Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ta emot och skicka SMS via iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns SMS-tjänster via internet, som fungerar för att både pålitligt ta emot och skicka SMS inom Sverige och kanske även Norden via internet och som har app-stöd som fungerar på en iPod Touch 32GB?
Antingen då via en direkttjänst, via en gateway för Epost <> SMS eller liknande.

Jag har inget emot att betala för att skicka SMS, så länge det är ett rimligt pris.

Kanske Skype med SkypeIn kan vara något? Då kan du även ringa ut, via WiFi.

SMS via skype på ipod

Jag vet inget sätt att få Skype att fungera direkt på ipoden. Vill du vidareutveckla?

Skype for iPhone and iPod touch

Hmm, saker och ting tycks ha ändrats strax innan sommaren: Skype for iPhone and iPod touch
Jag får väl testa och se om det funkar med SMS över Wifi.

Funkar för mig. Att ta emot kan vara lite knepigare, men att sända är lika lätt som att baka en kaka.

Ska du ta emot SMS på internet så måste du ha något som kallas virtualnummer det kan vara allt från 10 till 14 siffror.
Vilket upprätthålls från SMS operatörerna 14 siffror nummer är alltså 07300000000000, 07300000000001, 07300000000002 en hel serie.
Bruka ligga på ca 1500 kronor i månaden. en 10 siffrigt är ungefär 500 SEK i månaden.

Du kan aldrig få ditt personliga nummer som en SMS inkorg på internet,
Men är man en hel hög som dela på en serie eller splitar på personer så är det inte mer än typ 0.8 öre per skalle om man har 10.000 st som delar på en serie.

Säljer själv virtuela nummer och ger bort gratis SMS & MMS till hela värden dock har jag ingen mobil apps utvecklad för kunna ta emot eller skicka data via apier utvecklad.

Men det är inte helt omöjligt att finna sajter som gör det

1
Bevaka tråden