Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad i Sverige i slutet av maj enl. Sydsvenskan

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta står att läsa på Sydsvenskans nätupplaga: Ipad blir försenad i Sverige - Ekonomi - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 15:59

Det är ju möjligt att de har rätt men mest troligt är det som vanligt när "vanliga" pressen ska kommentera nyheter av det här slaget. De länder som skulle fått Ipaden slutet av april har nu fått dessa en månad försenat. Dock vad som ej står i artikeln i sydsvenskan så var ej Sverige med bland dessa länder så jag tolkar det som att Sverige får vänta en månad längre än vad som var tänkt från början. Hur många månader efter UK, Tyskland osv som berörs av denna vet ingen.

Tror att dom har missuppfattat, Engadget skriver i slutet av maj för Europa. Med andra ord Spanien, Tyskland, England och Frankrike, det var väl dom som skulle få iPad efter USA?

iPad international launch delayed until the end of May -- Engadget

Ursprungligen av Patrik D:

Tror att dom har missuppfattat, Engadget skriver i slutet av maj för Europa. Med andra ord Spanien, Tyskland, England och Frankrike, det var väl dom som skulle få iPad efter USA?

iPad international launch delayed until the end of May -- Engadget

Plus några till enl AppleInsider, nämligen Schweiz och Italien i Europa och Japan, Kanada och Australien i övriga världen.

Bara större marknader, precis som vanligt. Sverige har stor yta, mycket skog, bra täckning i mobiltelefonnäten och alldeles för låg befolkningsmängd för att vara intressant, tyvärr. Vi får den samtidigt som alla andra "mindre" marknader skulle jag tänka. Eller så får vi väl bara åka till Tyskland eller England och införskaffa oss våra iPad när tålamodet inte längre räcker.

Kan/vågar vi anta att 3G och WiFi-only lanseras samtidigt på övriga marknader utanför USA? Det borde vara så men...

Jag skulle nog inte sätta alla mina potatisar på det, men chansen finns att eftersom vi blir "sist" så får vi allt på en gång. Tills dess hoppas jag att de fått upp produktionstakten så vi inte måste sitta och vänta i flera månader på att få den modell vi vill ha.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-04-14 22:21

Vore ju nice om de kunde lansera svenskt språkstöd innan dess, men det är ju inte direkt troligt...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-19 08:11

Några nya uppgifter om när iPad kommer till oss? Jag har sålt min PowerBook G4 och behöver något bärbart.

Ursprungligen av MatsOlov:

Några nya uppgifter om när iPad kommer till oss? Jag har sålt min PowerBook G4 och behöver något bärbart.

Några länder får ju nu i veckan, men inte Sverige. Fast nu har väl alla länder Jobs rabblat upp fått sina så borde vara vår tur snart.

Ursprungligen av poseidon84:

Några länder får ju nu i veckan, men inte Sverige. Fast nu har väl alla länder Jobs rabblat upp fått sina så borde vara vår tur snart.

Japp, läste precis dessa artiklar:

Ipad till fler länder på fredag - IDG.se

http://www.apple.com/se/pr/library/2010/07/19ipad.html

Blir väl att köpa en utomlands..:tveksam:

1
Bevaka tråden