Jag har börjat drabbas av ett lite märkligt problem, ibland (varken ofta eller sällan ) släpper inte "markera". Alltså, muspekaren beter sig som den vore nertryckt hela tiden, den markerar text, bilder och på skrivbordet gör den markeringsrutor. Det blir lite jobbigt att exempelvis surfa när det helt plötsligt följer med en markerad bild. Eller när man ska trycka på knappar och ikoner, det går inte då. Jag har försökt att markera text igen, trycka frenetiskt på esc och stänga av safari, men inget hjälper.
Problemet började inte i samband med en uppdatering, jag har safari 5, men det började i safari 4. Jag har en macbook alu 2,0 med snow leopard.
Så, hur blir jag kvitt problemet när det dyker upp och kan jag förhindra att det händer igen (utan att det påverkar markeringen när jag väl vill använda den)?
Edit: Nu skulle jag dra ett fönster till ett annat skrivbord (spaces), men se det gick inte! Fönstret fastnade på muspekaren, så det gick liksom inte att göra något, men jag lyckades dubbelklicka ner det i dockan, men då började muspekaren att markera på skrivbordet.. Den håller för övrigt på att markera text här i safari med...