Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huvudmikrofonen har lagt av - iPhone 4

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-03 20:31

Fick min iPhone 4 16GB igår från England. Idag la huvudmikrofonen av. Endast den sekundära bredvid hörlursuttaget fungerar. Följden blir att när jag talar i telefon, så hör ingen mig. Med headset och högtalartelefon fungerar det.
Har läst flera trådar på utländska sidor med folk som har samma problem. Antingen har de problem med huvudmikrofonen, eller så är det den sekundära.

Frågan är nu om det är ett mjukvaruproblem, eller hårdvarurelaterat. Är inte så sugen på att skicka tillbaka telefonen till England.

Har exakt samma problem med min telefon, kan du prova om den fungerar om du slår lite lätt på baksidan av telefonen? (mitten)
Detta fungerar nämligen för mig ibland och då fungerar mikrofonen ett tag men dör sedan igen.

Har själv provat med allt och det måste vara ett hårdvarufel, har bl.a provat uppdatera till nya 4.1 betan och ingen skillnad där.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-03 20:44

Jag provade att slå på den samtidigt som jag spelade in med Röstmemo. Knackningarna spelades in, men ingen röst eller bakgrundsljud. Skulle tippa på att det är något galet i mjukvaran för noise cancelling.

Det hjälpte alltså inte att slå på telefonen.

Gör en total återställning utan att lägga tillbaka backup, för att försöka eliminera eventuella mjukvarufel.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-03 22:46

Provade att göra en fabriksåterställning utan att lägga in min backup, och tyvärr hjälpte inte det. Röstmemo spelar fortfarande bara in störningar.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 22:47
Ursprungligen av Mäcen:

Provade att göra en fabriksåterställning utan att lägga in min backup, och tyvärr hjälpte inte det. Röstmemo spelar fortfarande bara in störningar.

Då får du lämna in den.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 22:49

Har en tjej på jobbet, som lämnade in telefonen DOA för samma fel. Hon kunde höra mottagen, men mottagaren kunde inte höra henne. Dåligt. Verkar som det just nu satsas mer på kvantitet än kvalitet.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-03 22:50

Lutar åt det, ja. Om nu inte någon kommer på en bra fix. Tror fortfarande på att det är något i mjukvaran. Ganska osannolikt att det skulle vara hårdvara när så många får felet så pass tidigt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 22:51
Ursprungligen av Mäcen:

Lutar åt det, ja. Om nu inte någon kommer på en bra fix. Tror fortfarande på att det är något i mjukvaran. Ganska osannolikt att det skulle vara hårdvara när så många får felet så pass tidigt.

Ett par trådar är inte många med tanke på antalet iPhones som säljs.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 22:53
Ursprungligen av Mäcen:

Låter som hårdvarufel, att de stressats igenom produktionen, så att det är något glapp någonstans, speciellt om det funkar för vissa genom att knäppa till telefonen där bak

Har också hört om någon som fått "gula fläcken", dvs limmet som inte torkat i displayen, men det löser ju sig självt inom några dagar.

Hårdvarufel.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-03 22:55

Frågan är nu hur jag gör när den smarta telefonen är köpt i England. Antar att jag måste ta reklamationen med Apple i England.

Ursprungligen av Mäcen:

Frågan är nu hur jag gör när den smarta telefonen är köpt i England. Antar att jag måste ta reklamationen med Apple i England.

Du lär få skicka in den till ett brittiskt serviceställe på helt egen bekostnad. Den större frågan är väl om Apple retunerar telefonen till Sverige, eller om du måste gå via Borderlinx för att få tillbaka den efter att den har varit på service.

Det här med hårvarufel är nog en av orsakerna till att man bör vänta. Då hinner Apple upptäcka och åtgärda större fel (som det här med mikrofonen som verkar drabba fler än dig).

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 07:24
Ursprungligen av Mäcen:

Ring Apple UK och se vad de säger.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 08:36

Kolla service statusen på Apples support sida först. Kanske Apple Sverige tar hand om det.

//Rob

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-08-04 08:50
Ursprungligen av Robo-X:

Kolla service statusen på Apples support sida först. Kanske Apple Sverige tar hand om det.

//Rob

De länkar bara till våra svenska mobiltelefonioperatörer.
Får ringa Apple och höra istället.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-10-20 12:19

Fick telefonen utbytt hos LAN-Master. Hoppas den nya håller längre än en dag

1
Bevaka tråden