Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstider iPhone 4 från Comviq/tele2

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Är lite nyfiken på om någon som beställt via Comviq fått sin telefon än?

comviq = tele2, så bör vara samma leveranskö som för tele2 kunder. men det beror ju på när man beställt.

Har beställt hos comviq den 30:e men leveranstiden för mig var upp till 6 veckor. Dom verkar vara riktigt sega med att skicka ut telefonerna. Går i funderingar på att avbeställa men vet ej om det finns möjlighet att få tag på en snabbare. Verkar ju inte vara några problem med att få den upplåst hos tre. Frågan är om jag vill lägga mina pengar hos ett företag som besvärar mig när jag ska in och handla mat på ICA...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 22:12
Ursprungligen av Skalman83:

Har beställt hos comviq den 30:e men leveranstiden för mig var upp till 6 veckor. Dom verkar vara riktigt sega med att skicka ut telefonerna. Går i funderingar på att avbeställa men vet ej om det finns möjlighet att få tag på en snabbare. Verkar ju inte vara några problem med att få den upplåst hos tre. Frågan är om jag vill lägga mina pengar hos ett företag som besvärar mig när jag ska in och handla mat på ICA...

Tror nog Tele2 skickar så fort de får några telefoner.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-04 22:15

Har hört att vissa butiker har iphone 4 i lager. Der var en tele2 butik som jag hörde om.

Man kan ju ringa runt och höra.

Gäller det bara Tele2?

Enligt Comviq på facebook så har dom väntat med att skicka ut telefoner pga att de ej haft microsim hemma. Verkar dock ha börjat skicka utan sim från och med idag. Antar att "upp till 6 veckors leveranstid" betyder att jag får vänta tills nästa parti dyker upp. Därav min fundering på att söka efter en telefon på annat håll. Tele2 verkar ha börjat skicka redan i fredags

Ursprungligen av Skalman83:

Enligt Comviq på facebook så har dom väntat med att skicka ut telefoner pga att de ej haft microsim hemma. Verkar dock ha börjat skicka utan sim från och med idag. Antar att "upp till 6 veckors leveranstid" betyder att jag får vänta tills nästa parti dyker upp. Därav min fundering på att söka efter en telefon på annat håll. Tele2 verkar ha börjat skicka redan i fredags

Glöm allt jag skrev. Telefonen är skickad och sorterad i gbg idag. Med simkort och allt. Nu återstår bara lite hantverksarbete för att fila till mitt tele2 abonnemangskort så att det passar. Tele2 har nämligen reserverat alla simkort till dem som köpt iphone med abonnemang så de går ej att beställa där ännu.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-08-06 00:13

Tele2 skickar ut microsim. Däremot verkar supporten ha dålig koll. Jag blev runtkopplad i 80 minuter men tillslut löste det sig efter lite skällande. Klantigt nog är det nya simmet aktivt så jag kan inte använda det gamla simkortet tills jag fått min iPhone4 från England. Hoppas den kommer imorrn

Någon Comviq-kund som har lyckats få hem sin än?
Jag väntar fortfarande tålmodigt på min. En Tele2-anställd ringde mig måndagen förra veckan och sa att den var "på väg".
Antog att det innebar att den skulle anlända senare i veckan, men ännu inget.
Jag åker bort på torsdag och hade gärna haft mobilen med mig, men det börjar se mörkt ut...

Ursprungligen av CATCHMAN:

Någon Comviq-kund som har lyckats få hem sin än?
Jag väntar fortfarande tålmodigt på min. En Tele2-anställd ringde mig måndagen förra veckan och sa att den var "på väg".
Antog att det innebar att den skulle anlända senare i veckan, men ännu inget.
Jag åker bort på torsdag och hade gärna haft mobilen med mig, men det börjar se mörkt ut...

Jag har fått hem min som jag beställde från Comviq, kunde hämta ut den i måndags!
Däremot använder jag mitt Tele2-abb på den, klippte till mitt simkort själv!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 09:42
Ursprungligen av jingan:

Jag har fått hem min som jag beställde från Comviq, kunde hämta ut den i måndags!
Däremot använder jag mitt Tele2-abb på den, klippte till mitt simkort själv!

Jag har tänkt att göra samma sak (när de nu öppnar för nya Comviq-köp på hemsidan) och undrar egentligen bara om du stött på något problem under vägen?
Något speciellt man bör tänka på?

Hur klippte du själv? Hade du en micro-Sim - vanligt SIM adapter för att rita ut och sedan klippa?

EDIT: Det går nu att beställa nya Comviq igen..

Citat:

EDIT: Det går nu att beställa nya Comviq igen..

Va!! var inne och kolla precis, de går inte att beställa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-12 10:18
Ursprungligen av brainstorm:

Va!! var inne och kolla precis, de går inte att beställa.

Tyvärr, nere igen!

Ursprungligen av jimand:

Jag har tänkt att göra samma sak (när de nu öppnar för nya Comviq-köp på hemsidan) och undrar egentligen bara om du stött på något problem under vägen?
Något speciellt man bör tänka på?

Hur klippte du själv? Hade du en micro-Sim - vanligt SIM adapter för att rita ut och sedan klippa?

EDIT: Det går nu att beställa nya Comviq igen..

Vad tänkte du på för problem?!
Inga problem o aktivera med mitt tele2-kort....inga som helst problem! Bara tuta o köra när du väl fått i simkortet.
Jag tog micro-simkortet som följde med telefonen från comviq, la det över mitt sim-kort o drog linjer o klippte sen, det svåra är att få chipset precis i där spåren ska va, men det funkar efter lite övning med gamla oanvändbara simkort

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-13 20:45
Ursprungligen av jingan:

Vad tänkte du på för problem?!
Inga problem o aktivera med mitt tele2-kort....inga som helst problem! Bara tuta o köra när du väl fått i simkortet.
Jag tog micro-simkortet som följde med telefonen från comviq, la det över mitt sim-kort o drog linjer o klippte sen, det svåra är att få chipset precis i där spåren ska va, men det funkar efter lite övning med gamla oanvändbara simkort

Låter mycket bra! Bara att vänta på nytt släpp nu då.

Nu står det hos tele2 att de har upp till 2 veckors leveranstid

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-08-13 21:43

Pratade med phonehouse.. Dom skulle preliminärt få in telefoner v. 34, hon visste dock inte hur många eller vilka butiker men man kunde beställa nu. Dom lovade också hjälpa till med best. av micro-sim från tele2.
Klappat och klart så att säga

1
Bevaka tråden