Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonsvarar-app som kan koppla vidare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-08-10 21:53

Jag har semester nu och ligger 9 timmar bakåt i tiden. Hur gör jag för att kunder inte ska ringa och störa mig på semestern, och framförallt inte väcka mig mitt i natten?

Jag behöver ha lite jour, så jag vill inte stänga av telefonen helt och hållet. Det jag skulle vilja ha är egentligen någon funktion eller app där man först möts av en telefonsvarare eller liknande som berättar att jag är på semester, men om det är väldigt viktigt kan man typ trycka "1" för att kopplas vidare..

Eller något helt annat.. Alla förslag är välkomnade!

Har Telenor, iPhone 3GS med iOS 4... Telefonen är inte jailbreakad men kan tänka mig att göra det om det är nödvändigt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 22:10

Jag har en jobbtelefon som jag stänger av när jag är på semester, är man på semester så är man

Inte så mkt till hjälp iofs.

Varför inte lägga in ett röstmeddelande om att du är på semester men är det superviktigt så kan dom lämna ett meddelande. Då kan du ha telefonen avstängd när du inte vill prata med någon och sedan sätta på den och se om någon ringt om något viktigt?

För mig är det nästan ingen som ringer på sommaren, men är jag i Sverige så svarar jag som vanligt, trotts att jag har semester.

Rubriken "Semestertips. Hur gör ni?" säger inte ett dugg om vad tråden egentligen handlar om.

Jag har försökt göra en ny rubrik utifrån frågeställningen i första inlägget.

Om tråden ska vara en mer allmän tråd om hur man hanterar mobilen på semestern, så ska den ligga i en annan forumdel, t.ex Loungen.

/Mod

Det du söker ät någon typ av växeltjänst, går nog inte att lösa via någon app utan du behöver antingen nån form av mobilväxelabonnemang eller MEX.

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-09-01 10:14

Tack för alla svar! Givetvis hade ju det bästa varit att helt enkelt bara stänga av telefonen och ha ett meddelande... Men jag är helt egen och driver några servrar, och skulle de rasa så måste jag ha jour.

Ingen som vet någon cydia-app eller liknande som man t.ex kan säga till att bara svara på nummer i adressboken eller liknande?

1
Bevaka tråden