Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-23 17:06

Beställde 32gb+bumper 6 juli och blev "Prepared for Shipment" på US sidan nyss. Hur lång tid har det tagit för er från detta tills den blev skickad? Kan jag räkna med måndag?

Ursprungligen av TENFIRE:

Beställde 32gb+bumper 6 juli och blev "Prepared for Shipment" på US sidan nyss. Hur lång tid har det tagit för er från detta tills den blev skickad? Kan jag räkna med måndag?

tog en vecka för min att åka från hong kong till b-linx så måndag är önsketänkande men onsdag borde den anlända.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-23 18:14
Ursprungligen av cedricth91:

tog en vecka för min att åka från hong kong till b-linx så måndag är önsketänkande men onsdag borde den anlända.

Menade inte när den kom fram till borderlinx utan till statusen blev ändrad från "Prepared for Shipment" till "Shipped", men tack ändå

Ja nu får borderlinx igen dom slöa jävlarna där! Dom måste jobba hela helgen för att bli klara med alla ordar under denna vecka:) tack gode gud då kanske man får sin till fredag alf:)

Har några som väntar på sin Iphone 4 beställt en bumper/case från apple.uk via Blinxs?

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-07-23 22:53

Beställde en 32GB + Bumper den 3/7 och fick ordern "Prepared for Shipment" idag.. Står att den skall iväg från apple på måndag, men de är väl ingen idé att hoppas det :/

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-23 23:32

Mmmm...det lönar sig att

terra supporten hos Blinx...;)

fredag, Juli 23, 2010 Ort Tid Kolli
5 Hanterad i East Midlands - UK East Midlands - UK 22:08
4 Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK East Midlands - UK 20:39
3 Lämnat DHLs station i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:21
2 Hanterad i Birmingham - UK Birmingham - UK 16:58
1 Försändelse hämtad Birmingham - UK 16:39

Japp påtryckning paid off!

Samma här. Inkom 20 till BX. Efter påtryckning registrerad den 21:e. Skickad den 23:e efter att kvinnan i chatten gjort det till ett special case.

Snart i Tyskland nu

Min är fortfarande inte skickad... börjar bli en smula irriterad nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 10:35

Enligt Apple så levereras deras varor endast mån-fre under kontorstider. Men idag (lördag!) står det att mitt paket är out for delivery
"24 Jul 2010 08:14:11 Milton Keynes Depot Out For Delivery. "

Så den kommer alltså till Borderlinx idag. Hoppas att jag är en av de som har en jävla tur och inte någon av de stackare som väntat 1-2 veckor på att Borderlinx ska få fingret ur röven.

Ursprungligen av josie:

Enligt Apple så levereras deras varor endast mån-fre under kontorstider. Men idag (lördag!) står det att mitt paket är out for delivery
"24 Jul 2010 08:14:11 Milton Keynes Depot Out For Delivery. "

Så den kommer alltså till Borderlinx idag. Hoppas att jag är en av de som har en jävla tur och inte någon av de stackare som väntat 1-2 veckor på att Borderlinx ska få fingret ur röven.

Grattis! När beställde du din?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 10:55
Ursprungligen av erikohman:

Grattis! När beställde du din?

Jag beställde från Apple UK 8 juli. En 16GB. Då var beräknad leveransdatum 5 augusti, så de är faktiskt 12 dagar tidiga!

Ursprungligen av josie:

Jag beställde från Apple UK 8 juli. En 16GB. Då var beräknad leveransdatum 5 augusti, så de är faktiskt 12 dagar tidiga!

Fusk!
Såhär står det på hemsidan för mig just nu:

Order Date: Jul 6, 2010 at 09:02 AM GMT

Not yet shipped
Estimated Shipping: 23 Jul, 2010
Estimated Delivery: 03 Aug, 2010

Fast jag beställde en 32 GB och en Docka också. Kan ju ta längre tid då om dockan och telefonen ska paras ihop i England innan den skickas till Borderlinx.

