Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vita iPhone 4 kommer inte till Sverige den 30 juli

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 00:31

Telenor skrev idag på sin Twitter såhär idag: Alla modeller släpps samtidigt. Priser kommer dock presenteras först nästa vecka. (läs 26/7 -1/8)

Då fick dom frågan: "med alla modellerna, menar ni både svart och vit iphone4?"

Svar: "Tyvärr kommer vi inte kunna erbjuda vita iPhone 4 vid lanseringen nästa fredag (30/7). Ännu oklart när dessa kommer in."

Känns enormt synd att den vita inte kommer till Sverige vid releasen.
Har svårt att tänka mig att dom andra operatörerna kommer få in den vita men inte Telenor.

Senast redigerat 2010-07-22 00:47
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-22 01:27

Fan, jag vill inte ha en svart...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 01:49
Ursprungligen av zappee:

Fan, jag vill inte ha en svart...

Vill mycket hellre ha en vit jag med.
Men den svarta är snygg den med, så känns inte katastrofalt.
Funderar på att beställa från UK store när dom släpper den vita.
Om leverans tiderna inte är för långa borde man kunna få en vit från UK ungefär sammtidigt eller max en vecka eller så efter release.
Detta kräver dock att man är snabb och får iväg en beställning direkt när dom släpper den vita på Apple store online.
Dom har ju trots allt sagt iaf att den vita ska börja levereras denna månad.
Skulle inte förvåna (läs hoppas ) mig om dom släpper den vita för order samtidigt som dom sätter in så att man kan få sitt gratis skal hemskickat i slutet av denna vecka.

Ursprungligen av zOlid;:

Telenor skrev idag på sin Twitter såhär idag: Alla modeller släpps samtidigt. Priser kommer dock presenteras först nästa vecka. (läs 26/7 -1/8)

Då fick dom frågan: "med alla modellerna, menar ni både svart och vit iphone4?"

Svar: "Tyvärr kommer vi inte kunna erbjuda vita iPhone 4 vid lanseringen nästa fredag (30/7). Ännu oklart när dessa kommer in."

Känns enormt synd att den vita inte kommer till Sverige vid releasen.
Har svårt att tänka mig att dom andra operatörerna kommer få in den vita men inte Telenor.

Priserna nästa vecka läs 26/7-1/8...
Om telefonen börjar säljas 30/7, ska priset komma 30/7-1/8 då?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 20:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Priserna nästa vecka läs 26/7-1/8...
Om telefonen börjar säljas 30/7, ska priset komma 30/7-1/8 då?

Skrev till det för senare referenser.
Menade givetvis inte att dom kommer släppa priset efter release utan att det var den veckan.

Kommer ihåg när 3G kom och man stod i kön först 20 min innan Telia öppnade portarna efter 5 timmars köande fick man en broschyr med priser och då fick man bestämma sig under denna tid!
Därav valde man ett jävla skitabb iMidi
Hoppas dem har lite bättre framförhållning denna gång!

Inte riktigt samma minnesbild som jag har (och jag checkade med en kompis). Priserna för iMini, iMidi och iMaxi var kända innan releasedagen. Vi visste också att det skulle komma andra kombinationer även om priserna för dessa inte var kända innan releasedagen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-22 21:38

Ja alltså detta är spännande. Jag har alltid vart fast besluten om den vita.. men nu när man kan byta baksida så vete fasen aså men om inte Telenor säljer dem kontant så finns inget annat alternativ än england .

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 21:51
Ursprungligen av Esa:

Ja alltså detta är spännande. Jag har alltid vart fast besluten om den vita.. men nu när man kan byta baksida så vete fasen aså men om inte Telenor säljer dem kontant så finns inget annat alternativ än england .

Telia kommer sälja dom kontant iaf. (men låst givetvis)
Inte läst om telenor, men kommer säkert vara samma där.

Telia säger Vita iphone levereras i september enligt iphonebkoggen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-22 21:54

Vafan, orka vänta till september!

Steve sa ju dock slutet på denna månaden. Blir kanske att köpa den från UK.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-22 22:24

"Den vita modellen av iPhone 4 kommer inte finnas tillgänglig vid lanseringen den 30 juli.
Beräknad leverans är i början av september.
Information kring priserna kommer nästa vecka.

Så fort vi har mer information kring lanseringen kommer vi lägga upp det på bloggen."

