Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X11 Zombie

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag avslutar X11 blir programmet en "zombie" när jag kollar i Processkontroll. Är det en bugg eller gör jag något fel? Finns det något sätt att komma undan?

Vad har du för "grejs" i övrigt? Vilken version av OS X? vilken dator?

För mig fungerar det fint (10.2.6, PB 867 MHz).

När jag använde X-windows däremot på en gammal G4 300 MHz var det inte särskilt smidigt och en del konstiga avslut...

G4 Cube 450 MHz, 704 MB, 20 GB. OS X 10.2.6, Apples version av X11 Beta 3 - XFree86 4.2.1 som jag kör KDE i. Kan mycket väl var KDE som strular till det.

tja, jag är rädd för att jag inte kan komma med några bra förslag. Pinsamt nog vet jag inte ens vad KDE är för något.

Vi får hoppas på övriga 99macare...

Men det är i varje fall inget problem som alla alltid får, så det borde finnas hopp att du ska få ordning på det...

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-05-26 16:05

KDE är en fönsterhanterare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-26 20:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
KDE är en fönsterhanterare.

Inte egentligen. KDE är en skrivbordsmiljö. Men den använder förstås en fönsterhanterare.

Har nu sett att när jag startat X11 är det två processer igång med det namnet. En av dem brukar byta användare till root och bli zombie när jag avslutar X11. Den andra slutar som den ska.

1
Bevaka tråden