Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-31 13:21

regad

Ursprungligen av cedricth91:

Min telefon har varit hos BL i tio dagar nu först efter 8 dagar fick jag paya:( hoppas den kommer asap nu
Kommer aldrig använda borderlinx igen aldrig varit med om sämre service

min regades och jag betalde express frakten den 28 juli
så nu väntar jag (som många andra..)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-31 13:43

first in first out

bl verkar ha noll koll.

jag citerar från deras facebook.
"we do now approach first in - first out"

jag chattade med "dan" nyss ang detta - min regades och jag betalade express frakt 28 juli ,men det är som att prata med en vägg..
samma budskap som tidigare,we are sorry-we are about to clear our backlog..etc bla bla
så det är bara att fortsätta vänta..

Beställd 2 Juli
Skickad 13 Juli
På Borderlinx 20 Juli
Reggad och betald kvällen 27 Juli
Skickad till DHL natten den 31 Juli

Så ni som betalt 28 juli borde ju få eran skickad snart

Jag hoppas på ett mirakel och att de kommer processa min inom 48h.

De följer inte sin egen FAQ direkt....

"I can see that my goods have been delivered, but they have not been updated into my suite yet?
Due to the high volume of deliveries we receive at Borderlinx and time differences, please allow one working day for any deliveries to be updated into your suite."

"When will you process my shipment?
Our operations team process shipments Monday to Friday 9am to 6pm. Any instructions received by noon (local time) will be processed and shipped the same day."

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-31 16:03

Vad betyder det om status hos Apple är "In Transit to Customer - Shipment on Schedule"? Har beställt iPhone 4 + Bumper

Någon som vet om DHL skickar över paketen till sverige över helgen? så man har den på måndag.

Ursprungligen av Supernovan:

Någon som vet om DHL skickar över paketen till sverige över helgen? så man har den på måndag.

nej det gör dom inte

Min skickade den 28:e till BL och finns nu i Holland. Jävligt glad för att den är skickad men undrar varför det ej har dragits några pengar!?!? Någon med samma "problem"?

Ursprungligen av DimDim:

Min skickade den 28:e till BL och finns nu i Holland. Jävligt glad för att den är skickad men undrar varför det ej har dragits några pengar!?!? Någon med samma "problem"?

apple har skickat min telefon och den är reggad hos BL och dem har inte dragit nå pengar för mig ännu heller.

Ursprungligen av Danandz:

apple har skickat min telefon och den är reggad hos BL och dem har inte dragit nå pengar för mig ännu heller.

Ok. Undrar nu om detta kanske är normal? Eller om det blivit fel och våra är gratis!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 20:02
Ursprungligen av DimDim:

Ok. Undrar nu om detta kanske är normal? Eller om det blivit fel och våra är gratis!!!

Det dröjer ett par dagar innan Apple drar pengarna. Skulle inte tro att ni fått dem gratis

Ursprungligen av DimDim:

Ok. Undrar nu om detta kanske är normal? Eller om det blivit fel och våra är gratis!!!

betalade du också med e-kort eller använda du dig utav vanliga kreditkort?

Ursprungligen av Danandz:

betalade du också med e-kort eller använda du dig utav vanliga kreditkort?

Jag betalade med vanligt visa.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-31 20:16

Lugn

Ursprungligen av Danandz:

apple har skickat min telefon och den är reggad hos BL och dem har inte dragit nå pengar för mig ännu heller.

Ni kan vara helt lugna,ni kan vara helt säkra på att dom kommer dra summan...

Ursprungligen av Danandz:

apple har skickat min telefon och den är reggad hos BL och dem har inte dragit nå pengar för mig ännu heller.

Dragit mina stålar nu iaf! Fan ångrar mig att jag inte väntade och köpte i Sverige! Hade ju redan haft en då, Jailbreakad och klar!!

Någon som har fått koden från Blinx än?

Ursprungligen av StevenSteven:

Någon som har fått koden från Blinx än?

Nej. jag fråga på borderlinx chatten men deras chatbot svarade bara

Lesyl: I am afraid I would not be able to give you any time frame as we do not want to give false expectations however we are working on this to be resolved on priority.

Fan man kunde ju köpa olåst iphone 4 från norge lr danmark hade ju varit smidigare för Mig efter jag har norska vänner:) aja nu är ju för sent:(, läste också att man kan köpa en iphone 4 med kontankort från 3 och få den upplåst för 350 pix

Ursprungligen av cedricth91:

Fan man kunde ju köpa olåst iphone 4 från norge lr danmark hade ju varit smidigare för Mig efter jag har norska vänner:) aja nu är ju för sent:(, läste också att man kan köpa en iphone 4 med kontankort från 3 och få den upplåst för 350 pix

Så känner jag med! Man kan ju alltid skicka tillbaka den. Men det kostar ju en slant + att man då redan har fått betala BL för frakten!

Och man orkar inte vänta 1 månad till:)

Har bombat med mail o chat sen den 21/7 o de har juninte hjälp ett smack, därimot har dom lovat att skicka min lur imorn får man se om du håller de nu, min lur har varit där i snart 2 veckor:(

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-01 16:08

Verkar som BL har shejpat upp sig lite nu, eller så har jag bara tur.

Beställd: 4/7
Skeppad: 24/7
Framme hos BL: 30/7
Registrerad hos Borderlinx: 1/8
Betalad: 1/8
Framme: ?

Hoppas dom får iväg den snabbt nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 16:59

Mailstatus?

Skickar Borderlinx en mejluppdatering när statusen på beställningen ändras? Det vill säga när de lämnat över paketet till DHL?

Ursprungligen av morg:

Skickar Borderlinx en mejluppdatering när statusen på beställningen ändras? Det vill säga när de lämnat över paketet till DHL?

Detta undrar jag med. sen undrar jag vad DHL gör om jag är borta på semester när de försöker leverera? låt oss säga jag är borta 5 dagar vad gör dom då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 11:01
Ursprungligen av Danandz:

Detta undrar jag med. sen undrar jag vad DHL gör om jag är borta på semester när de försöker leverera? låt oss säga jag är borta 5 dagar vad gör dom då?

Lägger lapp i din brevlåda - typ. Och så får du ringa dem när du är tillbaks för att bestämma om de antingen ska köra ut den igen eller att du åker och hämtar den hos DHL.

hade velat få min kod nu så jag kan skicka efter min bumper som ligger och skräpar hos dem sedan en vecka tillbaka.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-02 10:02

Fick min nyss. Skönt att slippa vänta på en svensksåld.

Beställd: 7/7
Skeppad: 14/7
Framme hos BL: 21/7
Registrerad hos Borderlinx: 27/8
Skickad från Bordelinx: 30/7
Framme: 2/8

Senast redigerat 2010-08-02 11:58

Äntligen har jag fått tracking number från budfirman (UPS) som ska ta telefonen (och docka) till Borderlinx. Ska tydligen anlända till dom imorgon.

Kan man börja hoppas på att den kommer till Sverige innan helgen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-02 11:18

Väntan..

hur många här har betalt frakten och bara väntar på att den ska överlämnas till dhl?

själv så regades min och jag betalade frakten 28 juli.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 11:26

Borderlinx 21
Betald 28
I handen idag 11.00

Bevaka tråden