Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-08-02 11:30
Ursprungligen av dudy03:

Borderlinx 21
Betald 28
I handen idag 11.00

Sjukt. Varför får inte jag min... Betalade också den 28/7

Grattis förresten

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-08-02 12:12
Ursprungligen av Mattias L:

Sjukt. Varför får inte jag min... Betalade också den 28/7

Grattis förresten

Shit! Nu kom min!!!!!

Har inte fått tracking nummer från Borderlinx och chattade med supporten för 15 minuter sedan som sa att den skulle skickas så snart som möjligt. Men nu är den här. Sjukt! Men roligt!

Ursprungligen av Mattias L:

Shit! Nu kom min!!!!!

Har inte fått tracking nummer från Borderlinx och chattade med supporten för 15 minuter sedan som sa att den skulle skickas så snart som möjligt. Men nu är den här. Sjukt! Men roligt!

Precis det hände mig också, förutom att jag chattade med supporten i går. Kul!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-02 13:02

va??

Ursprungligen av joakimrydell:

Precis det hände mig också, förutom att jag chattade med supporten i går. Kul!

va-kom den hem till er med dhl idag?

vad sa chatten när ni pratade med dom?
stod det "being in prcocess" på ert konto på borderlinx hela tiden?

så kul-grattis,då kanske min också kommer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 13:09
Ursprungligen av tsson:

va-kom den hem till er med dhl idag?

vad sa chatten när ni pratade med dom?
stod det "being in prcocess" på ert konto på borderlinx hela tiden?

så kul-grattis,då kanske min också kommer...

Jag fick ett trackingnummer i lördags men sen dess har ingenting hänt. Pratade med DHL just och de säger att de inte har fått paketet ännu. Låter som om paketen skickas i väg i slumpmässig ordning. Jag betalade den 27:e, dvs tidigare än vissa som redan har fått sin iPhone.

Ursprungligen av tsson:

va-kom den hem till er med dhl idag?

vad sa chatten när ni pratade med dom?
stod det "being in prcocess" på ert konto på borderlinx hela tiden?

så kul-grattis,då kanske min också kommer...

Det stod last status: invoice, och något om in process, ja. På chatten sa de att "den är "redo att skickas, men har inte kommit iväg ännu", ungefär.

Ursprungligen av joakimrydell:

Det stod last status: invoice, och något om in process, ja. På chatten sa de att "den är "redo att skickas, men har inte kommit iväg ännu", ungefär.

stod det det och du hade inte fått nå tracking nummer eller dylikt? men ändå fick du din idag

Ursprungligen av Danandz:

stod det det och du hade inte fått nå tracking nummer eller dylikt? men ändå fick du din idag

Exakt. Jag blev ganska förvånad.

Om jag nu bara kunde få den att aktiveras också. Någon annan som har problem med det? Telenor, nytt mikro-SIM-kort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 14:50
Ursprungligen av joakimrydell:

Exakt. Jag blev ganska förvånad.

Om jag nu bara kunde få den att aktiveras också. Någon annan som har problem med det? Telenor, nytt mikro-SIM-kort.

Du måste ringa in till telenor så aktiverar dem de åt dig

Ursprungligen av dudy03:

Du måste ringa in till telenor så aktiverar dem de åt dig

Nja, jag har ett microsim från telenor hemma, och i instruktionerna så aktiverar du microsimet online (förutsatt att du hade vanligt abonnemang hos telenor innan, som microsimet ersätter).

Men man kan väl ringa också. Gör det på internet om du kan, lär ta kortare tid

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-02 15:46

va fan

nu kom spårningsnummer från dhl,ringde omgående dhl -då hade dom varit här när jag inte var hemma och inte ringt mig!

f-n!
nu skulle dom komma i morgon 10.30-12.30.

Ursprungligen av konny_mange:

Nja, jag har ett microsim från telenor hemma, och i instruktionerna så aktiverar du microsimet online (förutsatt att du hade vanligt abonnemang hos telenor innan, som microsimet ersätter).

Men man kan väl ringa också. Gör det på internet om du kan, lär ta kortare tid

Problemet är värre än så. Enligt Telenor är SIM-kortet aktivt, men det fungerar ändå inte. Jag tror att felet beror på att SIM-kortet var felaktigt registrerat hos Telenor när jag först aktiverade telefonen i iTunes. Sedan dess har Telenor fixat kortet, men jag lyckas inte tvinga fram ett nytt aktiveringsförsök. Så nu tror Apples aktiveringsservrar att telefonen är aktiverad, medan telefonen själv inte tror att den är det... Telenor tror att felet är Apples, och Apple tror att det är Telenors. Kul, kul...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 16:15
Ursprungligen av joakimrydell:

Problemet är värre än så. Enligt Telenor är SIM-kortet aktivt, men det fungerar ändå inte. Jag tror att felet beror på att SIM-kortet var felaktigt registrerat hos Telenor när jag först aktiverade telefonen i iTunes. Sedan dess har Telenor fixat kortet, men jag lyckas inte tvinga fram ett nytt aktiveringsförsök. Så nu tror Apples aktiveringsservrar att telefonen är aktiverad, medan telefonen själv inte tror att den är det... Telenor tror att felet är Apples, och Apple tror att det är Telenors. Kul, kul...

