Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ställ in som ny telefon" och samtidigt spara bilder och sms. Går det?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 19:17

Går det återställa telefonen och därefter välja "ställ in som ny telefon" men ändå spara mina bilder i "Fotoalbum" -> "Kamerarulle" samt all min SMS-historik?

Jag använde en gång i tiden MakeItMine-appen för att ändra på carrier-texten. Numera är inte telefonen jailbreakad - men den gamla carrier-texten följer fortfarande med i backuperna... Hoppas att "ställ in som ny telefon" kan fixa detta problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 15:28

Kia, att spara SMSen utanför backupen kräver att du jailbreakar. Fotona kan du ju behålla men du får inte tillbaka dem in i "Kamerarullen" utan att jailbreaka igen. Iaf jag har försökt utan att lyckas, ngn får gärna rätta mig!

Jag vill med min nya ställa in som ny och behålla sms. Före de senaste iTunes kunde man fixa detta i backuppen enligt Restore SMS history from one phone to another - Mac OS X Hints

Men numera går inte detta, har sökt men inte hittat några bra svar. Hoppas någon annan har en lösning.

1
Bevaka tråden