Även jag beställde den 6:e juli och min beräknade avsändningsdag var den 23:e juli och leveransdag den 3:e augusti. För mig släpptes reservationen på pengarna i tisdags (tror jag) men beställningen finns ju kvar när jag kollar beställningstatus på Apple Store.

Jag beställde även en iPhone 4 Dock men den ska ha en leveranstid på 24h så jag antar att det är telefonen som är lite långsam.

För mig står det under Shipping Method Merge in Transit GB. Jag tolkar det som att dom väntar på att telefonen ska komma till England för att där paras ihop med dockan som dom redan har på lager i England för under Shipping Options står det Items will be shipped when all items are available.

Börjar ju bli lite ivrig nu, och jag som är så dålig på att vänta på beställda saker.

Så det är skönt att se att man inte är ensam om dessa upplevelser.

Antar att man bör ta ett djup andetag och inse att det nog kommer att ordna sig till slut.

Senast redigerat 2010-07-24 11:13

Fått min lur nu då! Nu blir det att slänga 3Gn i leksakskorgen..

16GB
Beställd: 23/6
Skickad från Kina: 12/7
Framme hos blinx: 16/7
Betalad hos blinx: 17/7
Skickad från blinx: 20/7
I min hand: Tidigt 21/7

AHAHAH! JESSSS!!!
IDAG lämnade Borderlinx över min telefon till DHL så NU är den påväg mot sverige! MÅNDAG borde vara dagen jag får den! AH! <3

Ursprungligen av Ollebro:

AHAHAH! JESSSS!!!
IDAG lämnade Borderlinx över min telefon till DHL så NU är den påväg mot sverige! MÅNDAG borde vara dagen jag får den! AH! <3

om DHL kör ut imorgon så får du den imorgon.
Varje gång jag beställt via borderlinx har det tagit exakt en dag. även fast jag varit i Norrland, sthlm eller göteborg.

Men om inte så får du den tidigt på måndag morgon

Ursprungligen av törnros:

om DHL kör ut imorgon så får du den imorgon.
Varje gång jag beställt via borderlinx har det tagit exakt en dag. även fast jag varit i Norrland, sthlm eller göteborg.

Men om inte så får du den tidigt på måndag morgon

kan inte tänka mig att de faktiskt kör ut söndagar, men det är ju express delivery.
hittar ingen sådan information på deras hemsida. någon som vet om de faktiskt kör ut helger när man köper express?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 11:53

24 Jul 2010 09:25:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Nu är alltså min iPhone 16GB på Borderlinx.
Jag reser bort på tisdag eftermiddag. Fy fan vad det vore härligt om Borderlinx kunde skicka med DHL så att jag hade den innan dess... Känns ju inte riktigt realistiskt men jag HOPPAS!

EDIT: Chattade just med Borderlinx och enligt "Shane" så kom det ca 1000 iphones idag. De har förhoppningar om att registrera dem den här helgen.

Man vet ju aldrig om det faktiskt kommer bli så, men det var det beskedet jag fick i alla fall. Och 1000 iphones är ju mycket mindre än de fått andra dagar, så.

-----------

Borderlinx jobbar denna helg o DHL o sånt jobbar också på helgen med att frakta varor inte leverera hem om jag inte tar miste, ska borta om en vecka o min är inte registrerad så jag kontaktade blinx o nu har dom gjort min telefon till bråskade o förtur:) så nu hoppas jag den kommer asap:)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-24 20:59

Tracking no?

Ursprungligen av josie:

24 Jul 2010 09:25:00 Milton Keynes Depot Shipment Delivered In Good Condition.

Nu är alltså min iPhone 16GB på Borderlinx.
Jag reser bort på tisdag eftermiddag. Fy fan vad det vore härligt om Borderlinx kunde skicka med DHL så att jag hade den innan dess... Känns ju inte riktigt realistiskt men jag HOPPAS!

EDIT: Chattade just med Borderlinx och enligt "Shane" så kom det ca 1000 iphones idag. De har förhoppningar om att registrera dem den här helgen.

