Hejsan allihop!
Satt igår och lite idag och testade uppdatera till iOS4. Men varenda gång telefonen startar upp med iOS4 så finns inget mobilnätverk alls. Och själva inställnings-sidan i Inställningar saknas också (den med APN och dylikt).
Jag har testat med både nedladdade custom ipsw's och egengjorda (med sn0wbreeze-V1.6.1, har ingen MAC). Har sett andra som haft samma problem på olika forum, bl.a. här, men ingen får hjälp verkar det som.
Jag har jailbreakat många gånger tidigare, så jag gör inte fel själv, men bara för att ni ska tro mig så gör jag såhär:
1. Fixa en custom ipsw.
2. Gör en SHIFT-åsterställ i iTunes med ipswn (testat både från DFU, Restore och normalt telefonläge)
3. Allt funkar fint, telefonen startar, jailbreakad och vacker. Men helt utan möjlighet att ansluta till mobilnätet.
Som tur är kunde jag nedgradera till 3.1.2 (custom ipsw) igen och då fungerar mobilen precis som den ska.
Har testat att få inställningar via Unlockit - APN Changer for your iPhone men det blir ingen skillnad (jag får inställningarna och de sparas som en profil, men det finns inget mobilnätverk för det)
Vågar inte uppdatera till iOS4 "officiellt" heller, ifall felet inte har med jailbreak att göra.
Nån som varit med om samma sak och lyckats fixa det?