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-22 22:27
Ursprungligen av zOlid:

"Den vita modellen av iPhone 4 kommer inte finnas tillgänglig vid lanseringen den 30 juli.
Beräknad leverans är i början av september.
Information kring priserna kommer nästa vecka.

Så fort vi har mer information kring lanseringen kommer vi lägga upp det på bloggen."

Kolla två inlägg upp

Vilket elände. Jag kommer nog att tvingas köpa en svart då, klarar inte av att vänta så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 15:11

Det kan dröja ännu längre än till september innan den vita finns tillgänglig. Det börjar visa sig på nätet att Apple för en andra gång skjutit fram lanseringen av vit iPhone 4.

Apple delays white iPhone a second time, won't ship until 'later this year' -- Engadget

http://www.apple.com/pr/library/2010/07/23iphonestatement.html

Surt. Jag vill ha en vit men tänker inte vänta hur länge som helst. Så det får nog bli en svart.

Gizmodo spekulerar i att förseningen Av den vita också kan bero på att man jobbar med antennproblemet och vill fixa det

Då är det bestämt - det blir en svart.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-23 20:36

Asso nu försvann ju ens ångest känslor över att köpa den svarta vid Sverige release.
Men så himla synd ändå.
Vita ser grymt snygg ut!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2010-07-23 21:55

Har en vit 3G idag, fanns tillgänglig på releasedagen när iPhone kom till Sverige. Dock fanns vita "bara" i 16gb-version när den svarta fanns i 8gb- och 16gb-version. Eftersom den vita är såpass mycket fräckare än den svarta och det faktum att 1 eller 2 månader inte är så lång tid så blir det definitivt till att vänta till september för att få en vit för min del i alla fall.

Om det var den svarta som var försenad - och bara vita fanns nu den 30e - så skulle jag vänta tills den svarta släpptes - även om det dröjde 6 månader. Detta är oerhört viktigt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-23 22:14

Kommer köpa en svart nu och sen beroende på vad dom står i på blocket när den vita kommer så kanske jag köper en vit och säljer den svarta.
Men man kan ju köpa en vit baksida.
Och om hela baksidor blir populärt bland tillverkarna så känns det nästan bättre att ha en svart.
Eftersom den svarta framsidan är bättre i det fallet imho.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 15:24

Ja, nu blir det svart...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-25 21:57

Apple Media Event Scheduled for September 1st - Mac Rumors

Hoppas det nämns något om vita iphone 4.
Dom borde säga något tycker man.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-10 18:43

Ärligt talat, inte ett knyst från Apple. Hur svårt kan det vara för ett multinationellt företag som Apple att lösa den här frågan? Och framförallt, hur svårt kan det vara att kanske ge sina vitgillande kunder nån form av information? Uselt!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-10 19:01

Ja, Telias september kan bli svårt!

Enligt kommentarer på http://www.teliaiphoneblog.se/2010/08/18/fragor-och-svar-om-leveranser-pa-iphone-4/#comments så har Telia sagt December nu...

"Det finns rykten som talar om att antingen är det verkligen problem i tillverkningen av det vita materialet (plast va?) eller så är det så att vita och svarta iphone inte tillverkas parallellt utan i serie och de klarar inte av att blanda olika färger i produktionen."

Ursprungligen av zappee:

Ja, Telias september kan bli svårt!

Enligt kommentarer på Telia iPhone Blog Bloggarkiv Frågor och svar om leveranser på iPhone 4 så har Telia sagt December nu...

"Det finns rykten som talar om att antingen är det verkligen problem i tillverkningen av det vita materialet (plast va?) eller så är det så att vita och svarta iphone inte tillverkas parallellt utan i serie och de klarar inte av att blanda olika färger i produktionen."

Skönt, ska till Hongkong över nyår, olåst, världsgaranti för 5500:-... klagar inte!

Har inte den vita kommit ut då köper jag en svart o målar den med vit målarfärg..:cool:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-10 19:28

Jag kan ta att den kommer i december, bara man får något besked eller information överhuvudtaget! Tycker det är riktigt uselt av ett såpass designinriktat företag som Apple att bara tiga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-10 23:20

Blir det inte förrän december kan jag lika gärna vänta till nästa generation...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-10 23:37

Ja, det är lite så jag känner också. Har en beställning på en svart liggandes men den dröjer ju också. Kanske lika bra att invänta iPhone 5.

Ursprungligen av kenjon:

Blir det inte förrän december kan jag lika gärna vänta till nästa generation...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-11 03:11
Bevaka tråden