Man vet ju aldrig om det faktiskt kommer bli så, men det var det beskedet jag fick i alla fall. Och 1000 iphones är ju mycket mindre än de fått andra dagar, så.

Min kom också till borderlinx idag 09.25 ,har du fått något tracking nummer från blinx?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-24 21:15
Ursprungligen av tsson:

Min kom också till borderlinx idag 09.25 ,har du fått något tracking nummer från blinx?

Min kom till Bordelinx den 21/7 och den är inte inlagd ännu, det lär dröjja....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-24 21:41
Ursprungligen av Mattias L:

Min kom till Bordelinx den 21/7 och den är inte inlagd ännu, det lär dröjja....

Då får vi Hoppas dom tar ett riktigt ryck på borderlinx i helgen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 21:49
Ursprungligen av tsson:

Min kom också till borderlinx idag 09.25 ,har du fått något tracking nummer från blinx?

Idag har verkligen ingenting hänt på Borderlinx.
Jag hoppas verkligen att de jobbat av backloggen idag och tar lördagens leverans och scannar in imorgon söndag... Hoppas hoppas hoppas...

Ursprungligen av josie:

Idag har verkligen ingenting hänt på Borderlinx.
Jag hoppas verkligen att de jobbat av backloggen idag och tar lördagens leverans och scannar in imorgon söndag... Hoppas hoppas hoppas...

Det kommer inte att hända ngt efter den registreras heller, min har legat hos blinx i 9 dagar nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 11:34
Ursprungligen av simulacra:

Det kommer inte att hända ngt efter den registreras heller, min har legat hos blinx i 9 dagar nu...

Andra som har betalat senare än du gjort har ju fått sina skickade. Har du varit på chatten och klagat?

Ursprungligen av josie:

Andra som har betalat senare än du gjort har ju fått sina skickade. Har du varit på chatten och klagat?

Det gör ingen skillnad, diskussionen går alltid så här "mitt paket har inte blvit skickat" svaret blir att operatören trycker ctrl-v och det står ngt om att de är backloggade och det finns inget mer att säga, de verkar inte kunna kolla specifika detaljer om beställningen öht.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 12:34
Ursprungligen av simulacra:

Det gör ingen skillnad, diskussionen går alltid så här "mitt paket har inte blvit skickat" svaret blir att operatören trycker ctrl-v och det står ngt om att de är backloggade och det finns inget mer att säga, de verkar inte kunna kolla specifika detaljer om beställningen öht.

Flera andra här har vittnat om att de klagat och fått den reggad/skickad kort därefter.

Vet inte om det gör någon skillnad men man kan ju alltid kopiera in i chatten när den inkom enligt TNT-tracking, samt statusen på ens suite på Borderlinx. Då behöver de inte gå in och kolla specifika detaljer.

Ursprungligen av josie:

Flera andra här har vittnat om att de klagat och fått den reggad/skickad kort därefter.

Vet inte om det gör någon skillnad men man kan ju alltid kopiera in i chatten när den inkom enligt TNT-tracking, samt statusen på ens suite på Borderlinx. Då behöver de inte gå in och kolla specifika detaljer.

De borde ju kunna se alla detaljer ifall jag bara ger dem mitt suite number, jag tror nog mer att de som klagat har haft tur, det är nog fler som jag som klagat och inget har hänt alls, det är ju knappast så att chatoperatören säger åt den person som packar att gå och hämta en annan order för att processera...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-25 13:26
Ursprungligen av simulacra:

De borde ju kunna se alla detaljer ifall jag bara ger dem mitt suite number, jag tror nog mer att de som klagat har haft tur, det är nog fler som jag som klagat och inget har hänt alls, det är ju knappast så att chatoperatören säger åt den person som packar att gå och hämta en annan order för att processera...

Jag vet innerst inne att det är den mest logiska förklaringen, men nu förstör du hoppet

Bevaka tråden