Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på MSN

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-07-21 10:41

Vet inte om detta är rätt plats att ställa min fråga men jag gör det ändå.

Jag har lite problem.
Jag har en macbook pro på jobbet samt en PC. Problemet är att på macen kan jag inte logga in på msn eller adium eller liknande. Det går hur bra som helst på pc:n. Och det är likadant med mailprogrammet. På macen får jag upp ett felmeddelande om att anslutningen till servern nådde en maxtidsgräns och jag kan inte ansluta. Jag använder ett liknande mailprogram på pc:n och där funkar det kanon. Använder samma portar och dyl.

Nån som har nåt tips?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-21 11:16
Ursprungligen av Qvarna:

Vet inte om detta är rätt plats att ställa min fråga men jag gör det ändå.

Jag har lite problem.
Jag har en macbook pro på jobbet samt en PC. Problemet är att på macen kan jag inte logga in på msn eller adium eller liknande. Det går hur bra som helst på pc:n. Och det är likadant med mailprogrammet. På macen får jag upp ett felmeddelande om att anslutningen till servern nådde en maxtidsgräns och jag kan inte ansluta. Jag använder ett liknande mailprogram på pc:n och där funkar det kanon. Använder samma portar och dyl.

Nån som har nåt tips?

Kommer du åt Nätet över huvud taget med Macen? Fått någon IPadress, DNS etc?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-07-21 11:53
Ursprungligen av kenjon:

Kommer du åt Nätet över huvud taget med Macen? Fått någon IPadress, DNS etc?

Ja. Allt funkar hur bra som helst. Jag har även prövat att använda entourage men med samma resultat.
I mailprogrammet har man ju även nån form av rssfeed "apple hot news". Den funkar oxå utan problem. Det är bara hämtningen av mail samt att jag inte kan logga in på msn som strular.

Har flyttat inläggen till en ny tråd. Vänligen låt bli att ta upp helt andra ämnen i befintliga trådar - lägg hellre frågan i en ny tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden