Jag fick min iPad i tisdags då jag var på besök hos min dotter i Stockholm. Jag hade köpt ett amerikanskt GiftCard till iTunes och skapat en falsk USA-identitet så att jag skulle kunna handla program, filmer och böcker på amerikanska iTunes. Allt gick jättebra och min enda oro var hur det skulle gå att synka med min egna dator, och min svenska identitet, när jag kom hem till Sundsvall igen.
Nu har jag kommit hem och det har gått så himla bra Den film och de böcker som jag hade handlat överfördes helt automatiskt när jag kopplade in min iPad till datorn. När det gällde de program jag köpt fick jag manuellt välja "Överför inköp från Evas iPad" från Arkiv-menyn för att de skulle överföras.
Så nu samsas alla program och filmer hur bra som helst, oavsett om de kommer från amerikanska Appstore eller från svenska Appstore
Dock har jag förlorat de fotoalbum jag lagt till från min dotters dator. Vet inte om jag kunnat undvika det. Men jag svarade JA på frågan om jag ville ersätta bilderna i ipadden med mina egna bilder. Vet ju att jag lätt kan få igen de bilder jag raderat.
Jag är så himla glad över att allt gått bra