Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon 7D som lagringsenhet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-13 15:00

Kan man få 7D att bete sig som en extern disk, som min gamla Nikon D70 kunde? Jag hittar inte min kortläsare, och vill hur som helst ändå kunna browsa direkt på kameran.

Man brukar behöva installera nån drivrutin för att få den att funka så.
Helt obegripligt dock.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-07-13 20:31

Tror inte 7D stödjer det usb-läget.

• Medlem
  • 2010-07-13 21:52
Ursprungligen av Chaosstar:

Man brukar behöva installera nån drivrutin för att få den att funka så.
Helt obegripligt dock.

I kameran eller datorn?

Ursprungligen av jonasn:

Tror inte 7D stödjer det usb-läget.

Inte ens med separat drivare som chaosstar säger?

Ursprungligen av Baron:

I kameran eller datorn?

I datorn, fick du med några skivor?

Jag vet inte hur man får den att dyka upp som en lagringsenhet tyvärr, men själv brukar jag köra kameran min mot programmet Bildinsamling. Inte riktigt vad du söker kanske, men värt att prova om 7D:n funkar mot Bildinsamling.

EDIT: Mor min plockar sina bilder direkt ifrån sin 450D över USB via EOS Utility, från Canon. Jag ser ingen anledning till att detta inte skulle fungera. Dock är jag lite osäker på själva processen, ifall man får fram en lista med bilder att välja eller om den tar över allt automatiskt.

• Medlem
  • 2010-07-13 23:18

Jag har inte testat med Bildinsamling, men det är å andra sidan inte vad jag är ute efter. Jag har också Canons mjukvara, men jag vill använda Bridge eller Finder för att göra mina urval. Då måste kameran uppträda som lagringsenhet.
Min Nikon D70 kunde man ställa in att bete som som det ena eller det andra.

Senast redigerat 2010-07-14 09:38

När jag ställde samma fråga om 5D'n fick jag som svar att det minsann var en kamera, ingen minneskortsläsare. Huruvida detta är hela sanningen vågar jag inte svara på, men fr.o.m. då blev det minneskortsläsare för min del.

• Medlem
  • 2010-07-14 12:37

Jo, men bara med programvara och manualer. Allt är installerat utan att det gör kortet tillgängligt i Finder.

1
Bevaka tråden