Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cydia corrupt, hur ominstallera ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har blivit tokig i min ena 3GS.

Downloading Packages slutar ALDRIG, och när jag försöker att ladda in något och installera det så skriver den...

NOTE: The requested modi..........

Hur skall jag gå tillväga för att bli av med och ominstallera Cydia igen.

Jag har en 3Gs med v3.1.3 och firmware 05.12.01

Jag har JB den med Spirit och har SHSH on file för 3.1.3. Jag har även använt PKBackup för Cydia apparna.

Tack för svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-28 10:24

Det var ju problem med modmyi-com's Repo tidigare men det är numera löst så du bör inte fastna i en ändlös 'Downloading Packages' loop pga den repon. Problem med Cydia löses absolut enklast genom en total restore och sedan en ny jailbreak, nedan har du ett par tips som jag skrivit ihop i en FAQ på en annan site. Testa dessa men som sagt, en restore/re-jailbreak är alltid att rekommendera...

Det finns ett antal olika varianter på denna fix som alla rensar Cydia's cache. Om du har OpenSSH installerat och kan logga in telefonen via puTTY gör du detta och anger följande kommandon:

→su root

→ditt lösenord, har du inte ändrat det så är det alpine

→apt-get remove cydia

→apt-get install cydia

→killall SpringBoard

Vänta på Respring, starta Cydia

ELLER
SSH:a i in din iPhone med t.ex. puTTY. Gå till private/var/lib/apt/lists, och radera allting i katalogen förutom katalogen "Partial". Öppna Cydia, välj select Changes och klicka på Refresh. Det är möjligt att du fortfarande kommer att se felmeddelanden, du kommer däremot att kunna ladda in apps från Cydia

ELLER

Via OpenSSH eller iFile går du in katalogen var/lib/dpkg/updates och raderar alla filer i katalogen

ELLER

Ladda ned denna PC applikation, koppla in din iPhone till datorn med USB, stäng iTunes och kör programet

ELLER

Om det inte funkar genom terminalen så kan du installera deb filen manuellt via SSH.
Placera denna fil i var/root/Media/Cydia/AutoInstall. Om det inte finns en Cydia mapp i Media skapa en och samma sak med AutoInstall, se till stava exakt rätt och med stort A & I. Reboota din iphone och sen respring (ibland krävs flera respring).
Misslyckas du med alla alternativ återstår antagligen dessvärre bara att återställa din telefon i iTunes och jailbreaka om den.

TACK Fredde...

Du är bara så snabb,trevlig och hjälpsam, tänk om alla vore som dig

Provade ALLT detta men det ville sig INTE så det blev total reset, tur att man använder PKGBackup samt att jag hade en ROCK ID samt SHSH så.....

Nu fungerar 3.1.3 med JB och "UTLÄNSK semester sim kort "

Önskar er alla en VARM framtid under sommaren !!

Micke med en kaaaaaaaaal öl i magen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-28 20:32

Tack Skönt att det löste sig och må ölen i din mage inte tappa kylan förän ngn vecka in i augusti

1
Bevaka tråden