Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med backup om man formaterar om datorn?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äger en Iphone 2G just nu, Har beställt 4:an

Min fråga är:

När jag får 4:an antar jag att det är bara att synka den så har jag allt igen som jag hade på 2:an dvs. kontakter/SMS/musik mm.

Men hur blir det om jag formaterar min dator? Vad händer med Backupen. Är det bara att jag synkar Iphonen och backupen kommer tilllbaka till datorn via Iphonen?

Finns den en mapp på datorn som jag kan tex bränna ut såjag har en backup om jag skulle formatera datorn?

Tacksam för svar!

Där har du den:
Användare/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup

Ok, så efter jag formaterat datorn så är det bara att jag kopierar över backupen till den mappen, så kan jag synka allt igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 07:48

Eller så formaterar du datorn och sedan gör du en ny backup genom iTunes direkt.

aha, så det går de med, Iphonen kommer att göra en ny backup på datorn. Sålänge jag har en backup på datorn eller telefonen så klarar jag mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 12:26

iPhonens backup behövs ju endast när du behöver återställa luren.
Formaterar du din dator så kan du enkelt efteråt plugga in din iPhone och välja backup igen så skapas det en ny fil.

ok, tack för hjälpen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 12:50

Lycka till och glöm nu inte ta backup på datorn också. Klassiskt misstag att alltid glömma något Jag brukar faktiskt göra en disk image av hela min enhet innan jag formaterar och börjar om.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-22 14:55

att ha en stor extern HD är väldigt trevligt när man gör sånt. alltid något man glömmer bort.

1
Bevaka tråden