Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera 3G?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-06-03 19:11

Antar att ni är så sjukt trötta på dessa frågor.. Men jag har letat runt i en timma på nätet nu och inte riktigt hittat vad jag ska göra...

Jag har just nu en iPhone 3G med 3.0 (7A341) och Modem Firmware 04.26.08

Hur gör jag för att uppgradera denna till senaste firmware utan att sabba unlock?

Kan jag på något sätt uppdatera till 3.1.3 och ha kvar min Modem Firmware? Eller är det bara 3.1.2 som funkar? Eller kan jag uppgradera till 3.1.3 med en senare modem firmware, fast som ändå går att unlock:a?

Skulle bli hemskt tacksam för ett svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-03 23:15
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-06-04 09:04

Tack, men jag har redan kollat där. Mitt problem är att jag har 3.0 och guiden är för 3.1.3... Men vad jag förstår så kanske den hjälper mig att uppdatera till 3.1.3 samtidigt? Och ser den automatiskt till att inte mitt modem firmware ändras så att den inte blir låst?

Guiden säger att "The Bootneuter settings are greyed out for the 3G iPhone".. men det är det inte för mig, vad ska jag välja där? Så här ser det ut som default hos mig:

Är baseband samma sak som modem firmware? Ska jag inte bocka av "Enable baseband update" då? Den är i bockad som standard:

Vad jag förstått är det också problem med push notifications på en upplåst telefon, något man kan tänka på för att det ska fungera?

Tack för svaren hittills!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-04 09:21

p2d, kolla med detta program om du är en de lyckliga få som har en 3G med Bootloader 5.8. Har du det så kan du låsa upp din 3G på vilken firmware som helst och behöver alltså inte hålla på och vårda ditt baseband (Modem Firmeware=Baseband)

Min gissning är att du har Bootloader 5.8 och det är därför PwnageTool föreslår just de inställningar du frågade om i din post

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-06-04 10:26
Ursprungligen av FreddeB:

p2d, kolla med detta program om du är en de lyckliga få som har en 3G med Bootloader 5.8. Har du det så kan du låsa upp din 3G på vilken firmware som helst och behöver alltså inte hålla på och vårda ditt baseband (Modem Firmeware=Baseband)

Min gissning är att du har Bootloader 5.8 och det är därför PwnageTool föreslår just de inställningar du frågade om i din post

Verkar inte som det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-04 12:13
Ursprungligen av p2d:

Verkar inte som det..

Jag tog mig frieheten att kolla ditt serienummer med Apple och garantin har gått ut, det innebär att även bindningstiden gått ut. Eftersom den verkar vara en Teliasåld (eller möjligen Telenorsåld) så är det bara promenera in i butiken och pynta för en upplåsning. Meddela mig ditt modellnummer så verifierar jag

Eller, köra PwnageTool

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 23:36

Lånar tråden lite eftersom jag har samma problem, jag har en iphone 3g med baseband 04.26.08 och firmware 3.0 men vill uppdatera till 3.1.3. Jag använde forecast och fick då fram att jag har bootloader: 6.2 (vad nu det här betyder), men samtidigt står det där nere vid jailbreakable: Yes (Always) och vid Unlockable : Use Ultrasn0w. Det jag undrar är om någon vänlig person kan förklara om det betyder att jag kan använda mig av vilken jailbreak guide som helst, eller är det någon specifik jag bör använda, och länka gärna isåfall den guiden. Det jag har hittat är en snowbreeze-guide : Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie
men tänkte att det kanske finns bättre och lättare alternativ för mig, isåfall länka gärna dessa.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 01:09
Ursprungligen av kondara:

Lånar tråden lite eftersom jag har samma problem, jag har en iphone 3g med baseband 04.26.08 och firmware 3.0 men vill uppdatera till 3.1.3. Jag använde forecast och fick då fram att jag har bootloader: 6.2 (vad nu det här betyder), men samtidigt står det där nere vid jailbreakable: Yes (Always) och vid Unlockable : Use Ultrasn0w. Det jag undrar är om någon vänlig person kan förklara om det betyder att jag kan använda mig av vilken jailbreak guide som helst, eller är det någon specifik jag bör använda, och länka gärna isåfall den guiden. Det jag har hittat är en snowbreeze-guide : Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie
men tänkte att det kanske finns bättre och lättare alternativ för mig, isåfall länka gärna dessa.

Tacksam för svar.

Ta en titt här, iphone jailbreak table | iPhone News, Help and Guides

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 13:58

Får man fråga på vilket sätt en länkning till apples (som är helt emot jailbreaking och unlocking) hemsida ska hjälpa mig?

Ursprungligen av kondara:

Får man fråga på vilket sätt en länkning till apples (som är helt emot jailbreaking och unlocking) hemsida ska hjälpa mig?

Pröva igen. Länken funkar för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-20 20:52
Ursprungligen av kondara:

Får man fråga på vilket sätt en länkning till apples (som är helt emot jailbreaking och unlocking) hemsida ska hjälpa mig?

Testa klicka på länken, den går inte till Apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 21:20
Ursprungligen av zappee:

Testa klicka på länken, den går inte till Apples hemsida.

Tack för hjälpen och länken, har nu lyckats uppdatera till 3.1.2 som uppfyller de behov jag hade för en uppdatering, och är än så länge relativt nöjd med uppdateringen

1
Bevaka tråden