Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är nybörjare på mac och har precis lagt till inställningar för internet. Fick det till att fungera men det går segt som sirap, surfar nästan snabbare med min handdator. Använder Explorer5 och OS 10.2.3 på en ny imac 17". Är van vid snabb surfning på PC så jag undrar om mac är så långsammare?

Fråga 2: vad betyder PPP? har ju något med internetinställningarna att göra men har aldrig hört talas om det innan.

Fråga 3: vid nätverksinställningar står USA som landinställning fast jag vid installationen valde Sverige och när jag går bakom och skall redigera står det även där Sverige, har det någon betydelse och i så fall var ändrar jag det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 11:27

Har du bredband eller modem?
Med bredband går det i alla fall minst lika snabbt att surfa på min Mac (samma modell som din) som på en riktigt snabb PC.
Jag har iofs 512 MB RAM, vilket gör att det generellt sett går fortare att köra de flesta program.

Det kan ju också vara något temporärt tjall på linjen som gör att det går långsamt för dig.

Sedan ska du ju inte köra gamla Internet Explorer. Det är inte alls lika bra som på PC.
Istället tycker jag du ska ladda ned Apples egna webbläsare Safari, som du hittar här.

Kör med modem, men det gick ändå snabbare med min gamla PC. Kanske var det hård trafik igår eller är det webbläsaren som är så kass. Skall testa ikväll, och kanske också ladda hem Safari men det tar väl hela natten med 3kb/s.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 11:40

Du har inte funderat på att skaffa bredband?
Bästa investeringen jag gjort. Skulle aldrig klara mig utan idag.

Kan bara instämma med ovanstående, skippa Explorer så går det snabbare. De sidor som Safari inte klarar brukar Camino fixa utan problem.

[OT]Kul att någon tagit namn efter min favoritwhisky, jämte Lagavulin. [/OT]

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Du har inte funderat på att skaffa bredband?
Bästa investeringen jag gjort. Skulle aldrig klara mig utan idag.

Skulle gärna skaffat bredband men bor ute på landet där inte ens Telia ADSL fungerar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 16:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Glenmorangie
Skulle gärna skaffat bredband men bor ute på landet där inte ens Telia ADSL fungerar

Det var inget kul att höra.
Stackars dig, du får flytta!

1
Bevaka tråden