Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösningsförslag på disksetup

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2010-06-24 23:33

Hej alla kunniga

Äntligen är man på väg till den ljusa sidan och inväntar min MBP den kommande veckan. Till den så tänkte jag se till att det finns en setup med externa diskar som klarar videosysslor. Det jag funderar på är att skaffa en LaCie-uppsättning med två 1TB-diskar i ett kabinett med stripead RAID-setup. Tyvärr blir det ju väldigt långt ifrån redundant... Det passar heller inte 100 om man som jag reser en del och skulle vilja ha arbetet med mig. Funderade också på en (eller två) LaCie Rugged 1TB-diskar, men då är man nere på 5400 Rpm vilket känns fel?

Hur har ni löst er disksetup med macbookar för att både ha hastighet och säkerhet till en rimlig summa (vilket jag tycker LaCie-lösningen skulle varit).

Tack på förhand,
Patrik

Har du kommit någon vart?
Jag ska själv köra RAID 0 med e-SATA till min gamla MBP, är det tänkt.
De här ser bra ut! Sonnet - Tempo SATA ExpressCard/34: 2-Port Serial ATA Host Controller; Compatible in MacBook Pro and Windows Laptops With ExpressCard Slot och Sonnet - Fusion F2: Portable 2-Drive RAID SATA Storage System With eSATA Interface

Edit: Det där kanske inte räknas som rimlig summa såg jag nu...

Senast redigerat 2010-08-16 11:28
1
Bevaka tråden