Aktiverade min hos apple först, han inte fixa sim kortet. Hoppas inte samma sak händer mig. Skriv gärna när du kommit på en lösning utifall det händer samma sak med min :s

Den nästan oändliga historien

Ursprungligen av dudy03:

Aktiverade min hos apple först, han inte fixa sim kortet. Hoppas inte samma sak händer mig. Skriv gärna när du kommit på en lösning utifall det händer samma sak med min :s

Ok, en uppdatering. (Det här borde kanske ligga i någon annan tråd, eller till och med ett annat (sub)forum? Vilket isf?)

Enligt iTunes gick det bra att aktivera telefonen på första försöket, men telefonen själv sade "Waiting for activation" och "No service". Jag ringde Telenor, och en tekniker tittade på SIM-kortsinformationen för det nya mikro-kortet och sade "Det ser ju fruktansvärt ut! Jag har aldrig sett något liknande!". Tydligen saknades ungefär all information som ska vara associerad med ett SIM-kort, och i stället fanns det en hög med frågetecken i databasen. Han menade att han skulle fixa problemet och att allt skulle fungera 10 - 15 minuter senare.

När det fortfarande inte fungerade efter en timme ringde jag igen. Telenor tyckte då att allt såg bra ut och rekommenderade att jag ringde Apple. Visst. Svenska Apple ville inte svara på frågor om iPhone ("Ring din operatör."), men engelska Apple hjälpte till så gott de kunde. De kunde se att aktiveringen verkade vara som den skulle.

Som ett nästa försök åkte jag till närmaste Telenorbutik för att få testa med ett annat SIM-kort. De ville/kunde inte ge mig ett "riktigt" kort, men jag fick ett inaktivt för att ha något att byta till. Min förhoppning var att byte av kort skulle trigga aktiveringsprocessen igen, och att det skulle lösa mina problem. Tyvärr hjälpte det inte.

Ungefär här kom jag på idén att ringa till mitt mobilnummer för att se vad som hände. "Numret du ringt är för närvarande inte aktivt." What!? Då måste väl felet ligga hos Telenor ändå... Jag ringde dem igen, och de gick noga igenom allt som hade med mitt kort och abonnemang att göra utan att hitta några konstigheter. Deras tips var att åka tillbaka till Telenorbuiken (tur att det inte är så långt) och testa mitt SIM-kort i deras demo-iPhone. Jag gjorde så, och till min stora glädje fungerade det inte i den telefonen heller. Jag har hellre ett trasigt/konstigt kort än en skum telefon...

Hemma igen ringde jag upp Telenor ännu en gång, och de erbjud sig att skicka ytterligare ett SIM-kort. Jag tyckte mig ha en bättre idé: varför inte associera mitt abonnemang med det inaktiva kort jag fick när jag först besökte butiken? Då slipper jag vänta, och de slipper skicka ett extra kort. Den mycket hjälpsamme teknikern tyckte att det lät bra, och sade att det nog skulle fungera 10- 15 minuter senare.

Han hade rätt. Nästan. När jag startade telefonen med det tidigare inaktiva kortet fick jag kontakt med Telenor, och välkomnades av ett meddelande om att aktiveringen lyckats. Yes! Tyvärr upptäckte jag snart att jag förvisso kunde ringa utgående samtal, men inte ta emot inkommande (numret var fortfarande "inte aktivt"). Jag kunde inte heller skicka SMS eller använda GPRS/3G.

Nytt samtal till Telenor. Om de inte själva tyckt att det var så konstigt, hade de nog varit ganska trötta på mig vid det laget... Deras gissning är att det nu aktiva SIM-kortet har begränsningar som gör att många tjänster inte fungerar som de ska, så om ett par dagar kommer ytterligare ett SIM-kort att prova med. Jag håller tummarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 13:38

Suck.. här har man väntat o väntat..
Ringde Apple 15 min sedan och frågade om min leverans.

Beställt 9/7, 32gb + bumper.
Est shipping: 30/7
Est delivery: 10/8

När jag ringde så sa killen att allt såg okej ut och det borde levereras senast 10 Aug.
Efter samtalet tittar jag på ordern igen och då står det:

IPHONE 4 BUMPERS BLACK-ZML
Cancelled by Apple
Aug 2, 2010
11:22 AM GMT

De fanns juh i lager när jag beställde.. border väl varit reserverat till min order.
Antar det är därför telefonen aldrig skickades, väntade på bumper...

