft telefonen ett tag, men inte länge
Hur som helst jäkligt irriterande. Någon som har bot på detta otyg?

Om ni loggar in på webmail, ser ni mailen där och kan ni i så fall ta bort dem?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-09-02 18:54
Ursprungligen av NickeNano:

Jag med, också från 1970.
Jag har visserligen haft telefonen ett tag, men inte länge
Hur som helst jäkligt irriterande. Någon som har bot på detta otyg?

Jag hade åxå så förra veckan. Jag såg dom inte på webmailen men efter en omstart av telefonen försvann dom och har inte kommit tillbaka efter det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 23:36

Jag har problem med ringsignalerna. När telefonen är kopplad till iTunes kan man se att mina ringsignaler ät syncade och allt är ok, men i telefonen finns dom inte.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-23 00:11

Inte säkert att det är en bugg men jag har inte lyckats ladda ner böcker från ibooks. Den bara frågar efter mitt apple konto hela tiden oavsett hur många ggr jag skriver in mitt lösenord så kommer rutan tillbaka.. Någon annan som lyckats ladda ner böcker (Finns gratisböcker på svenska)

Ursprungligen av studiox:

Inte säkert att det är en bugg men jag har inte lyckats ladda ner böcker från ibooks. Den bara frågar efter mitt apple konto hela tiden oavsett hur många ggr jag skriver in mitt lösenord så kommer rutan tillbaka.. Någon annan som lyckats ladda ner böcker (Finns gratisböcker på svenska)

Ja det fungerade fint att ladda hem böcker igår i alla fall.

Två gånger som jag har skickat sms sen jag installerade 4.0 på min 3G så har jag fått tillbaka ett sms från mina kompuisar som säger att de inte kunde läsa mitt sms. Vet inte om de var längre än 160. Frågan är hur många sms som strulat som jag inte fått reda på... Ganska allvarlig bugg tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-23 07:38
Ursprungligen av stevenD:

Två gånger som jag har skickat sms sen jag installerade 4.0 på min 3G så har jag fått tillbaka ett sms från mina kompuisar som säger att de inte kunde läsa mitt sms. Vet inte om de var längre än 160. Frågan är hur många sms som strulat som jag inte fått reda på... Ganska allvarlig bugg tycker jag.

Inget jag har märkt av, testa återställ din telefon.

Ursprungligen av studiox:

Inte säkert att det är en bugg men jag har inte lyckats ladda ner böcker från ibooks. Den bara frågar efter mitt apple konto hela tiden oavsett hur många ggr jag skriver in mitt lösenord så kommer rutan tillbaka.. Någon annan som lyckats ladda ner böcker (Finns gratisböcker på svenska)

det kan inte ha något att göra med att du betalar med visa och inte har aktiverat den där "verified by visa" certifieringen på din internetbank? Även om saker är gratis vill den inte få ner saker om man betalar med kontokort och inte aktiverat den funktionen.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-23 15:21
Ursprungligen av sirsnurre:

det kan inte ha något att göra med att du betalar med visa och inte har aktiverat den där "verified by visa" certifieringen på din internetbank? Även om saker är gratis vill den inte få ner saker om man betalar med kontokort och inte aktiverat den funktionen.

Nejdå, att köpa apps i appstore fungerar alldeles utmärkt (Både i itunes och i telefonen)
Jag har dock en 2G (inte S) och det har ju gått lite rykten om att det inte är supportat - men det gick utmärkt att ladda hem ibooks appen.

Jag tycker iPhonen suger mer batteri än innan. När jag gick och lade mig igår kväll vid halv 11, så spelade jag lite Angry Birds. Den var väl på 35% när jag började. När jag slutade var den på 13%. Satte telefonen i Flygplansläge, och tänkte att jag laddar väl i morgon. Vaknade halv 6 och då var den död. Vad ligger och drar i bakgrunden? Angry Birds stängde jag av med ett tryck på hemknappen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-28 23:23

Samma här

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag tycker iPhonen suger mer batteri än innan. När jag gick och lade mig igår kväll vid halv 11, så spelade jag lite Angry Birds. Den var väl på 35% när jag började. När jag slutade var den på 13%. Satte telefonen i Flygplansläge, och tänkte att jag laddar väl i morgon. Vaknade halv 6 och då var den död. Vad ligger och drar i bakgrunden? Angry Birds stängde jag av med ett tryck på hemknappen.

