Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i iOS4

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 09:22

Jag har en bugg som är lite dryg, om jag får ett mail och jag har fler mail från denna person och har "trådad" mail så kan jag inte svara på mailet. Adressraden blir helt enkelt tom.
Stänger jag av "trådningen" så fungerar det klockrent.

Har prövat att stänga av det och sätta på det och med det aktivt så kan jag inte svara på vissa av mailen i tråden men vissa kan jag.. Med det avstängt kan jag svara på alla.

Jag har problem med proximity sensorn, den som stänger av touch skärmen när man håller luren mot örat/kinden. Det resulterar i att man lägger på telefonen oavsiktligt. Nån mer som har samma prblem? En del säger det försvann iom 4.0.1...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 16:27
Ursprungligen av svantet:

Jag har problem med proximity sensorn, den som stänger av touch skärmen när man håller luren mot örat/kinden. Det resulterar i att man lägger på telefonen oavsiktligt. Nån mer som har samma prblem? En del säger det försvann iom 4.0.1...

Apple jobbar på det och hävdar att det ska lösas i 4.1.

Ursprungligen av zappee:

Apple jobbar på det och hävdar att det ska lösas i 4.1.

OK, vore bra. Det är väldigt störande!! Finns det nån som helst anledning att uppdatera till 4.0.1 om man kör JB:ad 4.0? det är ju en del jobb att få in alla sina Cydia apps osv... Vill veta om det är värt det. Hoppades att proximity sensorn skulle vara en av de fixar som var med i 4.0.1 men det var kanske bara antenn-grejen...?

Ursprungligen av svantet:

OK, vore bra. Det är väldigt störande!! Finns det nån som helst anledning att uppdatera till 4.0.1 om man kör JB:ad 4.0? det är ju en del jobb att få in alla sina Cydia apps osv... Vill veta om det är värt det. Hoppades att proximity sensorn skulle vara en av de fixar som var med i 4.0.1 men det var kanske bara antenn-grejen...?

De har inte fixat något problem med antennen i 4.0.1. Det som ändrades var hur signalstyrkan visas med staplarna.

iOS 4.0.1 iPhone 4a så hänger sig kartprogrammet varje gång jag använder det. kan inte trycka någonstans och kartan hackar som fan om jag rör på mig. ibland har den funkar som den skall men för det mesta inte. hände både innan och efter JB och restore utan att återställa till backup gör ingen skillnad.
inte hela världen direkt då jag aldrig använder den appen ändå men skit mysko. alla andra appar som använder sig av kompass och GPS funkar perfekt.

En del videofiler blir roterade fel (porträtt/stående). Det verkar vara slumpartat. Ca. 20-30% av filerna. Detta är en ganska grotesk bugg :-D. Man kan ju vända dom rätt i t.ex. QTpro7, men jag kan föreställa mig att många är rådlösa därute. :-D.

Jag har upplevt att det har varit mkt problem med podsändningarna i iTunes. Den laddar inte ibland, stödjer inte filformat o.s.v. Hoppas på att detta löser sej med 4.1 o att Apple ger oss tillbaka favoriter när man ska ringa, sjukt störigt att det är borta tycke jag...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-07 11:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev bara nyfiken, vilken fråga svarade du på? Jag hittar ingen som jag kopplar ihop svaret med?

Jag svarade på denna:

Tror att han menar kortkommandot med 2 dubbelklick på Homeknappen för att komma till favoriterna.

Ursprungligen av westerlu77:

Hoppas på att detta löser sej med 4.1 o att Apple ger oss tillbaka favoriter när man ska ringa, sjukt störigt att det är borta tycke jag...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-06 23:43

Favoriter finns kvar... ?

Telefon, längst till vänster.. Eller pratar om vi om olika saker?

Ursprungligen av Cokey:

Favoriter finns kvar... ?

Telefon, längst till vänster.. Eller pratar om vi om olika saker?

Jag blev bara nyfiken, vilken fråga svarade du på? Jag hittar ingen som jag kopplar ihop svaret med?

En visuell bugg i AppStore och Iphone 4:

Top 25 listan: Knapparna för Top Paid, Top Free och Top Grossing går in i varandra. Hur fult och otypiskt för Apple som helst...

Ursprungligen av BlackSmp:

En visuell bugg i AppStore och Iphone 4:

Top 25 listan: Knapparna för Top Paid, Top Free och Top Grossing går in i varandra. Hur fult och otypiskt för Apple som helst...

Så där har det varit länge och inte bara i iOS 4 eller iPhone 4. Finns till och med en egen tråd om det här någonstans.

Ursprungligen av Capeman:

Så där har det varit länge och inte bara i iOS 4 eller iPhone 4. Finns till och med en egen tråd om det här någonstans.

Det hade jag missat:)

Ok, den funktionen misstänker jag är borta för gott.

Jag har haft det problemet sporadiskt. Det har alltid gått till sig efter en omstart.

Det jag lade märke till var att använd tid och totaltid var identiska, telefonen gick aldrig ner i viloläge. Jag vet fortfarande inte varför det inträffade och vilken process som hängde sig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 10:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har haft det problemet sporadiskt. Det har alltid gått till sig efter en omstart.

