Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vet inte riktigt om jag håller med...
Däremot så har alla diskussioner som hade med ljud att göra hamnat under "Apple Programvara", och det känns minst sagt helt fel.
kan inte någon ansvarig på 99mac kommentera det här. hur ska jag lika snabbt och smidigt kunna hitta alla diskussioner som har med digital video att göra (inom alla program, dvd studio pro, after effects, combustion, commotion o.s.v.)
Jag skulle också föredra en tematisk indelning (typ: Bildbehandling, Video, Repro & prepress, Grafisk form, Webbdesign, Musik & ljud, Utveckling) framför nuvarande programindelning.
Skrevs ursprungligen av HL Jag skulle också föredra en tematisk indelning (typ: Bildbehandling, Video, Repro & prepress, Grafisk form, Webbdesign, Musik & ljud, Utveckling) framför nuvarande programindelning.
Jag håller också med. Det känns intuitivare att ha indelning efter ämnen istället för programvara. Det är ytterst sällan endast ett enda program berörs av det man håller på med.
Skrevs ursprungligen av Kalle W Förslag på ämnesområden:
Trycksaksproduktion
Webbproduktion
Video- och DVD-produktion
Musik- och ljudproduktion
Multimediaproduktion
Tycker det låter som en mycket bra idé även om jag inte vet vad som skulle finnas under rubriken Multimediaproduktion som inte kan läggas under de övriga rubrikerna men det beror nog på att sådant inte riktigt är min gebit.
Däremot borde man även ha rubriken Programmering/Programutveckling istället för det nuvarande Utvecklingsverktyg vilket enligt mig är en tämligen missvisande rubrik, det är ju i allmänhet inte själva verktygen som det talas om där utan just utveckling.