Ah, jag som trodde att Switchvox var en tilläggsenhet för att få iPhonen kommunicera med Asterix. Borde ha läst på! :">
Det är det också, switchvox är ju en produkt som ägs av digium som äger Asterisk
Ja, det är sant. Jag själv blev förvånad när det dök upp SS7 kort för konsumenter (det måste vara rika konsumenter…).
Även om man har råd att köpa ett SS7 kort så har man ju ingen nytta av det ändå. Finns ju inte en enda telefonioperatör som vill lämna av på SS7 åt dig
Hmmm, har du kollat Afelios hemsida. Asterisk är baserat på en äldre teknik än Afelio och dessutom inte så flexibel (bl.a utbyggbarheten som många företagare frågar efter) som vissa propritära lösningar och Afelio. Vad jag förstått finns vissa bristerna kvar eftersom man måste skriva om hela Asterisk. Poängen med Afelio var att komma till rätta med dessa brister och är därför omskrivet på nytt och ärver nästan inget från Asterisk och har flera moderna funktioner som Asterisk saknar, men visst… vad hjälper det när det inte blir färdigt.
Jag själv hade gärna sett Apple köpa Afelio och baka in det i framtida Mac OS X Server.
jodå har kikat, försökte ladda hem från SVN men den låg visst nere så någon utveckling verkar inte pågå där.
Håller inte riktigt med om att asterisk saknas det många företag vill ha. Nackdelen med asterisk tidigare var ju att man var tvungen att bygga skiten själv samt att man mest körde BRI/PRI. Idag är ju allt sip och det finns fin-fina appliance (Switchvox är en sådan)
Har pillat en hel del med både Panasonic, Alcatel och Avaya och dom är ju ett skämt i användaradministraion jämfört med Asterisk
(Nu stavade jag nog rätt alla gånger.)