Jag är inte alltför intresserad av OS X-virus. Det är liksom lugnt vatten där.
Saken är den, jag bygger program. Mest för mitt eget nöjes skull. Men nu är jag snart vid en punkt där någon annan kan tänkas vilja ta del av dem, en dag kanske rentav betala mig för det jag gör.
Vad är det värsta jag kan göra? Att av misstag radera någons hemkatalog utan säkerhetskopia, eller bara en delmängd som ett iPhoto-bibliotek. Det får absolut inte hända under några omständigheter, aldrig, en gång är en gång för mycket. Det finns det inget skydd mot annat än god disciplin.
Vad mer kan jag göra? En sak som jag absolut inte vill göra är att oavsiktligt skicka med virus eller andra liknande program, även om det bara skulle påverka Windows. Jag vill att man ska kunna lita på det jag publicerar. Lär det hända? Troligen inte, men det kan hända och det vill jag förhindra. Om det hände skulle det kunna förstöra ett anseende som kanske har tagit år att bygga upp.
Det räcker med att jag har ett program som kan ta en klase filer och ge tumme upp om allt är som det ska, behöver inte vara mer avancerat än så.