Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud utan lurar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-30 15:14

Hej.
Jag har en 3G 64g ipod touch. Jag har problem med ljudet: jag kan lyssna med mina hörlurar men inte utan dem. Ngn som kan hjälpa till?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-30 15:40

Söker du kan du få reda på att du kan börja med att rensa hålet för hörlurskontakten från ludd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-30 21:06

Har försökt med återställning och rensa hålet till hörlurskontaktet men kan fortfarande inte höra ngt utan hörlurar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-01 08:45

Testat att Återställa utan backup också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-01 19:08

Har just provat det med, fungerar fortfarande inte.

Har problemet varit från början eller uppstått i efterhand?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-01 22:49

Har fungerat perfekt hitills. Vet inte varför detta hände, har inte tappat eller använd på ngt annat olämpligt sätt.

Det kan vara den lilla metallbiten som känner av om du har lurarna i eller inte som krånglar.
När du stoppar i urar petar du till en liten kontakt i hålet som bryter bort högtalarna och skickar allt till lurarna.
Tar man ur lurarna skall den lilla kontakten klicka tillbaka - i en perfekt värld...

Ibland hänger den sig - detta händer även på bärbara Macars hörlursuttag.

Det KAN hjälpa att pilla lite i kontakten. Det kan funka att man stoppar i och tar ur lurar ett par ggr.
Det kan funka att peta med en plast-örontopz som man tar bort bomullen på - jag nöp av en med en tång.
Det kan också vara helt omöjligt

Vad du än gör, inget fuktigt ner i hålet, såsom ngn rengöring el dyl.
Det sitter en liten fuktindikator där nere, blir den fuktig byter den färg till rött - då gäller ingen garanti etc - Anovo som lagar säger "fuktskadad"...tack och hej.

1
Bevaka tråden