Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metalliskt ljud från ny MB Pro 15"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare
En kompis har precis köpt en Macbook pro 15" i5, o när det är helt tyst i rummet hör jag ett metalliskt/elektriskt ljud kommande från den när jag utöver nåt fysiskt tryck på datorn. Alltså ljudet uppstår när man rör vid touchpaden, inte så mycket om man lutar datorn o så, men när det hörs mest är nog när man "böjer" macbooken, alltså tar tag i sidorna o applicerar tryck som om man skulle böja den (krävs inte mycket kraft). Vad kan detta va? Nåt som är värt att lämna in den för o få en ny, eller är det ett känt ljud vid denna? Låter lite som nåt som skulle kunna va löst i den kanske.

Flyttade tråden från MacBook till MacBook Pro.

/Mod

Jag har varit med om liknande saker när det kommer till taskiga fläktar, jag tycker du ska kontakta ett serviceställe och fråga vad de tycker, personligen skulle jag byta in den mot en annan. Jag tror att en av fläktarna är i obalans, vilket kan ge en hemsk resonans när tryck läggs mot den direkt/indirekt, risken är att fläkten dör i förtid.

Jag har ingen MB/MBP, men har iaf en sådan erfarenhet så att jag kan säga att så här ska det inte vara.

Ok, för er andra som undrar så verkar det inte vara någon "fara" med ljudet, ljudet verkar stamma från nåt typ av skydd som sitter typ under/runt skyddsplattan. Stör man sig på ljudet kan man relativt enkelt lossa på en skruv (som enligt uppgift inte betyder så mkt, datorn kommer inte falla i tusen bitar), så försvinner ljudet.

1
Bevaka tråden