Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ok nu har jag sökt båda här och där i en vecka efter någon hållbar lösning, dock inte hittat någon.
Så, kan någon vänlig själ redogöra för en fungerande variant, gärna steg för steg vad som behöver göras inställningsmässigt i macen. Säg inte bara -> sök efter elite proxy, utan visa då på någon sådan tjänst som verkligen fungerar för att kolla på BBC iPlayer härifrån Sverige.
Proxys är VÄLDIGT instabila, ofta nere och har ofta dålig bandbredd så att titta på TV via en öppen proxy är nog inte såå lätt som man tror, och har väldigt lite med mac o göra
Proxys är VÄLDIGT instabila, ofta nere och har ofta dålig bandbredd så att titta på TV via en öppen proxy är nog inte såå lätt som man tror, och har väldigt lite med mac o göra
Jo jag tänkte be min kompis i London att installera en extra DSL lina och sätta en lösenordskyddad proxy på den, så.att jag kan komma åt iPlayer. Men jag har inte kommit för mig att göra det ännu.
Jo jag tänkte be min kompis i London att installera en extra DSL lina och sätta en lösenordskyddad proxy på den, så.att jag kan komma åt iPlayer. Men jag har inte kommit för mig att göra det ännu.
En bra start borde väl kunna vara att installera mac-paketet med Vidalia + Tor-plugin för Firefox. Så långt har jag själv kommit, och det funkar ju ypperligt. Brukar dock mest få franska och spanska ip-adresser - hur styr man själv, så man kan få brittisk ip? Man hittar ju lätt brittiska proxys i nätverket, men jag har inte fattat om det går att styra sin ip "nationellt" på det sättet?
En bra start borde väl kunna vara att installera mac-paketet med Vidalia + Tor-plugin för Firefox. Så långt har jag själv kommit, och det funkar ju ypperligt. Brukar dock mest få franska och spanska ip-adresser - hur styr man själv, så man kan få brittisk ip? Man hittar ju lätt brittiska proxys i nätverket, men jag har inte fattat om det går att styra sin ip "nationellt" på det sättet?
Om än lite sent, ej varit så aktiv med detta, men tack så mycket för svaret iaf!
Jo, nu har jag även fått till det
Kör med FoxyProxy i Firefox, dock än så länge med en manuell proxy som jag hittat på NNTime (typ proxylistsida). Har ännu inte satt mig in i Tor/Vidalia, men det ska väl bli.
Så det funkar ju iallafall på detta sätt, om än ibland lite seg lina mot proxyn.
Tror inte man kan styra "landet" i Privoxy (Tor+Vidalia), utan det blir som det blir. En bra "testsida" är att besöka TPB som har en massivt språkstöd och som automatiskt ställer om startsidan efter din förmodade hemvist. Men Privoxy är mestadels segt och absolut inget för strömmande video.