Det jag lade märke till var att använd tid och totaltid var identiska, telefonen gick aldrig ner i viloläge. Jag vet fortfarande inte varför det inträffade och vilken process som hängde sig

Ser nu att användartiden tickar trots att jag inte aktivt använder den. Finns det något sätt att se vilka funktioner som är aktiva?

Ursprungligen av Olivet:

Ser nu att användartiden tickar trots att jag inte aktivt använder den. Finns det något sätt att se vilka funktioner som är aktiva?

Kolla i multitasking vad som körs och stäng av allt där, starta om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 10:21
Ursprungligen av keptang:

Kolla i multitasking vad som körs och stäng av allt där, starta om.

Du menar att dubbelklicka? Hur gör jag för att "stänga av allt där", dvs hur säkerställer jag att jag stänger ner programmet (som då tydligen är aktivt om jag ser det i multitasking) helt?

Ursprungligen av Olivet:

Du menar att dubbelklicka? Hur gör jag för att "stänga av allt där", dvs hur säkerställer jag att jag stänger ner programmet (som då tydligen är aktivt om jag ser det i multitasking) helt?

Yep, dubbeklick för att få upp listan.
Håll sen inne fingret så att de börjar vobbla, då kan du stänga av apparna genom röda ikonen som dyker upp på varje ikon.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-08 10:22

För mej verkar det som om den går ganska långsamt ner till ca 30 %, sedan rasar den iväg... bara en subjektiv åsikt.
Det var inte så under 3.1.2.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-10 20:21

En kompis till mej övertalade mej att starta om iPhonen med Home + power två gånger i rad. Och tro det eller ej, efter 12 tim har jag drygt 50 % kvar. Tidigare hade jag kanske 30 % och sedan dog den en timma senare.
Så det verkar ha funkat för mej även om jag rynkade näsan åt det (har startat om, återställt som ny telefon tidigare, utan resultat).

Är så trött på att inte podcast i iTunes inte funkar, struligt värre. Ibland laddar den inte alls, ibland säger den att telefonen stödjer inte denna podcast o.s.v. Fixa Apple!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-12 08:28
Ursprungligen av westerlu77:

Är så trött på att inte podcast i iTunes inte funkar, struligt värre. Ibland laddar den inte alls, ibland säger den att telefonen stödjer inte denna podcast o.s.v. Fixa Apple!!

Rapportera det till Apple annars lär de inte fixa det.

Bug Reporting - Apple Developer
Apple - iPhone - Feedback

Jag har rapporterat till äpplet. Är det någon mer som känner igen sej? Har bla försökt ladda,streama macradion ett par ggr, funkar riktigt dåligt!!

Har problem med Thetering efter uppdatering till ios4.
Nätverksinställningarna säger att det inte finns någon iPhone ansluten, men startar jag upp iTunes i datorn så fungerar det.

iPhone 3G

Efter uppdateringen har jag märkt att kontaktbilderna försvunnit från Adressboken. De finns kvar på datorn och i Mobile Me, men inte i telefonen.

Jag trodde att bilderna skulle komma tillbaka när jag köpte min iPhone 4, men icke, samma problem där.

Någon som har upplevt samma sak eller har en lösning?

Shit! Det stämmer! Dom är borta i Iphonen.

Hittar inget på Google...är det bara vi två som har denna skit?

Har du också gått över till nya MM-betan? I molnet alltså?

Ursprungligen av iTiger:

Efter uppdateringen har jag märkt att kontaktbilderna försvunnit från Adressboken. De finns kvar på datorn och i Mobile Me, men inte i telefonen.

Jag trodde att bilderna skulle komma tillbaka när jag köpte min iPhone 4, men icke, samma problem där.

Någon som har upplevt samma sak eller har en lösning?

Senast redigerat 2010-08-12 21:55

OK. Stäng av synken av adressboken i Iphone - radera Iphonens adressbok (den frågar om man vill det). Sätt sedan på synk igen. Öppna sedan adressboken på Iphonen och vänta när den tankar in allt igen från molnet. Voila! Bilderna sitter där :-).

Funkar det inte för dig så finns mera kött här (steka MM-kontot helt i Iphone och bygga upp det på nytt t.ex.):

Apple - Support - Discussions - MobileMe won't sync calendar or ...

Ursprungligen av iTiger:

Efter uppdateringen har jag märkt att kontaktbilderna försvunnit från Adressboken. De finns kvar på datorn och i Mobile Me, men inte i telefonen.

Jag trodde att bilderna skulle komma tillbaka när jag köpte min iPhone 4, men icke, samma problem där.

Någon som har upplevt samma sak eller har en lösning?

Ursprungligen av Zimmerman:

OK. Stäng av synken av adressboken i Iphone - radera Iphonens adressbok (den frågar om man vill det). Sätt sedan på synk igen. Öppna sedan adressboken på Iphonen och vänta när den tankar in allt igen från molnet. Voila! Bilderna sitter där :-).

Funkar det inte för dig så finns mera kött här (steka MM-kontot helt i Iphone och bygga upp det på nytt t.ex.):

Apple - Support - Discussions - MobileMe won't sync calendar or ...

Det gjorde susen!

Tack för hjälpen!

Bevaka tråden