Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av @ndreas:

Bättre garanti nje, men min släkting köper ju den över disk och jag slipper ta kontakt med ett bolag som man inte ens vet existerar som sedan i sin tur skall reklamera osv!

Tråkigt självklart att den gått sönder men som sagt så är det när man skall vara först
Kanske bättre att vänta 3-4 veckor om man nu inte vågar slänga ut pengar i sjön

Jag tror att alla här vet att Apple existerar och kommer att existera, telefonerna köps direkt av Apple, precis som din släkting gjort.

Ursprungligen av @ndreas:

...slipper ta kontakt med ett bolag som man inte ens vet existerar som sedan i sin tur skall reklamera osv...

Man köper inte telefonen av Borderlinx, vilket du verkar tro. De tillhandahåller bara en tjänst i form av en engelsk adress som man kan använda som leveransadress när man beställer från Apple Store UK.

Hum, själv sitter man och försöker lista ut villken information som skall var i beställningsfälten på Apples sida. Var skall Borderlinx/DHL XXXX-XXXX in någonstans?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 13:17

Min F5 börjar bli utsliten från att uppdatera borderlinx hemsida.. suck..

Borderlinx sida är ju helt värdelös på att fe information. Någon som kan tänka sig snabbt förklara vad som skall var av adressen jag fått av borderlinx på Apples sida?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 13:38
Ursprungligen av Ollebro:

Borderlinx sida är ju helt värdelös på att fe information. Någon som kan tänka sig snabbt förklara vad som skall var av adressen jag fått av borderlinx på Apples sida?

Jag skrev bara mitt namn överst och så föll det sig rätt naturligt har jag för mig? Rad för rad liksom.. Apple kommer troligtvis klaga och säga att de inte hittar adressen men bara kör på har för mig att det står något om det tidigare i tråden så läs genom sidorna...

Ursprungligen av Ollebro:

Borderlinx sida är ju helt värdelös på att fe information. Någon som kan tänka sig snabbt förklara vad som skall var av adressen jag fått av borderlinx på Apples sida?

ditt namn
Borderlinx/DHL ditt kundnummer
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
0190801908586411

Ursprungligen av keptang:

ditt namn
Borderlinx/DHL ditt kundnummer
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
0190801908586411

Tack! Var osäker om borderlinx/DHL skulle in som adress.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 14:44

Ni som fått era telefoner levererade till borderlinx/till sverige vem var det som "signed off" på borderlix? Vad står det på UPS/apples hemsida? Jag har "LANCASTER"

Ursprungligen av erik.cson:

Ni som fått era telefoner levererade till borderlinx/till sverige vem var det som "signed off" på borderlix? Vad står det på UPS/apples hemsida? Jag har "LANCASTER"

Samma här.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 14:49
Ursprungligen av keptang:

Samma här.

Bra, då vet vi iaf att den kommit rätt.. get your shit together now borderlinx!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-28 14:46

Hej, är det någon som har 2.a juli som "shipping date" som fått sin skickad redan ?

Ursprungligen av Ybo:

Hej, är det någon som har 2.a juli som "shipping date" som fått sin skickad redan ?

Jag har 2 Juli men min är Not yet shipped på apples order status.

Ursprungligen av southtown:

Jag har 2 Juli men min är Not yet shipped på apples order status.

Samma här, 2a Juli och Not yet shipped.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-28 18:11
Ursprungligen av Ybo:

Hej, är det någon som har 2.a juli som "shipping date" som fått sin skickad redan ?

Ja, jag tror på tomten helt klart.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-28 18:24
Ursprungligen av studiox:

Ja, jag tror på tomten helt klart.

? Varför jag frågade var för att en kompis fick sin skickad redan i fredags, han beställde dock en 32GB. Min är inte heller skickad ännu :/

  • Oregistrerad
  • 2010-06-28 19:13
Ursprungligen av Ybo:

? Varför jag frågade var för att en kompis fick sin skickad redan i fredags, han beställde dock en 32GB. Min är inte heller skickad ännu :/

Och han hade ALLTID den 2:a som väntat utskicksdatum? Eller beställde han lite tidigare och hade den 24:e?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-28 20:42
Ursprungligen av studiox:

Och han hade ALLTID den 2:a som väntat utskicksdatum? Eller beställde han lite tidigare och hade den 24:e?

Han hade 2.a som shipping date, den skickades den 25.e inte 22/23 eller 24.

Senast redigerat 2010-06-28 21:02
  • Oregistrerad
  • 2010-06-28 21:09
Ursprungligen av Ybo:

Han hade 2.a som shipping date, den skickades den 25.e inte 22/23 eller 24.

Trevligt, han verkar vara den enda baserat på den här tråden (inte direkt helt vetenskapligt såklart)

Min står fortfarande i status 2:a Juli. (Både på US och UK är det väl bäst att tillägga då)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 14:46

Följer med spänning den här tråden. Ska man våga beställa? Ska till London om ett tag, tror ni att det går att få tag på i butik eller är det bara via nätet de säljer olåsta? Ursäkta om det stått tidigare i tråden.

Om ni som får iPhone 4 inte har någon kamera att ta bilder med så kan ni skicka telefonen upp till Umeå så fixar jag bilder...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-28 16:09

Att chatta med borderlinx support är ju fan lika givande som att chatta med en bott för fan.. de kan inte ge infor för 5 öre.. jesus..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-28 16:20

Måste berömma er att ni vågar Hoppas verkligen inte era iPhones går sönder. Gäller hemförsökringen på saker som e köpta i andra länder? såsom drulle?

Ursprungligen av Esa:

Måste berömma er att ni vågar Hoppas verkligen inte era iPhones går sönder. Gäller hemförsökringen på saker som e köpta i andra länder? såsom drulle?

Ja, om du har kvitto.

Det handlar inte om att våga, det finns inget annat val om man behöver en olåst, eller vill ha en olåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-28 22:37

300 spänn var ju billigt....tror nog jag kör på den som kostar 23 spänn istället.

Ursprungligen av mickys:

300 spänn var ju billigt....tror nog jag kör på den som kostar 23 spänn istället.

Rena fyndet!

beställt från england och det gick än så länge bra med borderlinx för mig med, känns skönt. dock kommer inte telefonen före den 21 juli jaja, något att se fram emot!

Puh, ibland är det jobbigt att vara på semester. Men nu efter 40 mil bilkörande och lite finslipande av SIM-kort så:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-29 08:55

Då får vi se om idag är dagen då borderlinx behagar regga min ipohne på deras hemsida.. de har ju bara haft den i 3 dagar nu...

Ursprungligen av erik.cson:

Då får vi se om idag är dagen då borderlinx behagar regga min ipohne på deras hemsida.. de har ju bara haft den i 3 dagar nu...

Samma här...:confused:

Bevaka tråden