Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung nätverksskrivare med Time Capsule?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dustin erbjuder nu en Samsung nätverksskrivare (SAMSUNG LASER ML-2851NDR) för 1495 kr. När jag frågar får jag veta ett det kommer att funka att skriva ut från min Macbook som är trådlöst ansluten till Time Capsule. Trådanslutna Macar kommer också att funka. Trådlöst eller trådanslutna Windowsmaskiner kanske kan funka. Troligen om skrivaren är ansluten till Time Capsules usb-port. Men då kanske jag egentligen inte behöver en skrivare med inbyggt nätverkskort som denna har?

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-12 16:08

Jag har en annan Wi-fi Samsung skrivare här hemma och det funkar bra med Time Capsule till dem 4a macar som finns i detta hemmet. Har dock inte kollar om den funkar på PCn men skulle förvåna mig om det INTE funkade, dock kan det ju kanske vara lite "trassligare" installation på windows

PS. Den är alltså INTE ansluten via USBn till Time Capsulen. DS.

Ursprungligen av goranlin:

Dustin erbjuder nu en Samsung nätverksskrivare (SAMSUNG LASER ML-2851NDR) för 1495 kr. <klipp> Men då kanske jag egentligen inte behöver en skrivare med inbyggt nätverkskort som denna har?

Å andra sidan så ska du hitta en motsvarande laserskriva med motsvarande övrig prestanda som inte har nätverkskort så funderingen om du behöver nätverkskort eller inte känns fel. Om skrivaren har det som du behöver och är till rätt pris så spelar det väl ingen roll att den har nätverkskort?

Jag har själv funderat på den där skrivaren men funderar mest på om den är rätt? Kommer jag att sakna färgen?

Ursprungligen av goranlin:

Dustin erbjuder nu en Samsung nätverksskrivare (SAMSUNG LASER ML-2851NDR) för 1495 kr. När jag frågar får jag veta ett det kommer att funka att skriva ut från min Macbook som är trådlöst ansluten till Time Capsule. Trådanslutna Macar kommer också att funka. Trådlöst eller trådanslutna Windowsmaskiner kanske kan funka. Troligen om skrivaren är ansluten till Time Capsules usb-port. Men då kanske jag egentligen inte behöver en skrivare med inbyggt nätverkskort som denna har?

Jag har en Samsung ML-2850 laserskrivare. Den är ansluten via nätverkssladd till min AirportExtreme. Har en hårddisk ansluten via USB. Inga som helst problem att skriva ut från trådlöst anslutna Macar. Inte heller från min MacBookPro när jag kör Win7 64-bitar i BootCamp.

Köpt från Dustin för drygt ett år sedan för något flera pengar än vad de erbjuder nu. Kan absolut rekommenderas!

1
Bevaka tråden