- jnx
- Medlem ●
- Växjö
Jag beställde iofs inte min på natten, utan tidigt på Fredag morgon. Har bara fått mailet om att den är beställd men inget mera.
Men var hittar du information på "Mina sidor"? Jag ser inte ens att ordern är inlagd där (ja jag använde mina sidor för att identifiera mig).
Just nu går det inte att logga in överhuvudtaget:confused:
Jag beställde på natten mellan torsdag och fredag, fick beställningsbekräftelsen direkt (kl 00:07). Hade ett abonnemang sedan tidigare utan bindningstid. Har varken fått något sms eller sett någon ändring på Mina sidor.
Leveransen av Micro-SIM som jag beställde på fredagen gick fort, fick det idag.
För den som går i väntans tider finns ett sug efter information
Men tråden blev rätt blek när den i alla kategorier brädas av denna tråd:
Telia iPhone Blog Bloggarkiv Lite info ang. orderstatus
just nu 1455 inlägg, högt som lågt (För den som söker info skrolla till moderator Suzannes inlägg)
Beställde: 2010-07-30
Skriftligt avtal: 2010-08-06
Ordernr. via 90200: 2010-08-12
Levererades: -
Övrig info: Beställde via min iPhone vid 16-tiden. Beställde med nytt abonnemang och flyttade numret från ett äldre Telia-abonnemang. En vecka efter beställning fick jag papper på det nya avtalet. Returnerades samma dag.
Telias leveransstatus säger 2010-08-12
Din order xxxxxxxxxx, lades 2010-08-10.
Status - Väntar på leverans.
Beställde: 2010-07-30
Skriftligt avtal: 2010-08-06
Levererades: -
Övrig info: Beställde via min iPhone vid 16-tiden. Beställde med nytt abonnemang och flyttade numret från ett äldre Telia-abonnemang. En vecka efter beställning fick jag papper på det nya avtalet. Där går att läsa "Mobiltelefon - Leveranstiden är cirka fem arbetsdagar." Någon som vågar slå vad?
Normalt ja, inte vid en lansering av iPhone.
Frågan är ju om de registrerade turordningen när man beställde eller om de går på när avtalet kommer in, snackade med Telia och han visste inte!
När avtalet kommer in. Står någonstans på deras hemsida. Vore ju orimligt att de ska stoppa hela kön i väntan på att någons avtal eventuellt kommer in.
edit:
Om man i samband med beställningen klickar på Priser och villkor övriga abonnemang kan man läsa:
"Om du anger en annan adress än din folkbokföringsadress - och identifierar dig med ditt personnummer - när du beställer iPhone 4 via Telia.se så får du en köplats först när ditt avtal är returnerat. "
Vore trevligt med fler bekräftelser gällande citatet.
Har beställt iP432GB från min Telia butik och har inte fått något leverans-SMS än vilket är skrämmande dåligt.
Personalen i butiken vet inget hut om något, utan ger tomma ord om att vänta till kund.
Lasselu: Den orderlades igår. Leveranser sker i tur och ordning efter beställningsdatum. (Förutom tydligen visssa missar med de som beställt på sms-erbjudandet före den 30/7)
Själv beställde jag kl 01:19 den 30/7 via telia.se, en 32 Gb, signerade avtal via inloggning på mina sidor. Hade fortfarande inte fått något sms med ordernummer idag 10/8 så jag började tvivla på att kunna få en telefon närmaste veckorna. Men trevlig flicka på kundtjänst kunde nyss informera mig om ordernumret, så det verkar bara som att sms-en för tidiga ordrar funkat dåligt.
Din order 700100164040, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-03.
Status - Nästa leverans.
Din iPhone finns nu med i en planerad leverans till Sverige så vi hoppas kunna skicka den till dig inom 5-7 dagar.
Statushistorik:
2010-08-07 - Nästa leverans
2010-08-04 - Väntar på leverans
Beställde 2/8 på hemsidan. Igår 10/8 fick jag avtalet i brevlådan.