Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 4 i butik i London

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 12:56

Någon som varit i London nyligen och varit inne på Apple stores där? Finns det några iPhone4 att få tag i om man går direkt till affär utan förbokning?
Får de inte in nya dagligen? Är alla uppbokade? Kan ej hitta på apples uk hemsida hur man reserverar en iphone och plockar ut den i butik?

Andra affärer som säljer med? Bättre lycka där?

Flyttade tråden till korrekt underforum.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 13:17

Min frus kusin var i London förra veckan och skulle köpa till sig och min pappa. Fanns ingenstans.. Slut överallt. Inget lev. besked att ge honom heller..

Kul att du frågar, jag var i London förra veckan och skulle köpa en iPhone 4 kollade på Apple Store, o2, Carphone Warehouse, 3 mm och dem var slutsålda överallt. Dom får inte in nya iPhone 4 dagligen utan kanske en gång i månaden skulle jag gissa på och jag tror även alla är uppbokade, men du kan iaf prova har du tur kanske du får en.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 13:19

misstänkte det...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 13:43

Det var väl någon i Bordelinxtråden som hade två bokad i London som han inte kunde hämta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 14:15

jo men reservationen gick ut 21/7...jag är där 2/8...men tack för tipset.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 20:23
Ursprungligen av zappee:

Det var väl någon i Bordelinxtråden som hade två bokad i London som han inte kunde hämta?

Ursprungligen av mickys:

jo men reservationen gick ut 21/7...jag är där 2/8...men tack för tipset.

Det var jag det
Jag har 1 st 16gb som jag beställde också som jag inte fått mail om än.
Men som sagt när det kommer har man bara till nästa dag på sig att hämta mobilen.
Sen är det kört.

Dom får in ett gäng telefoner 2-3 dagar i veckan har jag fått för mig.
För många andra som stått i kön har fått typ mail ena dagen och sen har några fått 2 dagar senare för då har dom fått ny leverans osv.
En del av dessa mobiler går tydligen direkt förbi boknings listan och går till "first come first served".
Så man kan ha tur och gå in på affären och få tag på en.

Ursprungligen av mickys:

men man kan inte skriva upp sig i kön via nätet?

Man har kunnat det men dom har stängt ner det.
Det står bara "iphones arent available for order anymore cos of long ques" eller något sådant.
Som sagt så är deras köer i dags läget över 10k och är över 3veckor + långa (förmodligen över 5 veckor i dags läget). Så det är snabbare att beställa via apple store online.

*Edit* fick mail från apple nu om 16gb telefonen.
Tänker inte hämta ut den heller.
Den ska senast vara utplockad under morgondagen dock (23/7)
Om någon vill ha den så skicka ett priv fort så kan jag ge dig namnet den är bokad i så kan ni få den.
Är på Apple store Regent Street i London.

Senast redigerat 2010-07-22 22:43

Det är tre veckors väntetid i affär precis som på nätet. Har man tur kan man köpa i någon telefonaffär typ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 14:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är tre veckors väntetid i affär precis som på nätet. Har man tur kan man köpa i någon telefonaffär typ...

Det är endast genom AppleStore som man köper en SIMFREE, vad jag förstått.

Var på Apple Store Regent Street för någon dag sedan. Enligt försäljaren var det 13000 i kön vilket motsvarade sex veckor enligt honom. Fanns iPhones på några O2-affärer men de säljer som sagt enbart till kunder som tecknar ett O2-abonnemang. Bara AS som säljer upplåsta iPhones i UK alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 14:58

oh shit...ja då kan man inte räkna med någon då... köpte iPad i USA skulle också vara omöjligt men där fick jag tag på 4st i april... men verkar omöjligare med iPhone 4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 14:58

men man kan inte skriva upp sig i kön via nätet?

Ursprungligen av mickys:

men man kan inte skriva upp sig i kön via nätet?

Icke! Jag misstänker att det är just för att foreigners som oss inte ska kunna boka upp sig å ta iphones ifrån locals så att säga.

1
Bevaka tråden