Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hittar inte kontakterna på datorn då jag synkar

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av theplague:

Man har inte kontakterna i iTunes, utan i Adressboken.
iTunes är ju bara till för att synka/föra över dem.

Tack, nu börjar det hända saker.
Jag trodde jag skulle se mina kontakter I iTunes, men det gör jag alltså inte.
Hittade kontaktlistan i macens "mail", men där låg de endast som nån slags kort. Fanns inga telefonnummer och ej heller möjlighet att redigera kontakterna...

Se om du kan starta "adressboken", ligger i programmappen.
Ikonen har ett krullalfa på en bok.

Ursprungligen av Goflorp:

Se om du kan starta "adressboken", ligger i programmappen.
Ikonen har ett krullalfa på en bok.

Ahh underbart!
Problemet fixat (tror jag).
Där hittade jag adressboken och det ser ut som att jag kan redigera och mecka med kontakterna.
Tack för hjälpen.
Jag tror att kärnan till mitt problem var att jag förväntade mig att se kontakterna i iTunes, men där hade jag tydligen fel.
Nu ska jag testa om det går att redigera i datorn och kolla om det blir justerat i iPhone.

Ursprungligen av NickeNano:

Ahh underbart!
Problemet fixat (tror jag).
Där hittade jag adressboken och det ser ut som att jag kan redigera och mecka med kontakterna.
Tack för hjälpen.
Jag tror att kärnan till mitt problem var att jag förväntade mig att se kontakterna i iTunes, men där hade jag tydligen fel.
Nu ska jag testa om det går att redigera i datorn och kolla om det blir justerat i iPhone.

http://www.99.se/1852343-post5.html

Jag skrev Adressboken med "A" av en anledning.

Ursprungligen av theplague:

http://www.99.se/1852343-post5.html

Jag skrev Adressboken med "A" av en anledning.

Missade den detaljen.
Glasklart nu.

Tackar

Sådär ja.
Nu verkar allt fixat.

Tack alla för hjälpen.

Nicke

Klart det är lätt göra fel - iTunes tar ju hand om allt verkar det som.

Se nu om du kan använda Hitta.se och möjligheten att ladda ner adressen som vCard - då får du korrekt namn, adress och telehonnummer till alla du känner med minsta pill.
Sedan lägger du in ev mobilnummer och emailadress.

Du kan t o m lägga in bilder - då visas den när den personen ringer ( den syns även i Mail-programmet)..

Tuta och kör

Senast redigerat 2009-12-16 16:07
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-12 18:06

Jag har inga kontakter i min "Adressbok" på Macbooken. Om jag bockar i att iPhone ska "Synkronisera kontakter i Adressbok" och klickar utför, kommer då min kontakter i telefonen att raderas då eller synka över från telefonen till adressboken?

Du kommer få dem från iPhonen till Adressbok i datorn.

Lägg sedan lite jobb på att få dem snyggt i Adressbok, varenda MAc-program använder den kopplingen.
Allt från Adressutskriftsprogram till Mail osv.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-12 20:30

OK, ingen risk att jag blir av med dom alltså? Det var precis det jag tänkte, organisera dom lite snyggt.

Ursprungligen av Goflorp:

Du kommer få dem från iPhonen till Adressbok i datorn.

Lägg sedan lite jobb på att få dem snyggt i Adressbok, varenda MAc-program använder den kopplingen.
Allt från Adressutskriftsprogram till Mail osv.

En bra grej när man snyggat till dem är att göra en backup på dem, innan du synkar dem hit och dit. Jag brukar exportera en vcard-fil då och då, efter att för en tid sedan grejat till 450 kontakter precis som jag ville ha dem och sedan gjort en knassynk där jag lyckades radera hela rasket. En kvälls jobb åt skogen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-12 20:50

Ja, iPhone (eller iTunes) är lite lurig när man är därinne och pillar. Har lyckats radera både det ena och andra innan man lärt sig hur vissa grejer synkar.

Ursprungligen av maxcarlgren:

En bra grej när man snyggat till dem är att göra en backup på dem, innan du synkar dem hit och dit. Jag brukar exportera en vcard-fil då och då, efter att för en tid sedan grejat till 450 kontakter precis som jag ville ha dem och sedan gjort en knassynk där jag lyckades radera hela rasket. En kvälls jobb åt skogen.

Snabbt sätt.

Markera ALLA adresser, ta tag, dra till skrivbordet. Vips så skapas en VCardfil på alla dina adresser.
Säkerhetskopiera ngnstans.

Kan favoriter lämnas osynkade?

En del av mina kontakter skapade på iPhonen kommer inte över till Macen

När jag söker i iPhonens aderssbok finns de inte heller där MEN gör jag en "helhetssökning" i iPhonen så dyker de upp som en egen adressboksfil i adressboken

De finns hittas inte alltid och synkas inte

Nån som stött på detta och vet bot?

Bevaka tråden