Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara så att vi vet... vi är osexiga...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 18:31

Jag skulle inte kalla det barnsligt, världsfrånvänt och patetiskt att köa för iPhone. Kanske skulle det vara rätt att se ner på det om de som köade gjorde det av någon slags okontrollerad desperation att få prylen, men nu är det ju folk som bara tycker att det är en kul grej - en upplevelse och en kamp med ett prestigefyllt pris i slutet. Och en chans att kunna säga "jag var där".

Det finns minst 1000 saker som är värre att slösa sin tid på och som är mer osociala. Sitta och glo på dum TV, stå i kö på Stureplan, läsa Expressen ...

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 18:39

Gäsp, vem bryr sig om någon random bloggare som media lyfter upp?

Fast Quetzala gör egentligen apple en enorm förtjänst av publicitet som hon inte tänker på.
Jag tror mycket av apples framgångar är just den här typen av artiklar eller kändisar som har en apple produkt i näven.

På sista raden är det knappast negativt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 19:26
Ursprungligen av ThePreTor1aN:

Fast Quetzala gör egentligen apple en enorm förtjänst av publicitet som hon inte tänker på.
Jag tror mycket av apples framgångar är just den här typen av artiklar eller kändisar som har en apple produkt i näven.

På sista raden är det knappast negativt.

Hon har säkert fått en iPhone

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-02 00:54

Så hela artikeln går nog ut på att klanka ner på oss som köat för att hon tyvärr inte fick vara först med telefonen i dem "inne" kretsarna som hon tror hon är i antagligen. Världens mest klassiska sjukdom svartsjuka.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-02 20:07

Måste hålla med henne lite. Jag såg några stycken i helgen på stan som gick runt och skyltade med sin iphone 4. Ingen av dom var direkt fräsch eller har tränat på sistonde. Om jag skulle haft en dagen efter släppet skulle jag nästan skämmas lite. Visst vill man ha en hemma att leka med, men inte hålla på och ''visa'' upp den på stan. Då får man en stämpel som en nörd och den vill i alla fall inte jag få.

Du tänker som en vuxen man. En riktig man.

Dom som flashar med bilar, tekniska prylar, etc HAR små penisar. Det är genant att se dom. Pinsamt. Dessutom; varför vill dom impa på andra män/pojkar? (kvinnor blir givetvis inte impade). Är det så att flashande män/pojkar är homosexuella? Inget ont i det...och om någon verkligen blir impad av flashandet - och inte generad som sunda själar blir - så har ju flasharen hittat en lika imbecill person som han själv - en bra partnermatcning m.a.o.

Ursprungligen av ipodfan:

Måste hålla med henne lite. Jag såg några stycken i helgen på stan som gick runt och skyltade med sin iphone 4. Ingen av dom var direkt fräsch eller har tränat på sistonde. Om jag skulle haft en dagen efter släppet skulle jag nästan skämmas lite. Visst vill man ha en hemma att leka med, men inte hålla på och ''visa'' upp den på stan. Då får man en stämpel som en nörd och den vill i alla fall inte jag få.

Ursprungligen av Zimmerman:

Du tänker som en vuxen man. En riktig man.

Dom som flashar med bilar, tekniska prylar, etc HAR små penisar. Det är genant att se dom. Pinsamt. Dessutom; varför vill dom impa på andra män/pojkar? (kvinnor blir givetvis inte impade). Är det så att flashande män/pojkar är homosexuella? Inget ont i det...och om någon verkligen blir impad av flashandet - och inte generad som sunda själar blir - så har ju flasharen hittat en lika imbecill person som han själv - en bra partnermatcning m.a.o.

För att inte tala om att man kan bli klassad som nörd, hemska tanke!

Sicken idiotdiskussion. Att ens koppla ihop iPhone, nörderi och sex.

Lite som koppla ihop griskultingar, mariekex och aluminiumfälgar.

Lägg ner.

Min granntjej säger förresten att nördar är det sexigaste som finns.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-02 20:27
Ursprungligen av Goflorp:

Lägg ner.

Hon fick vad hon ville när hon skrev sin krönika i alla fall. En diskussion bland de som gillar sin iPhone.
Du måste ha en mycket trevlig granne.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 20:35
Ursprungligen av Goflorp:

Lägg ner.

+1 till den jämförelsen

Prylar är bara ett intresse som vilket som helst. Nörd är något en vanlig person glatt och medvetet kan vara precis som att man kan vara skejtare, syntare, ryttare ... Och är man glad över något man just skaffat - ny kostym, ny flickvän/pojkvän, ny lägenhet, ny krukväxt, ny iPhone 4 - så kan det hända att man glatt visar upp detta.

Att hitta på rykten om folks hygien baserat på något helt orelaterat hör hemma i lågstadiet.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-12 10:46

Ursäkta att jag aktiverar denna lite löjliga diskussion, men jag hittade detta:
Stats Show iPhone Owners Get More Sex | Gadget Lab | Wired.com
Kanske kan vara något att tänka på...

Ursprungligen av gunek:

Jag är ett levande exempel på det!

Ursprungligen av gunek:

Jag väntade bara på att någon skulle koppla ihop det där:)

Bevaka tråden