Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick min telefon idag! kom till BL 28th scannad och betalad den 30th i handen nu idag vid 12:20! kul (jag fick aldrig tracking nummer eller om min status var uppdaterad, stod bara in proccess)

Ursprungligen av Danandz:

Fick min telefon idag! kom till BL 28th scannad och betalad den 30th i handen nu idag vid 12:20! kul (jag fick aldrig tracking nummer eller om min status var uppdaterad, stod bara in proccess)

Exakt samma process för mig. Men jag har fortf inte fått min. Hoppas verkligen att den kommer idag!

Ursprungligen av __miicke__:

Exakt samma process för mig. Men jag har fortf inte fått min. Hoppas verkligen att den kommer idag!

hoppas! sjukt,den blev skickad 05.00 inatt och 12:20 är den i norrland (umeå)

Ursprungligen av Danandz:

hoppas! sjukt,den blev skickad 05.00 inatt och 12:20 är den i norrland (umeå)

Stör mig bara på att man inte vet om den är skickad eller inte. Borderlinx är mycket dåliga på sånna här basic saker de borde ha koll på tycker jag.

Du fick ditt trackingnummer nu antar jag när du fick den levererard?

Ursprungligen av __miicke__:

Stör mig bara på att man inte vet om den är skickad eller inte. Borderlinx är mycket dåliga på sånna här basic saker de borde ha koll på tycker jag.

Du fick ditt trackingnummer nu antar jag när du fick den levererard?

japp.

Jag fick precis min också. Borderlinx fick den den 17:e Juli.
Fick trackingnummer av Borderlinx som inte fungerade. Nu helt plötsligt ringde DHL och kom förbi med den! =P

Kanske inte smidigaste sättet men men, den kom ju fram.

Ursprungligen av demierre:

Jag fick precis min också. Borderlinx fick den den 17:e Juli.
Fick trackingnummer av Borderlinx som inte fungerade. Nu helt plötsligt ringde DHL och kom förbi med den! =P

Kanske inte smidigaste sättet men men, den kom ju fram.

Skönt att den kom fram till slut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 13:47

Äntligen

Order Date: Jul 9, 2010
Shipped on: Aug 3, 2010

Så, nu är min telefon och docka hos Borderlinx. Bara att vänta å se nu då....

Delivered On: 03/08/2010 11:18
Signed By: BROWN
Location: DOCK
Delivered To: MILTON KEYNES, GB

GB 02/08/2010 1:55 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
TAMWORTH, GB 02/08/2010 21:40 URSPRUNGSSKANNING
TAMWORTH, GB 03/08/2010 0:04 AVGÅNGSSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 1:30 ANKOMSTSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 4:33 UTE FÖR LEVERANS
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 11:18 DELIVERED

PS: Fick idag mailet från Borderlinx om att jag ännu inte utnyttjat deras tjänst ännu. Lite kul.

Ursprungligen av erikohman:

Så, nu är min telefon och docka hos Borderlinx. Bara att vänta å se nu då....

Delivered On: 03/08/2010 11:18
Signed By: BROWN
Location: DOCK
Delivered To: MILTON KEYNES, GB

GB 02/08/2010 1:55 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
TAMWORTH, GB 02/08/2010 21:40 URSPRUNGSSKANNING
TAMWORTH, GB 03/08/2010 0:04 AVGÅNGSSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 1:30 ANKOMSTSKANNING
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 4:33 UTE FÖR LEVERANS
NORTHAMPTON, GB 03/08/2010 11:18 DELIVERED

PS: Fick idag mailet från Borderlinx om att jag ännu inte utnyttjat deras tjänst ännu. Lite kul.

Haha exakt samma dom mig då! Blev levererad till BL idag och jag fick samma mail! Meddela gärna när du får mailet ifrån BL!

Ursprungligen av DimDim:

Haha exakt samma dom mig då! Blev levererad till BL idag och jag fick samma mail! Meddela gärna när du får mailet ifrån BL!

Will do!

Men så segt det ska vara med Borderlinx då...
De säger konstant att de har en massiv backlog att ta hand om och min kommer skeppas slutet av veckan men hur kan det komma sig att folk får deras Iphones igår/idag när de kom till borderlinx samma dag som min och min har inte skickats än?

Ursprungligen av Gascogne:

Men så segt det ska vara med Borderlinx då...
De säger konstant att de har en massiv backlog att ta hand om och min kommer skeppas slutet av veckan men hur kan det komma sig att folk får deras Iphones igår/idag när de kom till borderlinx samma dag som min och min har inte skickats än?

Jag vet vad du går genom det sämsta är att de har noll koll på ens paket iomed det skickas iväg paket till folk utan att dom fått trackingnumber. Sorgligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 15:02

Undrar nyfiket om alla har fått DHL leverans nästa vardag efter de skickades från Borderlinx.
Har något fått vänta 2 vardagar? (Typ om man ej bor i Sthlm/Gbg)

Precis, var tvungen att ändra lev till jobbet istället, går ju inte skica den hem när man varken är hemma eller om man inte får trackingnr.

Ska bli spännande och se om den kommer dyka upp imorgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 19:07
Ursprungligen av bstark:

Precis, var tvungen att ändra lev till jobbet istället, går ju inte skica den hem när man varken är hemma eller om man inte får trackingnr.

