Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

internetdelning med bluetooth slutat fungera.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en olåst iphone 4 med ios 4.01 och tele 2. Internet delningen har fungerat klockrent med både usb och bluetooth förut men helt plötsligt slutade det fungera med bluetooth. usb fungerar fortfarande. När kopplar upp mot telefonens nätverk så visas den blåa internetdelning. Men jag får ingen uppkoppling påt min macbook pro 15 i5. Har tagit bort parkopplingen på både telefon och dator flera gånger och försökt igen. Någon som har en aning vad det kan vara för problem? Någon inställning eller är det operatören?

Har en alldeles sprillans ny MacBook pro, men tyvärr så kan jag inte köra internetdelning från min iPhone 3gs via bluetooth på datorn. Min gamla MacBook ca 2,5 år gammal funkar klockrent att köra internetdelning via bluetooth. Bluetooth är påslagen och upptäckbar på både iPhone och MacBook pro'n. Har försökt massor av gånger att lägga ställa in ny bluetooth-enhet, men min Mac vill inte hitta min iPhone med bluetooth. Däremot hittar den min gamla MacBook. Vad kan man göra?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-05 20:53

Försök få iPhone och gamla Macbooken att glömma varandra först, kanske hjälper

Har tagit bort min iPhone från mina bluetooth-enheter i gamla MacBooken, men det funkar fortfarande inte. Nya Macen vägrar hitta min iPhone. Funkar bra att synka den med kabeln, men bluetooth hittar den inte.

Nu hittar inte heller min gamla mac min iPhone via bluetooth. Högst märkligt!

Fick nu till problemet. Gick på systeminställningarna - nätverk. Klickade på iPhone och gick på ställ in internetkoppling via bluetooth. Datorn hittar fortfarande inte bluetooth. Då backade jag ett steg på datorn. Stängde av bluetooth på iPhone. Gick igen på ställ in internetkoppling via bluetooth på datorn, och sedan slog jag på bluetooth på iPhone, och genast hittade datorn iPhone. Märkligt att datorn hittar iPhone i när man slår igång bluetooth efter att sökningen efter bluetooth enheter börjat. Nu funkar det klockrent!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-06 11:54

Bluetooth är lite Voodoo, som att felsöka SCSI förr...
Slå av och på brukar få enheterna att koppla, de går väl igenom någon "hallå här är jag-rutin" i början tänker jag, sedan verkar de somna till...

1
Bevaka tråden