Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spela upp film som exporterats från digitalbox?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Sagem digialbox med hårddisk. Från denna kan jag exportera filmer som jag har spelat in till USB-minne eller extern hårddisk. Nu kom jag härförleden på tanken att jag skulle vilja titta på ett inspelat program på min dator istället för på TV'n.
Jag provade att exportera ett avsnitt av CSI till mitt USB-minne och stoppade minnet i min MacBook Pro. Då visar sig 2 filer, den ena heter _CSI.ts och den andra heter _CSI.vdbsag.
Bredvid .ts-filen dyker en VLC-playerikon upp, men VLC kan inte spela upp filen.
Är det någon som kan hjälpa med detta? Jag inser att tanken är att man inte ska kunna spela upp film någon annan stans än på digitalboxen pga copyright, men vad är det som säger att jag vill vara låst till en specifik plats för att se programmen jag spelat in?

Hittade detta på nåt ställe:

All I know about my SAGEM DTR 64160T is that export via USB port produces a .ts file which most players will play, incl VLC.
USB device must be FAT32.

Also exported is a hidden .vdbsag file which contains EPG data. It must be present to reimport from PC back to PVR.

Många säger att VLC spelar filen utan problem, men så är inte fallet för mig. Någon rekommenderade ett program som heter XBMC men det kan inte heller spela upp filen. Fler tips?

Provade nu även att köra filen i VLC på en PC, med samma resultat.

Så alltså; det jag hittar här o där är att folk använder VLC och det funkar. Men din hd som du exporterar till måste vara FAT32-formatterad.

Mitt USB-minne är FAT32, men det funkar ändå inte.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 14:56

har du prövat båda filer i VLC?

Ursprungligen av Cokey:

har du prövat båda filer i VLC?

Den andra filen känns inte igen av något program.

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 16:21

Men vilken storlek har filerna? Verkar det skäligt? Kan du inte öppna den andra filen ändå? Går ju att tvinga det..

Nej, det går inte att tvinga igång dem. Filen som heter _CSI.vdbsag är på 5,2 MB och den som heter _CSI.ts är på 1,3 GB.

Söker lite

".ts is the extension for a single DVB Transport Streaming file (not a folder).
You must convert a .ts file into .mpeg file (using pvastrumento or ProjectX or....) in order to burn it in a dvd or dvx."

Tydligen är det HD-video. den lilla filen skall vara "EPG-info".

Jag har många ggr lyckats konvertera "skumformat" genom att ha Perian och Flip4mac installerade och sedan hiva filen rakt på Toast, inställd på DVD-Video.
Den konverterar då till MPEG2 (DVD-Video).

Ursprungligen av Goflorp:

Söker lite

".ts is the extension for a single DVB Transport Streaming file (not a folder).
You must convert a .ts file into .mpeg file (using pvastrumento or ProjectX or....) in order to burn it in a dvd or dvx."

Tydligen är det HD-video. den lilla filen skall vara "EPG-info".

Jag har många ggr lyckats konvertera "skumformat" genom att ha Perian och Flip4mac installerade och sedan hiva filen rakt på Toast, inställd på DVD-Video.
Den konverterar då till MPEG2 (DVD-Video).

Tack! Ska prova så fort jag har tid.

MPEG Streamclip, testa det. Ha en trevlig kväll.

Kan nog vara så att filen är krypterad, är så på min comhem hd inspelningsbara box som heter Humax HDPVR-1000C. Där kan jag spara filmerna på extern hårddisk men inte se dem pga krypteringen. Rättighetsivrarna i farten här.

1
Bevaka tråden