Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ringer DHL innan dom levererar? eller smsar dom?

Ursprungligen av Danandz:

Ringer DHL innan dom levererar? eller smsar dom?

Beror på individuella chauffören.
Håll koll på deras sida för status, out for delivery så ligger det bilen och är på väg ut.

Lite svårt nu när borderlinx slutat å ändra stausen å inte ger ut trackingnummer

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-02 19:15

hur lång tid tog det för er som beställde något utöver en iPhone att ni fick trackingnummer? jag har väntat i 7 dagar nu...

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-02 22:09
Ursprungligen av TENFIRE:

hur lång tid tog det för er som beställde något utöver en iPhone att ni fick trackingnummer? jag har väntat i 7 dagar nu...

Ingen som kommer ihåg?

Ursprungligen av TENFIRE:

Ingen som kommer ihåg?

det är olika för alla,borderlinx är som ett lotteri eller snackar du om apple?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-03 03:11
Ursprungligen av Danandz:

det är olika för alla,borderlinx är som ett lotteri eller snackar du om apple?

Snackar om apple

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 19:22

Min är i arnhem sen ett par timmar nu.
När ska dom dra pengarna egentligen.... ?

Ursprungligen av prof:

Min är i arnhem sen ett par timmar nu.
När ska dom dra pengarna egentligen.... ?

om nån dag min var 2 dagar hos borderlinx och sen drog dom

Även min är i arnheim. Pengar dragna, kvitto att skriva ut

Så där, nu lade jag också en beställning.

En sak slog mig. När jag skrev in adressen i Apple Store och klickade mig vidare så protesterade Apple och försökte föreslå en adress som dom trodde var rätt. Jag kunde då välja att tvinga mig vidare med adressen jag skrivit in eftersom den överensstämde exakt med adressen som Borderlinx gett mig.

Någon annan som var med om detta?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-02 22:05
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Så där, nu lade jag också en beställning.

En sak slog mig. När jag skrev in adressen i Apple Store och klickade mig vidare så protesterade Apple och försökte föreslå en adress som dom trodde var rätt. Jag kunde då välja att tvinga mig vidare med adressen jag skrivit in eftersom den överensstämde exakt med adressen som Borderlinx gett mig.

Någon annan som var med om detta?

Ja alla har fått tvinga igenom adressen tror jag.

25 augusti räknar Apple med att min iPhone ska vara levererad till Borderlinx. Någon gång i september får jag njuta av min iPhone då antar jag.

nu fick jag ett mail från bordelinx att min vara är skickat:) skickades i fredags o har redan kommit till mig:)

Ursprungligen av cedricth91:

nu fick jag ett mail från bordelinx att min vara är skickat:) skickades i fredags o har redan kommit till mig:)

Hehe vad bra.

Själv sitter man och väntar på att det ska stå skickad på status men det händer inget på x-antal dagar. Och så får man höra att folk har redan fått deras (och deras order status är ej uppdaterat) när vi betalade frakten på samma dag.

Supporten säger alltid samma sak, det tar x-dagar för att den ska bli redo att skickas.

Så jag får hoppas att den är redan skickad och anländer snarast. O:-)

Jag beställde iPhone och docka den 6 juli. Skickades från Apple den 24/7. Men först igår fick jag tracking number eftersom dockan och telefonen skulle paras ihop i England. Ska levereras till Borderlinx idag.

GB 02/08/2010 1:55 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
TAMWORTH, GB 02/08/2010 21:40 URSPRUNGSSKANNING
TAMWORTH, GB 03/08/2010 0:04 AVGÅNGSSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 1:30 ANKOMSTSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 4:33 UTE FÖR LEVERANS

Så har jag tur har jag den innan jag flyttar nästa helg.

Senast redigerat 2010-08-03 08:45
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 07:11

Min iPhone har tröttnat på knark och tulpaner och lämnade Arnhem igår kväll. Ankom till Milton Keynes Depot vid 5 i morse. Nu är det snart upp till Borderlinx alltså!

Suck, väntar spänt på att min lur ska skickas. Det har stått 06 Aug som preliminärt datum sen jag beställde för drygt 2 veckor sedan. Loggar in typ 4 ggr om dagen i förhoppning att de ska ha skickat den tidigare. Jag hatar att vänta. Jag var till och med inne i en Telenor-butik igår för att se om jag kunde köpa en utan abonnemang, men 1) de har inga i butiken utan de skickas hem till en och 2) de säljer inga iPhone 4 utan abonnemang än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 09:04

Har packat upp och håller på att synca min iphone 4 nu.
Vill bara säga en VARNING VARNING till er som tänker klippa till microsim av ert gamla simkort själva. Dvs om man inte redan införskaffat ett nytt microsim (jag tänkte inte ens på det).

Se till att ha gamla oanvändbara simkort att testa klippa på först...
Det första jag gjorde tyckte jag såg ut att bli skitbra medan jag klippte... det blev alldeles för litet!
Det andra jag gjorde blev väldigt missformat.. liksom "snett" i ena kanten. Dessutom lyckades jag klippa i kretskortet så att det inte fungerade.
Sista och tredje försöket var på mitt tele2-sim som är aktivt, så jag var lite nervös för att fucka upp. Men klipp jävligt lite i taget, fila, testa i simkortshållaren, klipp ytterst lite till, fila, testa igen...

Efter jävligt mycket klipp och filande så är mitt tele2 sim (som jag gjorde ett hålslag i på den tiden då jag ville låsa upp mina iphone 2g/3g med turbosim ) nu ett microsim och funkar jävligt fint.
Nu väntar jag bara på att alla bilder och musik ska syncas klart.