Förut kunde jag ha min telefon iaf 24 h utan att behöva ladda den. Då pratar, smsar och spelar jag en hel del backgammon om dagarna. Men efter uppgraderingen klarar sig inte iPhonen längre än 4-6 h. Sjukt irriterande...

/G

ipod startade inte, så löste jag det

kanske inte en iOS4 bugg. Min ipod-app i 3Gs startade inte. Bara ett vitt fönster öppnades och stängdes sen ner snabbt. Däremot kunde jag starta musik i ipodappen via knappen på mina hörlurar. Och jag hittade allt ipodinnehåll genom andra appar som tex motionX-GPS. Jag provade att återställa hela telefonen (valde att först göra backup), men problemet låg kvar. Då provade jag att avaktivera synk av alla appar, alltså alla appar raderas från telefonen (iphones default-apple-appar är ändå kvar) Då var problemet löst och ipod-appen fungerade normalt igen. När jag skulle lägga in alla appar igen blev jag osäker om alla sparade data i olika appar var borta, så jag valde istället att återställa hela telefonen från senaste backup. Men apparna kom ändå inte med till telefonen, så jag fick lägga in dem en och en från listan i itunes. Glad och förvånad upptäckte jag att alla sparade data låg kvar snyggt och prydligt i alla appar. Waypoints i GPS, inköpslistor, ljud i ljudinspelare o.s.v.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 00:04
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag tycker iPhonen suger mer batteri än innan. När jag gick och lade mig igår kväll vid halv 11, så spelade jag lite Angry Birds. Den var väl på 35% när jag började. När jag slutade var den på 13%. Satte telefonen i Flygplansläge, och tänkte att jag laddar väl i morgon. Vaknade halv 6 och då var den död. Vad ligger och drar i bakgrunden? Angry Birds stängde jag av med ett tryck på hemknappen.

Har samma problem med batteritiden efter installerat iOS 4.0.1. Tidigare kunde den ligga över natten och ha batteritid kvar på morgonen men nu tar det bara några timmar så är den urladdad. Har testat att dra ner på push-funktionen, har återställt och gjort tvingad omstart. Fungerar på att gå tillbaka till iOS 3.X. Någon som har andra tips innan jag byter ner mig?

Ursprungligen av Olivet:

Har samma problem med batteritiden efter installerat iOS 4.0.1. Tidigare kunde den ligga över natten och ha batteritid kvar på morgonen men nu tar det bara några timmar så är den urladdad. Har testat att dra ner på push-funktionen, har återställt och gjort tvingad omstart. Fungerar på att gå tillbaka till iOS 3.X. Någon som har andra tips innan jag byter ner mig?

Återställ utan backup. Mitt batteri håller mer än dubbelt så länge efter att jag gjorde det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-14 12:34
Ursprungligen av pmarriott:

Återställ utan backup. Mitt batteri håller mer än dubbelt så länge efter att jag gjorde det.

Tack för tips. För en iPhone-novis, hur gör man det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-15 21:32
Ursprungligen av pmarriott:

Återställ utan backup. Mitt batteri håller mer än dubbelt så länge efter att jag gjorde det.

Tack för tips. Har återställt utan backup och nu kan telefonen ligga en hel natt utan att bli urladdad!
Känns dock fortfarande som att batteritiden är kortare nu med 4.0.X än det var med 3.1.3. Antar jag får vara mer noggrann med att alltid gå in i multitasking och stänga ner alla program. Känns onödigt omständigt men vad gör man inte för att ha en mobil där batteriet håller en hel dag med normal användning.