Ska bli spännande och se om den kommer dyka upp imorgon.

Du ringde 0771- 345 345 och ändrade adress då antar jag??

Ursprungligen av gmac:

Du ringde 0771- 345 345 och ändrade adress då antar jag??

Jag ändrade i Borderlinx innan den skickades iväg.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-03 16:15

När jag kollar trackingnumret på TNT står statusen som 'Please Call'. Måste man verkligen göra det?

Ursprungligen av ip4:

När jag kollar trackingnumret på TNT står statusen som 'Please Call'. Måste man verkligen göra det?

Kollade du med denna sidan?
tracker

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-03 16:31
Ursprungligen av bstark:

Kollade du med denna sidan?
tracker

Nu funkar det, tackar så mycket!

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2010-08-03 17:33

Har en fråga till! Hur funkar det där med gratis bumper om telefonen är importerad?

Ursprungligen av ip4:

Har en fråga till! Hur funkar det där med gratis bumper om telefonen är importerad?

Finns nämnt i flera trådar tror jag. Funkar precis som för vem som helst..

Så, om jag har förstått det rätt så kan man hämta paketet hos DHL om man inte är tillgänglig under de tider som de levererar? Lämnar de paketet hos ett ombud automatiskt, eller måste man ringa dem och säga att de ska göra det?
Om 1 månad har jag förhoppningsvis min iPhone 4 i handen!! Ska bli fettnice!

Nu fick jag meddelande från Borderlinx att de fått ett (1) paket i alla fall. Fast jag undrar ändå om det är både iPhone och docka. Enligt UPS skulle ett paket väga 0.10 kg och det andra väga 0.40 kg och det paket som ligger hos Borderlinx och väntar väger 0.50kg... så. jag är lite fundersam. Är det någon annan som beställt både Docka och iPhone men bara fått ett paket reggat hos Borderlinx?

BTW. Såg också detta på Borderlinx Bloggen nu:

Citat:

Dear Borderlinx members,

The bulk of the backlog is now clear.
We have a few outstanding issues with some shipments and we will be in contact with those customers directly.

Thanks for your patience,

The Borderlinx Team

Ursprungligen av erikohman:

Nu fick jag meddelande från Borderlinx att de fått ett (1) paket i alla fall. Fast jag undrar ändå om det är både iPhone och docka. Enligt UPS skulle ett paket väga 0.10 kg och det andra väga 0.40 kg och det paket som ligger hos Borderlinx och väntar väger 0.50kg... så. jag är lite fundersam. Är det någon annan som beställt både Docka och iPhone men bara fått ett paket reggat hos Borderlinx?

BTW. Såg också detta på Borderlinx Bloggen nu:

det är bara en av varorna, min bumper och iPhone kom in som två paket hos borderlinx.

Ursprungligen av Ollebro:

det är bara en av varorna, min bumper och iPhone kom in som två paket hos borderlinx.

Attans. Skickades dom med UPS från Apple?

Ursprungligen av erikohman:

Attans. Skickades dom med UPS från Apple?

fick aldrig veta det faktiskt, stog "Merge in transit GB så de åkte var för dig och slogs sedan ihop i UK, kan hända att det bar UPS de åkte med den sista lilla biten i UK men de lämnades över som två paket tydligen, fattade ju inte jag som nu har min bumper liggandes kvar hos dem i väntan på koden som skall göra nästa beställning billigare. tänker inte ge 350kr för shipping av en bumper till dem.

Ursprungligen av Ollebro:

fick aldrig veta det faktiskt, stog "Merge in transit GB så de åkte var för dig och slogs sedan ihop i UK, kan hända att det bar UPS de åkte med den sista lilla biten i UK men de lämnades över som två paket tydligen, fattade ju inte jag som nu har min bumper liggandes kvar hos dem i väntan på koden som skall göra nästa beställning billigare. tänker inte ge 350kr för shipping av en bumper till dem.

Okej! Så stod det länge för mig med. Men på Amerikanska Apple Store fanns det mera information. Men även på Svenska och Engelska Apple Store fick jag fram Tracking Number och Carrier igår.

Borderlinx fick min telefon och docka idag 11:18 och jag fick brevet om att de skannat något 19:09. Alltså tog det lite mindre än 8 timmar. Vilket ju känns rätt bra.

Jag får se hur länge jag orkar vänta på att ett till paket (kanske) reggas hos BL. Kanske man orkar avvakta tills imorgon.

Ursprungligen av erikohman:

Okej! Så stod det länge för mig med. Men på Amerikanska Apple Store fanns det mera information. Men även på Svenska och Engelska Apple Store fick jag fram Tracking Number och Carrier igår.

Borderlinx fick min telefon och docka idag 11:18 och jag fick brevet om att de skannat något 19:09. Alltså tog det lite mindre än 8 timmar. Vilket ju känns rätt bra.

Jag får se hur länge jag orkar vänta på att ett till paket (kanske) reggas hos BL. Kanske man orkar avvakta tills imorgon.

Snabbt d!! Jag har då inte hört nått än!! Hoppas att den blir skannad imorron iaf!

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-08-04 00:24

För er som fått era telefoner, valde ni expressleverans eller vanlig? Hur lång tid skiljer det?

Min lur ligger hos BL och jag väntar på att få betala.

Bevaka tråden