Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera Lossless med Remote

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-08-15 10:23

Tjipp.

Vet inte vilken kategori som lämpar sig bäst till detta...

Jag har ett musikbibliotek som består av både lossless och mpeg. När jag sitter i soffan och lyssnar på musik så använder jag givetvis Remote för att välja musik. Men jag har lite problem att få fram vilken musik som är lossless.
Har taggat albumen med (Lossless) efter så att jag kan se det. Men många album är ju längre än vad Remote visar så då ser man ju det inte ändå. Finns ingen scroll-funktion heller såvitt jag kan hitta? Lägga (Lossless) först är ju ett alternativ, men det blr ju ganska hopplöst att browsa i arkivet då.
Vill göra ett "urval" på något sätt. Labbat lite med playlists men då kan jag ju inte browsa på artist och album utan ser bara alla låtar i en lång lista.
Spltta på två bibliotek vill jag inte heller göra, det blir ganska opraktiskt...
Någon som har något tips att ge på hur man kan lösa detta?

//y0da

Istället för att skriva ut hela ordet som "(Lossless)" kan du väl bara göra "L - Albumnamn" eller nåt i början av titeln? Då spar du en massa plats

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-08-15 10:41

Mjo. Det jobbiga är att en del artister har ju ganska många album. Så sätter jag något före albumnamnet så blir det ju jobbigt med sorteringen.. :/

Ursprungligen av y0da:

Mjo. Det jobbiga är att en del artister har ju ganska många album. Så sätter jag något före albumnamnet så blir det ju jobbigt med sorteringen.. :/

Yep, det krävs nog att Remote utvecklas av Apple så att man kan sortera på valrfri tag. Men det kan man nog bara drömma om.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-08-15 10:50

Mjo, det är väl så kanske
Eller finns det något annat app som kan styra iTunes som kanske kan hantera sådant bättre? Men det är klart, Apple släpper väl inte gärna till så att andra kan göra sånt som de inte vill/klarar

1
Bevaka tråden