Ursprungligen av josie:

Har packat upp och håller på att synca min iphone 4 nu.
Vill bara säga en VARNING VARNING till er som tänker klippa till microsim av ert gamla simkort själva. Dvs om man inte redan införskaffat ett nytt microsim (jag tänkte inte ens på det).

Se till att ha gamla oanvändbara simkort att testa klippa på först...
Det första jag gjorde tyckte jag såg ut att bli skitbra medan jag klippte... det blev alldeles för litet!
Det andra jag gjorde blev väldigt missformat.. liksom "snett" i ena kanten. Dessutom lyckades jag klippa i kretskortet så att det inte fungerade.
Sista och tredje försöket var på mitt tele2-sim som är aktivt, så jag var lite nervös för att fucka upp. Men klipp jävligt lite i taget, fila, testa i simkortshållaren, klipp ytterst lite till, fila, testa igen...

Efter jävligt mycket klipp och filande så är mitt tele2 sim (som jag gjorde ett hålslag i på den tiden då jag ville låsa upp mina iphone 2g/3g med turbosim ) nu ett microsim och funkar jävligt fint.
Nu väntar jag bara på att alla bilder och musik ska syncas klart.

Klippte du på fri hand, eller använde du någon mall?

Typ den här: Mikro-sim till Ipad och Iphone 4 ? Macbloggen

Verkar som att Borderlinx har snabbat på utskicken av telefonen efter att man betalt men samtidigt har då flera rapporterat att dom inte fått tracking number vilket ju är lite dumt. Jag bor nämligen på ett relativt nybyggt område som inte finns på några kartor och skulle behöva ringa DHL så att dom hittar.

Sedan verkar ju DHL vara otroligt lata som inte testar portkod eller ringer innan leveransen. Är det många som råkat ut för det?

Sist men inte minst undrar jag hur det är med ÅÄÖ på adressen? Har ni som fått era telefoner och har dessa tecken i namn eller adress har det då blivit fel? (Typ tecknen tas bort eller ersätts med ??) Funderar då på att ersätta Ö med oe och ä med ae som ska vara enligt standard.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-08-03 09:38
Ursprungligen av erikohman:

Verkar som att Borderlinx har snabbat på utskicken av telefonen efter att man betalt men samtidigt har då flera rapporterat att dom inte fått tracking number vilket ju är lite dumt. Jag bor nämligen på ett relativt nybyggt område som inte finns på några kartor och skulle behöva ringa DHL så att dom hittar.

Sedan verkar ju DHL vara otroligt lata som inte testar portkod eller ringer innan leveransen. Är det många som råkat ut för det?

Sist men inte minst undrar jag hur det är med ÅÄÖ på adressen? Har ni som fått era telefoner och har dessa tecken i namn eller adress har det då blivit fel? (Typ tecknen tas bort eller ersätts med ??) Funderar då på att ersätta Ö med oe och ä med ae som ska vara enligt standard.

Mitt paket som kom förra veckan:$ hade å och ä ersatta med a på adresslappen från Blinx, så det är inga problem att skriva som vanligt.
Postnumret är alltid med också.

Jag bor också svårhittat, men chauffören ringde och fick en vägbeskrivning.

Ursprungligen av Hjopek:

Mitt paket som kom förra veckan:$ hade å och ä ersatta med a på adresslappen från Blinx, så det är inga problem att skriva som vanligt.
Postnumret är alltid med också.

Jag bor också svårhittat, men chauffören ringde och fick en vägbeskrivning.

Okej! Då vet jag!

Jag fick ett kollinr i fredags men det går fortfarande inte att tracka på dhl.com. =(

Jag följde dennam all o det fungerade fint med mitt 3 sim.
Se bara till att skriva ut mallen i 100%

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 10:31

03 Aug 2010. 08:45:00. Milton Keynes Depot. Shipment Delivered In Good Condition..
Signed by LANCASTER

Nu jävlar, Borderlinx, nu är det upp till er!

Ursprungligen av soer:

03 Aug 2010. 08:45:00. Milton Keynes Depot. Shipment Delivered In Good Condition..
Signed by LANCASTER

Nu jävlar, Borderlinx, nu är det upp till er!

För mig tog det 67 timmar därifrån tills att den var reggad, rätt bra jobbat ändå.
Nu ska de bara skicka iväg den också...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 11:12
Ursprungligen av bstark:

För mig tog det 67 timmar därifrån tills att den var reggad, rätt bra jobbat ändå.
Nu ska de bara skicka iväg den också...

Jag tycker absolut inte att det är bra jobbat med 67 timmar när det står i deras FAQ att ”we will email you as soon as your goods have arrived at your Borderlinx address”. Allt annat än samma dag borde ses som ett misslyckande.

Ursprungligen av soer:

03 Aug 2010. 08:45:00. Milton Keynes Depot. Shipment Delivered In Good Condition..
Signed by LANCASTER

Nu jävlar, Borderlinx, nu är det upp till er!

Från att jag fick det meddelande tog 2 veckor innan den skickades från Borderlinx. Nu har jag fått ett kollinr som inte går att spåra. Skumt.

Min blev reggad den 30:e hos borderlinx, före min kompis, han fick sin idag.

Min står fortf som "Being processed"... finns ingen mening att skriva till dem heller för ja, man kommer ingenstans med det.

Detta börjar bli jobbiiiigt

Bevaka tråden