Ursprungligen av Olivet:

Har samma problem med batteritiden efter installerat iOS 4.0.1. Tidigare kunde den ligga över natten och ha batteritid kvar på morgonen men nu tar det bara några timmar så är den urladdad. Har testat att dra ner på push-funktionen, har återställt och gjort tvingad omstart. Fungerar på att gå tillbaka till iOS 3.X. Någon som har andra tips innan jag byter ner mig?

samma sak händer min 4a, under en natt i vila drar den alltid ca 30% batteri.:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 11:49

Min iPhone aktiverar såna där larmbågar på diverse butiker efter uppdateringen. Igår på fyra olika ställen. Lite jobbigt. Om jag stänger av "Mobilt datanätverk" kan jag passera utan larm.

Ursprungligen av Konrad:

Min iPhone aktiverar såna där larmbågar på diverse butiker efter uppdateringen. Igår på fyra olika ställen. Lite jobbigt. Om jag stänger av "Mobilt datanätverk" kan jag passera utan larm.

Skojar du?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 13:23
Ursprungligen av keptang:

Skojar du?

Nej, det gör jag inte.
På Åhléns blev jag haffad av en vakt. Jag bad honom gå mellan bågarna med min telefon, det larmade och han nöjde sig med det.

Ursprungligen av Konrad:

Nej, det gör jag inte.
På Åhléns blev jag haffad av en vakt. Jag bad honom gå mellan bågarna med min telefon, det larmade och han nöjde sig med det.

hehe, vad jobbigt!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-25 22:23

Min telefon har startat om mitt i ett samtal vid två tillfällen. Första gången igår och andra gången idag. Det blir helt tyst i luren och man undrar om man tappat täckningen, men när man tar luren från örat och kollar på den så syns apple loggan vid uppstarten av telefonen.

Vet inte om detta beror på iOS4 eller om det är nåt annat som börjat strula. Men det har aldrig inträffat tidigare. Jag har en 3GS.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-26 10:55

har inge MMS....

iOS 4.0.1 på gång?
Rumor: Apple releasing iOS 4.0.1 next week? | TiPb

Håller tummarna för att de fixar kalenderlistan.

Att fixa antennen i iPhone 4 med mjukvara vill jag se ett expertutlåtande kring.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 12:06
Ursprungligen av markgard:

iOS 4.0.1 på gång?
Rumor: Apple releasing iOS 4.0.1 next week? | TiPb

Håller tummarna för att de fixar kalenderlistan.

Att fixa antennen i iPhone 4 med mjukvara vill jag se ett expertutlåtande kring.

Finns inget att fixa, it's a non-issue.

Jag är ingen expert i radioteknik, men jag sätter äran på att det inte går att fixa med mjukvarutrixande. Om det nu behöver fixas. Jag tror också att det är en non issue - jag tror att om man sitter och stirrar på en mobiltelefon framför allt en smartphone - vilket mäske som helst - så kan man manipulera staplar med att flytta händerna, vrida på luren, tänka dumma tankar, skrika åt den, etc. Radi - framför allr mega- och gigahertzbanden - är flukturerande och känsligt. Det händer grejer med staplarna när man sätter luren mot örat också, men det ser ingen så det är ju ingen fara.

Ursprungligen av markgard:

Att fixa antennen i iPhone 4 med mjukvara vill jag se ett expertutlåtande kring.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-27 02:18
Ursprungligen av markgard:

iOS 4.0.1 på gång?
Rumor: Apple releasing iOS 4.0.1 next week? | TiPb

Håller tummarna för att de fixar kalenderlistan.

Att fixa antennen i iPhone 4 med mjukvara vill jag se ett expertutlåtande kring.

Klart det inte går att fixa antennen med mjukvara, däremot går det ju att uppdatera mjukvaran i radiodelen av telefonen.

Mobiltelefoni, Digital-TV etc. använder en synnerligen komplicerad algoritm på radiosignaler kallat GMSK (Minimum-shift keying - Wikipedia, the free encyclopedia) och det går att optimera hur man skickar radiosignalerna från antenn till basstation på säkert en miljard olika sätt (Det verkar vara något sådant Iphone 4 har inbyggt tillsammans med basstationer som AT&T använder)

Bevaka tråden