Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word kraschar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När en kollega till mig starta Word under 10.2.6 så krashar den.
Den kraschar efter det att han tryckt på vilken ok i projekthanteraren. Känslan är att den dyker precis när den ska sätta igång sig själv. Dokumentet kommer upp precis innan markören ska börja blinka, Boom.

Vi har provat att kasta bort alla Inställningsfiler, Installerat om Word, Uppgraderat det till den senaste versionen.

Krashar ändå. Vad ska vi hitta på???

Det är många problem med Word vX. Jag känner en som har konstanta krascher och inget vi gjort hittills har fixat det. Har du kollat upp det här med typsnitt? Krascher under uppstart att Word kan bero på korrupta typsnitt, det skriver Microsoft själva på sin hemsida.

Här finns lite mera trådar om det:
Word avslutas helt oväntat...
Problem i Word X
Office v.X
Office X problem

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 13:39

Alla verkar ha problem med Word X, inklusive mig.
Kraschbenägenheten hos Word på just min dator är ganska varierande. Ibland fungerar allt perfekt och ibland kraschar det stup i kvarten.

Har haft exakt samma fel. Vilket var riktigt irriterande, men felet hos mig var typsnitten. Har man korrupta teckenssnitt så funkar inte word alls, som är extremt känslig mot typsnitt.

/Sebastian

Lösningen blev att radera allt som hade med Office v.X att göra. Dock inte "Microsoft User Data". Installerade om från CD. Sedan funkande det igen.

Gissade först på typsnitten men det hjälpte inte att byta ut dom.

Nu fungerar det igen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Nu fungerar det igen!

Det är bara en tillfällighet om det fungerar, vänta bara så sätter det igång att konstra igen.
Allt, precis allt, fungerar som förväntat på mina burkar - utom Officepaketet som är en samling med skitprogram.

1
Bevaka tråden