Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer fjärde generationens IPod touch?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-17 22:13

Hörde igår av mac-handlarn i stan att 3 generationens iPod touch ska komma ut i augusti. Någon mer som hört detta? Någon som i så fall kanske har ett datum på när de kommer att gå att få tag på i Sverige?

Tredje finns nu. Du menar väl fjärde?

Antagligen i september. Det är typ standard att iPods kommer i september.

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-18 10:18

Jaha! Tack Marcus!

De brukar ha ett musik-event i slutet av septemver varje år. Då uppdateas alla modeller av iPod.

2007 kom första iPod touch, 2008 kom en uppgraderig till lite snabbare processor. Förra året kom den som finns nu med samma hårdvaruplattform som iPhone 3GS. Skulle gissa att det dyker upp en touch med samma hårdvara som iPhone 4 nu i september.

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-27 14:23

Jaha, då ska jag ju absolut vänta att köpa tills den nya kommer hit. Men när kommer den till Sverige? Efter vad jag har förstått så släpps Apples produkter först i USA och sen kommer de till Sverige flera månader senare. Eller har jag fel?

Ursprungligen av KOL:

Jaha, då ska jag ju absolut vänta att köpa tills den nya kommer hit. Men när kommer den till Sverige? Efter vad jag har förstått så släpps Apples produkter först i USA och sen kommer de till Sverige flera månader senare. Eller har jag fel?

Det gäller bara några få produkter, t ex iPhone och iPad. Gäller ej iPod Touch.

iPod-event i september har varit lika säkert som Kalle på julafton de senaste åren när det gäller Apple, så det är precis som Marcus skriver väldigt troligt att det blir så i år.

Räkna med att en del av nyheterna från iPhone 4 kommer i nästa iPod touch (A4-processorn, förhoppningsvis nya skärmen mm).

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-04 00:10

Fa-iken jag behöver o vill ha en iPod touch NU!!! Vet någon när i september den nya släpps?

Ursprungligen av KOL:

Fa-iken jag behöver o vill ha en iPod touch NU!!! Vet någon när i september den nya släpps?

Nej, det är det ingen som vet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 19:00
Ursprungligen av KOL:

Om du behöver och vill ha en ipod touch NU, så finns den att köpa i affären. Om du kan vänta till september, då behöver du inte den NU och då är problemet löst Blir förmodligen kamera både fram och bak på den också. Så frågan är vad du vill ha den till, om den nuvarande uppfyller dina behov, ja, då behöver du inte vänta.

Men nåja, blir väl mot slutet av september. Misstänker att det blir ny "design" på iPod touch, som nya iPhone typ, så vi får hoppas att den inte har massa barnsjukdomar.

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-06 22:26

Nä, det känns inte som att jag måste ha en så mycket så att jag inte kan vänta tills den nya kommer. Men man räknar ju dagarna;)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-06 22:29
Ursprungligen av KOL:

Nä, det känns inte som att jag måste ha en så mycket så att jag inte kan vänta tills den nya kommer. Men man räknar ju dagarna;)

Nu har det iofs kommit rykten om att nya iPod presenteras om ca 10 dagar, så det är väl inte lika lång väntan (förutsatt att det stämmer).

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-07 22:39
Ursprungligen av ibish:

Nu har det iofs kommit rykten om att nya iPod presenteras om ca 10 dagar, så det är väl inte lika lång väntan (förutsatt att det stämmer).

Tror det inte ligger långt från sanningen.

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-07 22:32

Om det stämmer är det kanon!!!;)

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-10 22:33

Ok, om den nya iPod touchen släpps om någon vecka eller så, när tror ni då man kan gå o köpa den i affärerna? På apples hemsida finns den förmodligen direkt, men om man nu skulle beställa den därifrån, hur lång tid kan man då räkna med innan man har den i postlådan? Jag undrar helt enkelt om produkten verkligen finns i Sverige samma dag då den släpps i USA?

Ursprungligen av KOL:

Ok, om den nya iPod touchen släpps om någon vecka eller så, när tror ni då man kan gå o köpa den i affärerna? På apples hemsida finns den förmodligen direkt, men om man nu skulle beställa den därifrån, hur lång tid kan man då räkna med innan man har den i postlådan? Jag undrar helt enkelt om produkten verkligen finns i Sverige samma dag då den släpps i USA?

Det brukar gå att beställa den samma dag som den släpps, men leveranstider är det ingen som kan veta något om.

Tur man har en god vän som ska åka till USA i September Så man har något att leka med nu när jag inte har någon Iphone alls :/ (Tre månader nu, urk!)

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-12 20:40

Ok, detta may be en något dum fråga. Hur ska jag veta när nästa iPod touch har släppts? Om jag går in just nu på apples hemsida, så kan jag vid en snabb titt, inte se om det är 3:an eller 4:an? Någon som vet hur jag ska kolla det?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-12 20:43
Ursprungligen av KOL:

Ok, detta may be en något dum fråga. Hur ska jag veta när nästa iPod touch har släppts?

Jag är fullständigt övertygad om att du kommer märka det utan att sitta och titta på Apples hemsida vareviga dag. Det kommer skrivas om det här och på Aftonbladet och överallt.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2010-08-12 22:13
Ursprungligen av KOL:

Ok, detta may be en något dum fråga. Hur ska jag veta när nästa iPod touch har släppts? Om jag går in just nu på apples hemsida, så kan jag vid en snabb titt, inte se om det är 3:an eller 4:an? Någon som vet hur jag ska kolla det?

Den kommer antagligen se ut ungefär som en iPhone 4.

Ursprungligen av Macus:

Den kommer antagligen se ut ungefär som en iPhone 4.

jag hoppas nog att den blir mer av en 'liten ipad' än en 'iphone utan 3G'. (den 3G-lösa ipaden menar jag då...)

• Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-12 20:45

Jag var just inne på macrumors.com och konstaterade att det där ryktet om att den nya iPod touchen skulle komma i augusti, förmodligen bara var ett rykte. Produkten verkar inte släppas förrän i mitten av september.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-12 20:53
Ursprungligen av KOL:

Produkten verkar inte släppas förrän i mitten av september.

Ungefär som det står redan i inlägg 2 och 4 i den här tråden då.

Det verkar som att tillverkningsdelar för den nya iPod Touch 4G finns ute till försäljning i Kina: Alleged parts of upcoming iPod Touch 4G found on Taobao - Shanghaiist

Bilder finns.

Antingen det, eller så är det HiPod touch eller en USB-docka helt tillverkad av ris.

1
Bevaka tråden