Ursprungligen av Mattias L:

Shit! Nu kom min!!!!!

Har inte fått tracking nummer från Borderlinx och chattade med supporten för 15 minuter sedan som sa att den skulle skickas så snart som möjligt. Men nu är den här. Sjukt! Men roligt!

Inte värt å snacka med dom i chatten, det är bara chat-bots

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-08-02 13:33
Ursprungligen av Danandz:

Inte värt å snacka med dom i chatten, det är bara chat-bots

Ja, men det är skönt att få vädra sin frustration med dom Varje gång man pratar med dom så koster det Borderlinx pengar och ju längre man tjötar, desto mer kostar det.

Det som är lustigt är att det fortfarande står "Being Processed" på min BLX sid, trots att den är levererad.

Ursprungligen av Mattias L:

Ja, men det är skönt att få vädra sin frustration med dom Varje gång man pratar med dom så koster det Borderlinx pengar och ju längre man tjötar, desto mer kostar det.

Det som är lustigt är att det fortfarande står "Being Processed" på min BLX sid, trots att den är levererad.

såpass. hoppas mina också då är skickade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 14:36

Min telefon ändrade aldrig status från "Being processed" på borderlinx hemsida. Det står fortfarande samma sak. Men idag på förmiddagen levererades den (min bror tog emot, jag är utomlands).
Så såhär var det för mig:
8/7 beställde från Apple
24/7 levererades till borderlinx uk.
29/7 skannades in av borderlinx på morgonen, jag betalade för express-frakt några timmar senare.
Idag 2/8 levererades hem på förmiddagen.

Som ni säkert förstår längtar jag jävligt mycket hem just nu. Imorgon kommer jag hem. Då sla jag posta mina intryck i den andra tråden.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-08-02 11:51

...

Ursprungligen av dudy03:

Borderlinx 21
Betald 28
I handen idag 11.00

grattis!
dom måste tydligen lotta ut försändningarna till dhl

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 11:33

Sjukt glad är jag Förvänta mig inte den idag. En fin överraskning strax innan jobbet

haha den kom idag! men enligt borderlinx så har dom inte skickat den! de kallar jag att håla koll! as grym telefo:) jätte glad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 16:00

Enligt TNT är min iPhone i Arnhem, Nederländerna sedan i fredags. Vad gör min telefon i Holland? Röker hasch och kollar på tulpaner? Ger mig fan på att när jag väl får den är kameraalbumet fullt med bilder på tulpaner dagtid och Red Light District nattetid...

Ursprungligen av soer:

Enligt TNT är min iPhone i Arnhem, Nederländerna sedan i fredags. Vad gör min telefon i Holland? Röker hasch och kollar på tulpaner? Ger mig fan på att när jag väl får den är kameraalbumet fullt med bilder på tulpaner dagtid och Red Light District nattetid...

Din o min reser nog ihop! Sjukt att det inte hänt något sen i fredags!!

Ursprungligen av DimDim:

Din o min reser nog ihop! Sjukt att det inte hänt något sen i fredags!!

white widow och afghan är härligt förstår varför dom stanna där

Ursprungligen av DimDim:

Din o min reser nog ihop! Sjukt att det inte hänt något sen i fredags!!

Min var också länge i Arnhem, men kom till BLX i lördags, den är dock inte reggad än :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-02 17:35

Jahapp, då är det konstaterat att min iPhone aldrig dyker upp.
Ankom till BLX 7/7 och blev aldrig reggad.
Dom hittar den inte och förhalar på alla möjliga sätt en återbetalning av produkten.

Får se om man får pengar för iphonen snart...

Ursprungligen av valleb:

Jahapp, då är det konstaterat att min iPhone aldrig dyker upp.
Ankom till BLX 7/7 och blev aldrig reggad.
Dom hittar den inte och förhalar på alla möjliga sätt en återbetalning av produkten.

Får se om man får pengar för iphonen snart...

Låter ju hyfsat oroväckande!! Beklagar verkligen!! Verkar det som dom kommer återbetala??

Ursprungligen av valleb:

Jahapp, då är det konstaterat att min iPhone aldrig dyker upp.
Ankom till BLX 7/7 och blev aldrig reggad.
Dom hittar den inte och förhalar på alla möjliga sätt en återbetalning av produkten.

Får se om man får pengar för iphonen snart...

säker att du beställt rätt (till din suite) ?

Bumper beställd:) hade problem med min iphone med min dator fick upp 3014 hela tiden as störande så var tvungen att knalla till en granne o låna deras dator o där funkade den:P ändå avinstallerade jag itunes o så o installera om de:(

Bevaka tråden