För övrigt är min personliga åsikt att det är sjukt snålt att jailbreaka en iPhone eller iPod Touch för att kunna piratkopiera. Riktigt dålig stil.
Instämmer helt.
När jag köpte min iTouch hösten 2007 (mindre än en månad efter att den kom ut) satt jag och jailbreakade varje ny version av systemet. Då fanns det ju ingen App store, utan man jailbreakade för att över huvud taget kunna göra något vettigt med den. Typ lägga in Mail, widgets och så vidare, vilket i o f s kom officiellt ett par månader senare.
Och det var f*n inte lätt! I början fanns ju inte ens Pwnage tool som gör att alla med IQ större än 85 kan jailbreaka.
På den tiden var det riktigt nördigt att jailbreaka, på den tiden då små lurviga varelser från Alpha Centauri var små lurviga varelser från Alpha Centauri.
Nu bryr jag mig inte om att jailbreaka längre, nu när allt man vill ha finns på App store och i stort sett kostar mindre än en kopp kaffe.
Riktigt sorgligt att jailbreak numera tycks handla om att sno åt sig gratis pirat-appar, och inget mer. Ingen kultur alls.