Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Camera Connection Kit och USB-tillbehör

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacRumors och andra sidor skriver att Apples USB-tangentbord samt en del USB-headset fungerar hur bra som helst tillsammans med iPad Camera Connection Kit.

Hopaps det blir samma med iPhone och Camera Connection Kit.

iPad Camera Connection Kit Notes and Demo Video - Mac Rumors

det är ingen som har ett camera connection kit som kan göra lite tester på vad som funkar?

Hej Applevänner!

Börjar nu bli otålig inför semestern. Orsak? Vill gärna få tag på ett kit till min iPad så jag kan lägga över lite bilder till min iPad när vi är i fält...
Sökt med ljus & lykta i Sverige, och kan inte hitta någon som säljer Camera Connection Kit till iPad...?
Någon som vet?
Börjar bli expressbråttom... Har Apple leveransproblem på tillbehören? Inte ens Tradera har några auktioner på detta kit...?
Tackar på förhand!

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hej Applevänner!

Börjar nu bli otålig inför semestern. Orsak? Vill gärna få tag på ett kit till min iPad så jag kan lägga över lite bilder till min iPad när vi är i fält...
Sökt med ljus & lykta i Sverige, och kan inte hitta någon som säljer Camera Connection Kit till iPad...?
Någon som vet?
Börjar bli expressbråttom... Har Apple leveransproblem på tillbehören? Inte ens Tradera har några auktioner på detta kit...?
Tackar på förhand!

Jo de verkar tyvärr vara svåra att få tag på. Amerikanska Apple Store har en leveranstid på 4-6 veckor, så kitet är nog bristvara.

En kompis till mig provade Griffins stora Vridratt - den höjer och sänker volymen ...

De pluggade i en mus, det syns i Safari att man aktiverar fält när man flyttar pekaren, pekare syns inte men "nåt" stöd verkar finnas

De pluggade i en Webkamera (sån där golfboll), med skype igång lös lampan på den - inte annars. konstigt...ingen bild någonsin dock...

Här är lite grejer från Griffin:
Griffin Technologies announces iPad power and desktop accessories

Här är en rätt bra artikel om hur det funkar:
iPad hacksugar: More than you wanted (or needed) to know about Apple's iPad Camera Connection Kit

Gamla Connector som fungerade på musikspelarna iPods fungerar INTE:

IPod Photo Camera Connector Incompatible with iPad | Mac|Life

Ytterligare en artikel om vad iPad Camera connector kit klarar och inte klarar;

blog | analogindustries.com

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-11 13:04

Hejsan

Jag köpte min camera connection kit via bazula.se.
Just då hade de inga på lager men de fick hem efter en vecka, sedan tog det en dag med post.
Kika in på deras sida o kolla lagerstatus
Har dock inte labbat så mycket med den trots att jag haft den ett tag

Edit: Såg att levtiden var 1-2 veckor nu.
Vilket var ungefar den tid det tog for mig att få hem den, i mitt fall 6 arbetsdagar

Här är en minneskortsläsare som funkar med iPad;

New Lexar Media Multi-Card 24-in-1 USB Reader Works W/ iPad | PadPundit

Den kommer från Lexar, hittar den på prisjakt; under 300:-

Lexar 24-in-1 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Minneskortläsare

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-10 19:58

Någon som vet om man kan köpa det i sverige än?

Ganska störande att det inte finns tillbehör till iPad i tillräcklig omfattning...
Fem veckors leveranstid från AppleStore på Camera Connection Kit... Hmmm...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Ganska störande att det inte finns tillbehör till iPad i tillräcklig omfattning...
Fem veckors leveranstid från AppleStore på Camera Connection Kit... Hmmm...

Min hypotes är att det beror på att det finns företag i de länder där den inte släppts som sitter och köper hem de för att kunna sälja lokalt.... Vi har ett par företag i Sverige där den finns att beställa tror jag.

Camera Connection Kit stöds inte av iPhone 4.

1
Bevaka tråden